اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

نقاط قوت دانشگاه پیام نور در سال های اخیر

نقاط قوت دانشگاه پیام نور در سال های اخیر

همیشه از ضعف ها ، کم و کاستی های دانشگاه پیام نور به شما گفتیم در این خبر سعی داریم نقاط قوت دانشگاه پیام نور را در سال های اخیر بیان کنیم.

نقاط قوت دانشگاه پیام نور
نقاط قوت دانشگاه پیام نور

آزمون‎های الکترونیکی، نقطه قوت دانشگاه پیام‎نور

رئیس مرکز پیام‎نور لرستان برگزاری آزمون‎های الکترونیکی را نقطه قوت این دانشگاه ارزیابی کرد.

محمدرضا جعفری در حاشیه بازدید از مرکز الیگودرز و روند برگزاری الکترونیک امتحانات ، تاکید کرد: امتحانات براساس دستورالعمل و مطابق قوانین برگزار می‎شود و از مسئولین و همکاران مرکز الیگودرز به جهت برنامه‎ریزی و اقدامات به عمل آمده برای برگزاری امتحانات تشکر می‎شود.

جعفری در مورد برگزاری آزمون‎های الکترونیکی خاطرنشان کرد: این شیوه برگزاری آزمون، علاوه بر امکان اعلام سریع‎تر نمره‎های امتحانی، کاهش قابل‎توجه هزینه‎ها را به‎دنبال دارد و مرکز الیگودرز زمینه برگزاری آزمون الکترونیکی برای 40 نفر در هر نوبت امتحانی را فراهم کرده است و امروز آزمون‎های الکترونیکی (بدون کاغذ) به نقطه‎قوتی برای این مرکز تبدیل شده است.

رئیس ستاد امتحانات لرستان عنوان کرد: تمامی امکانات لازم جهت برگزاری امتحانات این دانشگاه با بهترین شرایط و در فضایی سالم فراهم شده و مجموعه همکاران با نهایت تلاش و همدلی، صادقانه و بدون چشم‎داشتی در امر برگزاری امتحانات مشارکت دارند و این تعهد ستودنی است.

نمره دانشجویان دانشگاه پیام نور واقعی‌تر از سایر دانشگاههاست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به سراسری بودن آزمون در دانشگاه پیام نور دانشجویان این دانشگاه با سواد‌تر از سایر دانشگاه‌ها هستند که یکی دیگر از نقاط قوت دانشگاه پیام نور محسوب می شود. دانشجویان پیام نور ۲ الی ۳ بار در سال کنکور سراسری می‌دهند.

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه پیام نور همکاری خوبی در امر ساماندهی آموزش عالی ایفا می کند و ضمن دارا بودن سیستم آموزش مرکزی دانشجویان بیشترین بار تحصیل را خود به دوش می کشند و با توجه به اینکه در سال 2 الی 3 بار آزمون سراسری می‌دهند لذا باید توان علمی بالایی از خود ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آزمونهایی که در این دانشگاه گرفته می شود مشابه کنکور سراسری است لذا دانشجو باید تلاش بیشتری برای قبولی خود داشته باشد که همین امر موجب بالاتر رفتن سطح  سواد دانشجویان این دانشگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه قبولی دانشجویان پیام نور در مقاطع تحصیلات تکمیلی بالاتر از سایر دانشگاه‌ها است، خاطر نشان کرد: این نتایج کارنامه روشنی در مسیر علمی این دانشگاه به حساب می‌آید که باید ضمن تداوم نقاط قوت آن سعی در رفع موارد کاستی از جمله پرداختن به صورت جدی‌تر در معقوله تحقیق و پژوهش شود.

 تولید بیش 2 هزار عنوان کتاب در دانشگاه پیام نور

محمدرضا حسینی با اشاره به اینکه پژوهشهایی ارزشمند است که آسیب ها را شناسایی کرده و مشکلات موجود را مرتفع سازد گفت: در حال حاضر بیش 2 هزار عنوان کتاب در دانشگاه پیام نور تولید شده است که یکی از نقاط قوت دانشگاه پیام نور است.

حجت الاسلام حسینی در ششمین آئین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در سالن اجتماعات باشگاه برق ساری با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به بعضی از عناوین توجه بیشتری داشته یا آنها را در قرآن تکرار و یا به آن قسم یاد کرده است اظهار داشت: از جمله این عناوین مهم ابزار علم و دانش است که خداوند در قرآن به قلم قسم می خورد.

وی افزود: خداوند به یادگیری علم و دانش در قرآن بسیار تأکید کرد و حتی پیامبر اکرم (ص) فرمود: ایرانیان به دنبال علم حتی در ثریا هم خواهند رفت.

مشاور ریاست دانشگاه پیام نور و عضو هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از دانشمندان ما حرف اول را در دنیا می زنند افزود:در شاخه علوم پزشکی کشور ما جزء کشورهای برتر محسوب می شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه اگر چه نقد خوب است افزود: چرا صنعت به دنبال ارزان خریدن است؟ چرا در صنعت رشد و پویایی وجود ندارد؟ هر سال کیفیت خودروهای کشور نزول پیدا می کند دلیلش فاصله گرفتن صنعت از دانشگاه است.

وی ابراز داشت: دانشگاه پیام نور با 25 سال قدمت، موفق شد تا بیش از 500 واحد درسی در 31 استان کشور ایجاد کند و دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاههای موفق در استان مازندران است.

مشاور ریاست دانشگاه پیام نور و عضو هیآت رئیسه دانشگاه پیام نور کشورافزود: اگر صنعت به سراغ پژوهشکده و دانشگا هها نمیاد شما به سمت صنعت رفته و و نیاز های آن را بررسی کنید.

وی در پایان از گنجانده شدن مقالات و در طرحهای فرهنگی در حوزه پژوهش خبر داد.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری های پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

2 دیدگاه

  1. با سلام
    لطفا در مورد بورسیه دانشگاه پیام نور برای دکترا هم مطلب بزارید.
    مثلا برای رفتن به خارج از کشور چه شرایطی لازم است و جایگاه دانشگاه پیام نور در اینزمینه در کجا قرار دارد.
    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *