اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
شیوه پذیرش آزمون دکتری

توسعه دوره‌های مجازی دانشگاه پیام نور و افزایش سرعت ارائه دروس مجازی

توسعه دوره‌های مجازی دانشگاه پیام نور و افزایش سرعت در ارائه دروس مجازی

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه پیام نور با اشاره به ضرورت توسعه دوره‌های مجازی دانشگاه پیام نور ، گفت: افزایش کیفیت دوره‌های مجازی بخصوص در بحث افزایش سرعت تدریس در دستور کار است.

حیدر جهانبخش رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه پیام نور گفت: دانشکده پیام نور دارای 9 دانشکده است و 5 گروه علمی دارد که دانشکده‌های هنر و معماری، مرمت بناهای تاریخی، شهرسازی، هنرهای تجسمی و هنرهای کاربردی زیرمجموعه دانشگاه پیام نور هستند.

وی با اشاره به ویژگی دانشگاه پیام نور نسبت به دانشگاه‌های دیگر گفت: در دانشگاه پیام نور این امکان به وجود آمده است که دانشجویان از طریق اینترنت در کلاس درس حاضر باشند و تمام امکانات یک کلاس نیز برای آن‌ها فراهم است.

جهانبخش ادامه داد: در این روش دانشجویان از استان‌های مختلف کشور در یک کلاس حضور می‌یابند و نمونه‌های خوبی از بحث درسی را تجربه می‌کنند.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در 2 سال گذشته دوره های مجازی دانشگاه پیام نور بسیار افزایش یافته و در حال حاضر 1200 عنوان درسی به صورت مجازی ارائه می‌شود که قرار است به 2 هزار عنوان درسی برسد.

وی اضافه کرد: البته بیشتر بحث کیفیت این دوره‌ها مطرح است که سعی داریم سرعت ارائه دروس را افزایش دهیم.

توسعه دوره‌های مجازی دانشگاه پیام نور و افزایش سرعت در ارائه دروس مجازی
توسعه دوره‌های مجازی دانشگاه پیام نور و افزایش سرعت در ارائه دروس مجازی

توقف گسترش کمی در دانشگاه پیام نور و سرمایه گذاری روی افزایش کیفیت آموزشی

توجه به گسترش کمیت در این دانشگاه متوقف شده و عمده سرمایه گذاری بر روی افزایش کیفیت آموزشی متمرکز شده است.

رضا حاجی حسینی ، سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های دانشگاه پیام نور گفت: ما با قبول کم توجهی گذشته به بحث کیفیت در این دانشگاه، برنامه ریزی برای ساماندهی مراکز آموزشی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: در این طرح رشته های تحصیلی و شمار دانشجویان واحدها و مراکز پیام نور در استان ها در سه سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته و اگر شمار دانشجویان واحدی کمتر از 100 نفر باشد، با دیگر واحدها ادغام می شود تا به کیفیت آموزشی لطمه نخورد.

وی اظهار کرد: اکنون حدود یک میلیون دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی در واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند که کار تعلیم و تربیت این عده برعهده سه هزار و 500 استاد است.

دانشگاه پیام نور افزون بر 450 واحد دانشگاهی فعال در داخل و خارج از کشور دارد.

وی همچنین به انتصابات در واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: رویکرد در انتصابات همراه بودن با دولت است و مدیران جدید نیز از درون دانشگاه برگزیده می شوند.

حاج حسینی همچنین با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور، این دانشگاه را از برکات انقلاب اسلامی خواند که عدالت در دسترسی به تحصیلات دانشگاهی را برای همه نقاط کشور فراهم کرده است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *