اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

شهریه دانشجویان این دانشگاه تا حدامکان افزایش نمی یابد

شهریه دانشجویان این دانشگاه تا حدامکان افزایش نمی یابد

رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت : شهریه دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور در سال تحصیلی کنونی افزایش نیافته و تلاش بر این است که تا حد امکان در سال تحصیلی آینده هم افزایش نیابد.

محمدعلی سرلک پنجشنبه در نشستی خبری در شیراز  افزود : با آن که با مصوبه هیات امنای دانشگاه پیام نور، مجوز افزایش ۱۵ درصدی شهریه ها در سال تحصیلی کنونی وجود داشت اما با وجود کاهش شمار دانشجویان تاکنون نسبت به تغییر شهریه ها خودداری کرده ایم.

شهریه دانشجویان این دانشگاه تا حدامکان افزایش نمی یابد
شهریه دانشجویان این دانشگاه تا حدامکان افزایش نمی یابد

وی گفت : همین میزان شهریه دریافتی دانشگاه از دانشجویان که بسته به نوع برخوردار یا کم برخوردار بودن مناطق تحصیلی آنها اخذ می شود بسیار کمتر از سایر دانشگاه های مشابه است که در قالب سیاست این دانشگاه مبنی بر توسعه عدالت آموزشی است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت: در مقطع کارشناسی شهریه ثابت این دانشگاه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در مقطع دکتری بین ۲۰۰ میلیون ریال تا ۲۵۰ میلیون ریال که شهریه دریافتی دانشگاه های مشابه و پردیس ها حدود چهار تا پنج برابر این ارقام است.

سرلک اظهار کرد : در سال تحصیلی کنونی ۸۵۰ هزار دانشجو در مراکز مختلف دانشگاه پیام نور در سراسر کشور در حال تحصیل هستند که شمار دانشجویان کارشناسی ارشد کمتر از ۵۰ هزار نفر و شمار دانشجویان دکتری کمتر از دو هزار نفر است.

وی گفت: دانشگاه پیام نور کشور از این ظرفیت و توان برخوردار است که ۲۵۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و تا ۲۵هزار دانشجو در مقطع دکتری جذب کند اما حرکت این دانشگاه مبتنی بر پذیرش شمار کمتر دانشجو برای حفظ کیفیت آموزشی است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: این دانشگاه موفق به کسب رتبه نخست دانشگاه های کشور در زمینه کیفیت آموزش شده و بنا بر رده بندی پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) در میان ۱۰ دانشگاه برتر کشور از نظر پژوهش قرار گرفته است.

وی در ادامه دانشگاه پیام نور کشور را پیشتاز فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: بیشترین شمار کرسی های آزاد اندیشی در این دانشگاه برگزار شده و گام های بلندی نیز برای توسعه فعالیت های قرآنی برداشته شده است.

سرلک در پاسخ به درخواست خبرنگاران استان فارس مبنی بر ایجاد رشته های مرتبط با روزنامه نگاری و رسانه در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور این استان، آمادگی دانشگاه پیام نور کشور برای کمک به تحقق این خواسته با رعایت ضوابط شورای گسترش تحصیلات تکمیلی اعلام کرد.

رییس دانشگاه پیام نور کشور در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد دانشگاه پیام نور استان فارس قدردانی کرد و گفت: نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و … پس از بازدید از وضعیت علمی و پژوهشی و ظرفیت های این دانشگاه به اعلام رضایت از این مرکز آموزش عالی در استان فارس پرداخته اند.

در این آیین که با حضور رییس دانشگاه پیام نور استان فارس، رییس مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور و مدیران روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان های کشور برگزار شد، از سه نرم افزار کاربردی در حوزه روابط عمومی الکترونیک رونمایی شد.

نرم افزار موبایل پیام آور فارس از جمله این نرم افزارها بود که امکان اطلاع رسانی مراکز و واحدها، ارسال مستقیم یک میلیون پیام همزمان به دانشجویان و کاربران، معرفی رشته ها و واحدها را فراهم آورده است.

این نرم افزار را محمدرضا بهمنی دانشجوی مهندسی نرم افزار کامپیوتر دانشگاه پیام نور مرکز شیراز طراحی کرده است.

سامانه پرسش و پاسخ دانشگاه پیام نور استان فارس دیگر نرم افزاری بود که در این آیین رونمایی شد که این سامانه امکان پاسخگویی آنی از دو طریق پیامک و ایمیل و درج پاسخ در سایت دانشگاه را فراهم آورده است.

رونمایی از سامانه آرشیو چند رسانه ای روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس در راستای توسعه روابط عمومی الکترونیک از دیگر بخش های این آیین بود.

در این آیین همچنین ربات دوست هوشمند ساخته دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز شیراز رونمایی شد.

تیم دانشگاه پیام نور مرکز شیراز با ارایه این ربات اخیرا مقام سوم در بخش لیگ نمایش دانشجویی در دهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران را کسب کرده است.

این ربات به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از نرم افزار مربوطه، گوشی تلفن همراه هوشمند مبتنی بر اندروید را به یک بورد الکترونیکی تبدیل می کند و از آن لحظه به بعد، این ربات هوشمند قابلیت کنترل وسایل الکترونیکی منزل و تعامل با انسان را خواهد داشت.

با ساخت این ربات هزینه ساخت ربات های هوشمند از ۴۰ میلیون ریال به یک میلیون ریال کاهش یافته است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور در این آیین ۱۰ میلیون ریال برای تشویق محمدرضا بهمنی سازنده اصلی این ربات و دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز اختصاص داد که به دنبال حمایت خبرنگاران، این رقم تشویقی را به ۲۰ میلیون ریال افزایش داد.

رییس دانشگاه پیام نور کشور برای شرکت در گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی مراکز استانی پیام نور سراسر کشور و بازدید از دانشگاه پیام نور استان فارس به شیراز سفر کرده است.

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *