اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

شرایط وظیفه عمومی داوطلبان آزمون فراگیر- نحوه تحصیل

شرایط وظیفه عمومی داوطلبان آزمون فراگیر
شرایط وظیفه عمومی داوطلبان آزمون فراگیر

شرایط وظیفه عمومی داوطلبان آزمون فراگیر- نحوه ادامه تحصیل سربازها

شرایط و ضوابط وظیفه عمومی داوطلبان شرکت در بیست و دومین آزمون کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور اعلام شد که بر اساس آن معافیت به دانش پذیران فراگیر تعلق نمی گیرد و داوطلبان مرد باید دارای شرایط معافیت تحصیلی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه برابر ضوابط در دوره دانش پذیری معافیت تحصیلی به دانش پذیران تعلق نمی گیرد، لذا داوطلبان مرد علاقه مند به تحصیل در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور (نوبت بیست و دوم) علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی در صورت دارا بودن یکی از شرایط معافیت تحصیلی مجاز به شرکت در دوره دانش پذیری کارشناسی فراگیر هستند.

داشتن کارت پایان خدمت، پرسنل شاغل رسمی نیروی نظامی و انتظامی، متعهد خدمت یکی از سازمانها و وزارتخانه ها،
مشمول دیپلمه اعزامی شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی فاقد غیبت قبل از اعزام با ارائه گواهی اشتغال به خدمت، دارندگان دفترچه آماده به خدمت بدون مهرغیبت، متولد سال 1371 و بعد از آن (دانش آموخته و دانش آموز سال آخر دوره متوسط روزانه و شبانه نظام قدیم متوسطه و همچنین نظام جدید دوره پیش دانشگاهی)، مشمول دانش آموخته دوره کاردانی (فوق دیپلم) شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی، دانش آموختگان دوره کاردانی (در رشته های غیر آموزش پزشکی)، دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی و دارنده معافیت تحصیلی در سایر دانشگاهها و یا حوزه های علمیه معتبر می توانند در آزمون کارشناسی فراگیر شرکت کنند.

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور که مشمول خدمت سربازی هستند در صورتی که در حین انجام خدمت سربازی در هر یک از دوره های دانشگاه پیام نور، به عنوان دانشجو پذیرفته شوند، با توجه به نظام آموزشی دانشگاه در صورت تمایل با موافقت یگان محل خدمت وظیفه خود می توانند تحصیل همزمان با خدمت سربازی داشته باشند. این داوطلبان در این صورت می توانند در امتحانات پایان نیمسال تحصیلی دانشگاه که در نزدیکترین مرکز یا واحد دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

داوطلبان با چنین شرایطی، نیاز به ترخیص از خدمت نظام وظیفه برای دانشجو شدن را ندارند بدیهی است مسئولیت هماهنگی و
وفق خود با مقررات ناجا و دانشگاه به عهده پذیرفته شدگان است و دانشگاه هیچ مسئولیتی در این زمینه به عهده نخواهد داشت.

ادامه تحصیل این داوطلبان در صورت قبولی در آزمون صرفا در رشته متناسب با نوع مدرک کاردانی با احتساب تعدادی از واحدهای دوره کاردانی در دوره بالاتر به نحوی که حداکثر طول مدت تحصیل آنان از کاردانی به مقطع بالاتر 2 سال کمتر از طول مدت مجاز تحصیل طبق ضوابط وزارت علوم، در همان دوره تحصیلی باشد، از نظر نظام وظیفه بلامانع است (حداکثر طی دوره کارشناسی 4 سال است). بنابراین داوطلبان فقط مجاز به انتخاب رشته کارشناسی متناسب با همان رشته کاردانی خواهند بود.

درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجوی مشمول پذیرفته شده بعد از قبولی قطعی در آزمون دانش پذیری (از زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی) انجام شده و سنوات تحصیل وی از این زمان (دانشجویی) محاسبه می شود.


تهیه و تنظیم همیشه آنلاین

منبع : خبرگزاری مهر

بر اساس آن معافیت به دانش پذیران فراگیر تعلق نمی گیرد

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *