اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

هزینه فعالیت های فرهنگی دانشگاه پیام نور اعلام شد

هزینه فعالیت های فرهنگی دانشگاه پیام نور اعلام شد

هزینه های فرهنگی، دانشجویی، تربیت بدنی و مشاوره دانشگاه پیام نور اعلام شد که بر اساس آن در سال گذشته این دانشگاه ۵۸۱ میلیارد ریال در حوزه های یاد شده هزینه کرده است.

هزینه فعالیت های فرهنگی دانشگاه پیام نور اعلام شد
هزینه فعالیت های فرهنگی دانشگاه پیام نور اعلام شد

دانشگاه پیام نور در پاسخ به درخواست دانشجویان فعال فرهنگی از سرپرست دانشگاه پیام نور اعلام کرد: دانشگاه پیام نور همیشه در زمینه های فعالیت های فرهنگی و ورزشی پیشتاز بوده و رتبه های برتر مکرر کسب شده در حوزه های مختلف فرهنگی از قبیل مسابقات ورزشی، مسابقات قرآن دانشجویی، کانون های فرهنگی، کرسی های آزاد اندیشی، مسابقات رباتیک و غیره موید این مطلب است.

کسب رتبه های یاد شده و طیف وسیعی از فعالیت های فرهنگی بدون صرف هزینه های بسیاری که دانشگاه پیام نور تقبل می کند، امکان پذیر نخواهد بود.

درسال گذشته و براساس مصوبه وزارت علوم از دانشجویان مبلغ ۳۵۰ هزار ریال بابت فعالیت های فرهنگی اخذ شده است و در خصوص شائبه عدم مصرف مبلغ اخذ شده برای فعالیت های فرهنگی، ورزشی، دانشجویی به استحضار می رساند در سال گذشته این دانشگاه در سراسر کشور۵۸۱ میلیارد ریال در حوزه های یاد شده هزینه کرده است که به ازای هر دانشجو سرانه آن معادل ۸۱۵ هزار ریال است.

هزینه های فرهنگی،دانشجویی،تربیت بدنی و مشاوره دانشگاه پیام نور درسال ۹۳

ردیف عنوان هزینه های انجام شده (ریال)
۱ اعتبار فرهنگی مراکز و واحدها ۸۳۷۶۲۹۳۹۰۰۰
۲ اعتبار فرهنگی استان ها ۱۱۹۶۶۱۲۳
۳ اعتبار فرهنگی سازمان مرکزی (متمرکز) ۲۳۹۳۲۲۵۸۰۰۰
۴ اعتبار مشاوره ۸۴۷۹۹۳۹
۵ اعتبارتجهیزات مجتمع های فرهنگی ۷۳۹۵۴۵۵۰۰۰۰
۶ اعتبار تربیت بدنی مراکز و واحدها ۵۱۴۴۴۹۵۰۰۰۰
۷ اعتبار تربیت بدنی استان ها ۷۳۴۹۲۷۰۰۰۰
۸ اعتبار تربیت بدنی سازمان مرکزی(متمرکز) ۱۴۶۹۸۵۴۹۰۰۰
۹ اعتبارتجهیزات سالن های ورزشی ۲۹۱۳۹۱۳۴۰۰۰۰
۱۰ اعتباراجاره فضاهای ورزشی ۱۴۲۰۴۰۶۲۰۰۰
جمع کل ۵۸۱۱۸۳۹۸۰۰۰۰

درخواست دانشجویان فعال فرهنگی از سرپرست دانشگاه پیام نور

جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در نامه ای خطاب به سرپرست دانشگاه پیام نور خواستار رسیدگی به مشکلات حوزه فرهنگی این دانشگاه شدند.

جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در نامه ای خطاب به دکتر محمد علی سرلک سرپرست دانشگاه پیام نور، ضمن انتقاد از کاهش بودجه فرهنگی این دانشگاه، خواستار رسیدگی به مشکلات معاونت فرهنگی این دانشگاه شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: «نظر به افزایش ۳۵ هزار تومانی شهریه دانشجویان در آذر ماه سال گذشته تحت عنوان خدمات فرهنگی و از طرفی کاهش بیش از ۲۰ درصدی بودجه فرهنگی مراکز و واحدهای مختلف دانشگاه برخود لازم دانستیم، به منظور روشن شدن سرنوشت حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه خدمات فرهنگی اخذ شده از دانشجویان و برطرف کردن این تناقض  و همچنین عدم دریافت پاسخ صریح و شفاف از سوی معاون فرهنگی، این موضوع را با شما مطرح کنیم.»

این دانشجویان در این نامه با اشاره به موفقیت های اخیر دانشگاه پیام نور در حوزه فرهنگی و جشنواره ها و مسابقات ملی خاطرنشان کردند: «نگرانی امروز دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه از باب استمرار و ادامه درخشش دانشگاه پیام نور در این عرصه ها است. به طوری که کاهش بودجه فرهنگی و به دنبال آن عدم حمایت مادی لازم از طرح ها و فعالیت های دانشجویان در مراکز و واحدهای دانشگاه، بی تردید تاثیر سویی بر این روند خواهد گذاشت.»

این دانشجویان، در این نامه به مواردی از جمله کاهش سهم دانشجویان پیام نور در نشست نشریات دانشگاهی وزارت علوم و انتقاد سرپرست دانشگاه از این روند اشاره کردند.

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *