اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

ضوابط استرداد وجوه واریزی توسط دانشجویان و دانشپذیران پیام نور

ضوابط استرداد وجوه واریزی توسط دانشجویان و دانشپذیران پیام نور

ضوابط استرداد وجوه واریزی توسط دانشجویان و دانشپذیران پیام نور با توجه به سوالات مکرر دانشجویان و دانشپذیران در مورد استرداد وجه واریزی از قبلی شهریه و … ، آیین نامه مربوطه جهت مطالعه دانشجویان عزیز قرار گرفت.

بر اساس این آیین نامه که در تاریخ 11 بهمن 1387 به تصویب دانشگاه رسیده است و به مدیران مالی مراکز استانی ابلاغ شده است امده است که:

ضوابط استرداد وجوه واریزی توسط دانشجویان و دانشپذیران پیام نور
ضوابط استرداد وجوه واریزی توسط دانشجویان و دانشپذیران پیام نور

1- شهریه ثابت دانشجویان انصرافی پس از ثبت نام و شهریه متغییر پس از 15 روز از شروع نیمسال تحصیلی قابل استرداد نمی باشد.

2- در صورتی که دانشجوی در میانه نیمسال تحصیلی انصراف کتبی خود را به مرکز آموزشی تحویل دهد ، شهریه واریزی نیمسال مربوط به ایشان قابل استرداد نبوده لیکن پرونده مالی بایستی بررسی و محاسبه شود و در صورتی که کسری واریز دارد ملزم به پرداخت بوده و در صورتی که مازاد واریزی دارد از طرف مرکز قابل استرداد می باشد.

3- اضافه واریزی فارغ التحصیلان پس از بررسی کارشناسان مالی قابل استرداد می باشد.

4- در صورتی که دانشجوی در زمان حذف و اضافه اقدام به اضافه کردن واحد نماید ملزم به پرداخت مابقی شهریه بوده و در صورتی که اقدام به حذف واحد نماید مبلغ شهریه متغییر دروس حذفی برای نیمسال بعد ذخیره می شود. (دقت داشته باشید اگر شهریه را واریز کرده باشید در صورت حذف درس ، شهریه واریز شده متغییر ان درس برای نیمسال بعدی شما ذخیره می شود و در صورتی که شهریه واریز نکرده باشید در صورت حذف درس ، شهریه متغییر آن درس از شهریه کل شما کسر می شود)

5- در صورتی که دانشجویی در حال تحصیل بوده و اقدام به واریز وجه بیش از مبلغ شهریه نیمسال مربوطه نماید اضافه واریزی ایشان قابل استرداد نبوده و برای نیمسال بعدی دانشجو ذخیره می شود.

6- وجهی که اشتباها توسط افراد حقیقی با حقوقی به حساب های دانشگاه واریز می گردد ، با ارائه اصل فیش بانکی و رویت حساب مربوطه پس از بررسی دقیق قابل استرداد می باشد.

7- ضوابط استرداد وجوه واریزی توسط دانشپذیران در دفترچه های مربوط در هر مقطع در قسمت انتهایی جدول شهریه اعلام خواهد شد.

8- اجرای مراحل استرداد شامل تکمیل فرم مربوط به اعلام شماره حساب بانکی شخص متقاضی و شماره تلفن  ، و ثبت در دبیرخانه مرکز یا واحد به تاریخ انقضاء الزامی بوده و پرداخت بایستی از طریق بانک مربوطه صورت پذیرد.

9- با توجه به اینکه برای استرداد وجوه مذکور از طریق مدیریت مالی به استانها تنخواه واگذار میگردد ، لطفا در تنظیم اسناد و اجرای ضوابط استرداد نهایت دقت مبذول گردد . در غیراینصورت اسناد مربوطه واخواهی خواهد شد.

مدیران محترم مالی و عاملین ایشان جهت اجرای بهتر بند (8) دستور فرمایند افراد متقاضی جهت افتتاح حساب در شعبه بانک مربوطه راهنمایی گردند.

وجوه واریزی به حساب دانشگاه به شرح زیر قابل استرداد نیست :
1- وجوه واریزی برای ثبت نام اولیه داوطلبان ورود به دانشگاه اعم از دوره‏های رسمی یا فراگیر و آموزش‏های آزاد.
2- شهریه ثابت و متغیر در صورت اخراج دانشجو.
3- شهریه ثابت و متغیر در صورت حذف نیمسال تحصیلی بعد از موعد مقرر.
4- شهریه ثابت در مدت زمان مرخصی دانشجو.
5- وجوه واریزی به حساب دانشگاه به منظور استفاده از امکانات رفاهی در صورت انصراف اشخاص حقیقی یا حقوقی بعد از موعد مقرر در قرارداد مربوط،‌ حسب مورد به تشخیص دانشگاه،‌به حساب خزانه‏داری کل و به نفع دانشگاه واریز می‏شود.

نحوه اعاده وجوه واریزی به شرح زیر است:
1- درخواست کتبی متقاضی همراه با اصل رسید بانکی با مدارک مربوط.
2- تایید مرکز و ذیحساب منطقه یا ذیحساب دانشگاه.
3- ارسال به سازمان مرکزی برای اعاده مبلغ.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری های پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

2 دیدگاه

  1. باسلام من ازدانشگاه پیام نورتهران واحد جنوب8620000هزاارتومان بستانکارم واضافه شهریه پرداخت شده فارغ التحصیل بهمن92می باشم ولی هنوز به حسابم واریز نشده ایا بایدازکرمانشاه جهت گرفتن وجه که بنیاد شهیدوامورایثارگران شهریه راتواریز کرده واینشهریه راخودم نیز پرداخت نموده ام به تهران بروم یا دانشگاه خودش واریز می کند به کارتی که خود دانشگاه به دانشجوداده است باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *