اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

رضایت دانشجو یکی از اهداف مهم دانشگاه پیام نور

رضایت دانشجو یکی از اهداف مهم دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: رضایت دانشجو یکی از اهداف مهم دانشگاه چه در زمان ثبت نام و انتخاب واحد و چه در زمان فارغ التحصیلی است که در این راستا باید به رضایت دانشجو توه خاصی داشته باشیم تا از این طریق ضمن هویت بخشیدن به دانشجو به وجود خانواده بزرگ پیام نور افتخار کنیم .

نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان ها با ریاست عالی دانشگاه صبح امروز در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ،دکتر سرلک رئیس دانشگاه پیام نور کشور ضمن تبریک ایام ماه رجب و هفته گرامیداشت مقام معلم و مقام شامخ استاد و روز روابط عمومی گفت : روابط عمومی نقش مهمی در ارتقاء جایگاه دانشگاه دارد و در واقع روابط عمومی پل بین سازمان و مخاطب است که می تواند به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای دانشگاه محسوب شود .

رضایت دانشجو یکی از اهداف مهم دانشگاه پیام نور
رضایت دانشجو یکی از اهداف مهم دانشگاه پیام نور

وظیفه روابط عمومی های دانشگاه پیام نور فراتر از اطلاع رسانی

وی اضافه کرد: روابط عمومی ها تنها وظیفه اطلاع رسانی ندارند بلکه فراهم آوردن فضا و بستر مناسب جهت ترغیب جوانان به تحصیل در دانشگاه پیام نور از وظایف اصلی روابط عمومی است .روابط عمومی ها باید با همت و تلاش خود جایگاه و برند دانشگاه پیام نور را ارتقاء دهند و با عمل به این نقش محوری که بر عهده روابط عمومی است در ارتقاء جایگاه واقعی پیام نور تلاش نمایند .

وی گفت : عملکرد هر دستگاهی وابسته به نیروی انسانی آن سازمان است لذا آموزش ، رشد و تکریم نیروی انسانی و بهبود فرایندهای کاری از وظایف دیگر روابط عمومی است که باید با ارتباط موثر با مخاطبین اهداف دانشگاه را محقق سازد .

رضایت دانشجو یکی از اهداف مهم دانشگاه

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: رضایت دانشجو یکی از اهداف مهم دانشگاه چه در زمان ثبت نام و انتخاب واحد و چه در زمان فارغ التحصیلی است که در این راستا باید به رضایت دانشجو توه خاصی داشته باشیم تا از این طریق ضمن هویت بخشیدن به دانشجو به وجود خانواده بزرگ پیام نور افتخار کنیم .

وی ضمن تاکید بر مدیریت هزینه ها و آفزایش درامد ها گفت: با توجه به عدم رشد کمی دانشجو باید هزینه ها را مدیریت کنیم که یکی از این راه ها بهره مندی از وجود خیرین است که با ایجاد انگیزه این نهضت شروع خواهد شد .

دکتر سرلک با اشاره به اینکه ماموریت دانشگاه آموزش برای همه ، همه جا، همه وقت است گفت: برای نیل به این هدف روابط عمومی ها باید در کنار مسئولین دانشگاه قرار بگیرند، و ارتباط روسای دانشگاه با روابط عمومی ها بیشتر و عمیق تر شود تا از این طریق تعامل کارکنان ، اساتید و دانشجویان در جهت دیده شدن بهتر مشکلات بیشتر شود.

وی با اشاره به پتانسیل بالای این دانشگاه گفت :وجود خبرگزاری در دانشگاه یک امر مهم تلقی می شود به طوری که اگر دانشگاه از وجود یک رسانه جامع برخوردار باشد خیلی از تبلیغات سوء در خصوص پیام نور خنثی خواهد شد و در کاهش فشار و تنش ها موثر خواهد بود .

وی گفت : در سالی که به نام سال همدلی و همزبانی ، دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است بر خود واجب می دانیم به عنوان نماینده دولت و دانشجویان به عنوان نماینده ملت با همدلی و همزبانی در جهت حل مشکلات و رفع نیازهای موجود گام برداریم.

رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: روابط عمومی ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت دانشگاه باید برای ایجاد انگیزه ، شور و امید در دانشجویان ، کارکنان و اساتید تلاش نمایند و به عنوان یک مشاور امین دغدغه ها و مشکلات دانشگاه را منعکس نمایند و اعتماد سازی لازم و اطلاع رسانی مطلوب را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان صحبت های خود گفت: روابط عمومی همه چیز دانشگاه است که به عنوان سخنور و زبان گویای دانشگاه ضمن اشراف کامل بر مسائل مختلف بتواند از حقوق دانشگاه به نحو احسن دفاع کند.

دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه پیام نور بوانات به معرفی استان فارس پرداخت و گفت: استان فارس با دارا بودن 29 شهرستان ، 100 شهر و بیش از 4000 روستا یکی از استان های وسیع، برجسته و چهار فصل ایران اسلامی است و با جمعیتی بالغ بر سه میلیون و پانصد هزار نفر چهارمین استان از نظر جمعیت کشور است که دارای منابع مهم کشاورزی ، معدنی و تجاری است به طوری که ده درصد مواد غذایی کل کشور در استان فارس تولید می شود . شیراز شهر علم و ادب و فرهنگ و سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران است که همواره در مبارزات انقلابی پیشرو و پیشگام بوده است به طوری که در سه شهرستان شیراز و جهرم و کازرون در مبارزات انقلاب حکومت نظامی اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دانشمندان بنام و جهانی این استان در زمینه فرهنگ و ادب از جمله حافظ ، سعدی و ملاصدرا اشاره کرد و افزود می توان با افتخار اعلام نمود که استان فارس مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین می باشد استان فارس از نظر علمی از جمله تعدا دانشگاه و همچنین صنایع الکترونیک و علم پزشکی و همچنین از نظر گردشگری و صنایع دستی به عنوان قطب و مقام برتر کشور محسوب می شود . و در صنعت نفت و گاز نیز قدم های موثری برداشته شده است.

مهندس صدر مدیر رابط عمومی دانشگاه پیام نور کشور نیز دراین نشست ضمن تبریک اعیاد رجب و همچنین روز روابط عمومی گفت :اگر روابط عمومی ها به وظیفه خود عمل نکنند سازمان نمود پیدا نمی کند . خوشبختانه در دوره ندیریت جدید دانشگاه پیام نور کشور پیشرفت های خوبی در زمینه روابط عمومی انجام شده است و امیدواریم که مدیران روابط عمومی با تلاش و کوشش ، توانمندی های این دانشگاه را به تصویر بکشند تا از این طریق نگاه ویژه به پیام نور و آگاهی سازی لازم در این خصوص صورت پذیرد .

وی گفت : از جمله اتفاقات مهم در حوزه روابط عمومی پیام نور می توان به تشکیل باشگاه خبرنگاران دانشگاه پیام نور ، رونمایی از اپلیکیشن موبایل دانشگاه و رونمایی از نرم افزار CRM دانشگاه اشاره کرد.

شایان ذکر است دراین جلسه دکتر جمال زاده مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و برخی از مدیران ستادی استان فارس نیز حضور داشتند.

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور کشور از اتمام پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور فارس تا پایان امسال خبر داد و گفت: اولویت را بر تکمیل طرح‌‎های باقی مانده و نه تعریف پروژه‌های جدید قرار داده‌ایم.

محمدعلی سرلک در کنفرانسی خبری در شیراز بیان کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور همواره تلاش کرده تا در جهت ترویج و گسترش عدالت آموزشی خدمت‌ رسانی کند.

وی محتوا محور بودن، آموزش متمرکز و استفاده از فناوری‌های جدید را از مهم‌ترین ویژگی‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه پیام نور با بهره‌گیری از 4000 عضو هیئت علمی موفق به کسب رتبه یک کیفیت آموزشی و رتبه 10 پژوهشی در میان دانشگاه‌های کشور شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور تاکید بر ارتقای جایگاه دانشگاه با محورهای آموزش، رشد نیروی انسانی، کیفیت بخشی و بهبود فرآیندها، افزایش رضایت دانشجو و مدیریت هزینه‌ها و ارتقای درآمدها را از مهم‌ترین عناصر مورد توجه این دانشگاه عنوان کرد.

دانشجو مهم‌ترین دلیل اثبات داشته‌ها و توانایی‌های دانشگاه پیام نور

سرلک، دانشجو را مهم‌ترین دلیل اثبات داشته‌ها و توانایی‌های دانشگاه پیام نور دانست و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار نمایندگانی از دانشجویان و کارکنان این دانشگاه در ابتدای سال جاری به هیات رییسه دانشگاه راه یافته تا در مباحث تصمیم گیری‌ها نظرات آنها نیز اعمال شود.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور به لحاظ اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و فعالیت‌های قرآنی جزو 10 دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود: بنا داریم با کیفیت بخشی به امور و بازنگری در اهداف و ماموریت‌ها کاری کنیم که سازمانی چابک در خدمت نیازهای واقعی جامعه باشیم.

دانشگاه پیام نور دانشگاهی کتاب محور

سرلک با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی کتاب محور است و تاکنون دو هزار کتاب خودآموز تولید کرده، یادآور شد: امروز عمده این کتاب‌ها منابع درسی سایر دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.

وی گفت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور طبق استانداردهای دانشگاه‌های باز 1 به 250 است که در حال حاضر این نسبت به 1 به 200 ارتقا یافته است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه در حال تلاش جهت فراهم کردن بستر حرکت به سوی دانشگاهی کارآفرین و شرکت‌های دانش بنیان هستیم، تصریح کرد: بسط شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از ایده‌های دانشجویی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سرلک بیان کرد: سیاست‌های کلان توسعه آموزش عالی در جای دیگری نوشته می‌شود و ما تنها اجرا کننده سیاست گذاری‌ها و اسناد بالادستی هستیم.

وی در عین حال تاکید کرد: تاکنون رشته غیرمجازی که بر خلاف اصول و ضوابط سازمان سنجش باشد در دانشگاه پیام نور مشاهده نشده و هموراه تلاش کرده‌ایم هزینه‌ای بر آموزش عالی کشور تحمیل نکنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور همچنین دانشجویان این دانشگاه را از نجیب‌ترین، وفادارترین و مومن‌ترین دانشجویان جمهوری اسلامی ایران توصیف و خاطرنشان کرد: جهت گیری ما حرکت به سمت نیازهای واقعی جامعه و فارغ‌التحصیلان است.

سرلک تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور در کل کشور را 850 هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد، کمتر از 50 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دو هزار نفر در دوره‌های دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی با ذکر این مطلب که شهریه‌های دانشجویان این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر قابل قیاس نیست، گفت: مجموع هزینه هر ترم تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی در این دانشگاه 350 هزار تومان برآورد شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور اضافه کرد: علی‌رغم کاهش متقاضیان در دوره‌های کارشناسی اما با دواطلبان زیادی برای گذراندن دوره‌های تحصیلات تکمیلی رو به رو هستیم.

سرلک از آمادگی دانشگاه پیام نور کشور در راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد روزنامه نگاری در استان فارس خبر داد و گفت: جهت راه‌اندازی یک رشته باید طبق ضوابط شورای گسترش عمل کرد که براساس آن وجود دو استادیار برای رشته مورد نظر الزامی است.

ایجاد رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری در تمام مراکز پیام نور استان تهران

رئیس مرکز پیام نور استان تهران گفت: برنامه‌ریزی کردیم تا رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری در تمام مراکز پیام نور استان تهران راه‌اندازی شود.

میرزاحسن حسینی رئیس مرکز پیام نور استان تهران ، گفت: پیگیر کارشناسی ارشد و دکترای کل مراکز هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه پیام نور برای توسعه آموزش عالی به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: 18 مرکز و واحد در استان تهران و بیش از صدهزار دانشجو در واحدهای استان تهران دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند که برای توسعه رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به وزارت علوم درخواست دادیم و در حال پیگیری مجوز وزارت علوم هستیم.

حسینی گفت: پس از اخذ مجوز از وزارت علوم این رشته‌ها از سال 95 در دانشگاه پیام نور ایجاد می‌شود.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل وب سایت دانشگاه پیام نور و خبرگزاری ایسنا

 

 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *