اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور کلید خورد

تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور کلید خورد

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از تدوین آیین‌نامه مقدماتی تجمیع واحدها و مراکز این دانشگاه خبر داد.

دکتر غلامرضا بخشی خانیکی ، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در خصوص حذف رشته های کم متقاضی و تجمیع برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور گفت: وزارت علوم برنامه دارد که رشته های کم متقاضی و بدون بازار کار از پذیرش دانشجو حذف می شوند و این مساله فقط مختص دانشگاه پیام نور نیست.

تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور
تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور

وی با اشاره به تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور افزود: در دانشگاه پیام نور برای هر رشته محل باید یک عضو هیات علمی وجود داشته باشد، اما اتفاقی که افتاده این است که در برخی از واحدها به علت کم شدن جمعیت دانش‌ آموزی و به دنبال آن جمعیت دانشجویی برخی از کلاس ها در برخی از واحدها به حد نصاب نمی رسد بنابراین موظفی عضو هیات علمی نیز پر نمی شود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: برهمین اساس یکی از برنامه های دانشگاه تجمیع واحد ها و مراکز پیام نور است که این کار باید با ظرافت خاصی انجام شود.

وی ادامه داد: واحدهای دانشگاه پیام نور باید در شعاع 100 کیلومتری یکدیگر قرار داشته باشند، اما ما شاهد هستیم که در برخی استان ها به ویژه دراستان های شمالی برخی از مراکز بین  10 تا 30 کیلومتر از هم فاصله دارند.

خانیکی افزود: برای همین دانشگاه برنامه دارد برخی از مراکز را تجمیع کند، البته یک مرکز به هر دلیلی که تجمیع شود آثار اجتماعی و یک سری واکنش هایی نیز دارد برای همین باید با دقت تمام این کار صورت گیرد.

وی افزود: آیین‌نامه مقدماتی تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور در حال تدوین بوده و در دستور کار شورای دانشگاه قرار دارد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: از شاخص هایی که می توان برای این کار در نظر گرفت، فاصله بین دو مرکز همجوار در استان، جمعیت دانشجویی و تعهدات هیات موسس برای واحد های تازه تاسیس است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *