اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
عملکرد بهتر در کنکور

سه تغییر اساسی در آیین نامه استعدادهای درخشان در دو مقطع

سه تغییر اساسی در آیین نامه استعدادهای درخشان

شریعتی نیاسر گفت: طی ابلاغ آیین نامه استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها سه تغییر اساسی در این آیین نامه شکل گرفت.این تغییرات در آیین نامه پذیرش استعداد های درخشان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ابلاغ گردید.
شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ آیین نامه استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است ولی مورد اعتراض برخی از دانشجویان قرار گرفته بود و نیازمند بازنگری بوده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص تغییرات اساسی این آ‌یین نامه اظهار داشت: سه تغییر اساسی در این آیین نامه صورت گرفته و مورد تصویب قرار گرفته است چنانچه میانگین معدل کارشناسی 16 و کارشناسی ارشد در آیین نامه قبلی 17 لحاظ شده بود ولی در بررسی که انجام شده معدل کارشناسی ارشد همان 17 باقی مانده و معدل کارشناسی قرار شد با توجه به نظام نمره دهی تراز بندی شود.
سه تغییر اساسی در آیین نامه استعدادهای درخشان
سه تغییر اساسی در آیین نامه استعدادهای درخشان
همچنین سازمان سنجش جدولی تهیه کرده تا به دانشگاه‌ها ابلاغ کند که هر دانشگاه با ملاک خود معدل کارشناسی را مشخص و ملاک قرار دهد.
وی در ادامه گفت:‌  جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی 70درصد بود که 10 امتیاز آن به پژوهش‌ اختصاص داشت که به 7 امتیاز کاهش پیدا کرد همچنین شیوه امتیاز دهی به مقالات بر اساس آیین نامه ارتقاء دانشگاه بود که این مسئله نیز حذف شده است همچنین نمره زبان حداقل 70بود که به 50 کاهش یافته و این کمک خوبی برای دانشجویان مستعد است که در آیین نامه قبلی مغفول مانده بود.
وی خاطر نشان کرد:‌ بنابراین بر اساس آیین نامه استعداد درخشان به دانشگاه‌های برتر اجازه داده شود 20 درصد دانشجویان ممتاز دوره روزانه و شبانه مقطع کارشناسی را از طریق این آیین نامه بدون کنکور و کارشناسی ارشد جذب کنند.
تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان
تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *