اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
شیوه پذیرش آزمون دکتری

تسهیلات ویژه دانشگاه پیام نور برای رتبه های برتر کنکور و پژوهشگران

تسهیلات ویژه دانشگاه پیام نور برای رتبه های برتر کنکور

رئیس دانشگاه پیام نور از تسهیلات ویژه این دانشگاه برای رتبه های برتر کنکور خبر داد.

دکتر سرلک در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه با اشاره به نقش ممتاز دانشگاه پیام نوردر توسعه کشور و جایگاه بالای علمی این دانشگاه، افق این دانشگاه را توسعه در کشورهای فارسی زبان و جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد.

دکتر سرلک با اشاره به جایگاه اول این دانشگاه از نظر کیفیت آموزشی در بین تمام دانشگاههاومراکز آموزش عالی کشور  به گواه آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)و قرار گرفتن در جمع 10 دانشگاه برتر کشور از نظر پژوهشی ، آن  را نشانه تلاش همه بخش های این دانشگاه عنوان کرد.

تسهیلات ویژه دانشگاه پیام نور برای رتبه های برتر کنکور و پژوهشگران
تسهیلات ویژه دانشگاه پیام نور برای رتبه های برتر کنکور و پژوهشگران

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به وجود بیش از چهارهزار عضو هیئت علمی، 500 مرکز و واحد در تمام کشور و صدها آزمایشگاه و کارگاه مجهز در این دانشگاه خاطر نشان کرد، پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران در آینده سهم بیشتری از تولید علم را از آن خود خواهد کرد.

دکتر سرلک با اشاره به قبولی های خیره کننده فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در آزمون های استخدامی سازمان ها و ادارات و هم چنین آزمون های مقاطع بالاتر سایر دانشگاهها، این موفقیت ها را محصول سیستم آموزشی مناسب ، منبع محور بودن و آزمون های دقیق این دانشگاه عنوان نمود.

وی دانشگاه پیام نور را یک دانشگاه پویا و چند بعدی دانست و تاکید کرد: در زمینه های فرهنگی، اردوهای راهیان نور، نشریات دانشجویی، کانون ها، مسابقات و انجمن های علمی و همچنین مسابقات ورزشی، دانشگاه پیام نور صاحب برند است.

دکتر سرلک با اشاره به شروع زمان انتخاب رشته داوطلبان کنکور، از تسهیلات ویژه برای رتبه های برتر کنکور که این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می کنند خبر داد و گفت: ما برای داوطلبان رتبه های زیر 2000 تسهیلاتی از جمله پرداخت کمک هزینه سفرهای علمی، اعطای لپ تاپ وسکه بهار آزادی را در نظر گرفته ایم.

دانشجویان پژوهشگر دانشگاه پیام نور تخفیف شهریه می‌گیرند

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان مخترع و پژوهشگر این دانشگاه از حمایت های مالی مانند معافیت و تخفیف شهریه برخوردار می شوند.

مهر – احمد علیپور افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور که اقدام به پژوهش و ثبت اختراع کنند از حمایت های مالی مانند معافیت، تخفیف شهریه و پرداخت بخشی از هزینه های ثبت برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از دانشجویان مخترع و پژوهشگر خود حمایت مالی و معنوی می کند، تصریح کرد: آیین نامه حمایت از دانشجویان مخترع و پژوهشگر در این دانشگاه تدوین شده و براساس آن از دانشجویان حمایت مالی و معنوی صورت می گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور بیان کرد: درصورتی که دانشجویان این دانشگاه در طول تحصیل خود اقدام به تدوین و چاپ مقاله ISI با نام دانشگاه کنند برابر با حمایت هایی که از اساتید صورت می گیرد به آنها نیز مبلغ ۲ تا ۳ میلیون تومان هزینه چاپ مقاله پرداخت خواهد شد.

علیپور تاکید کرد: همچنین در دانشگاه به زودی رویدادهای استارت آپ ویکند برگزار می شود تا زمینه تبدیل ایده های دانشجویان به محصول در کشور فراهم شود.

دانشگاه پیام نور توانسته فرصت های جدیدی را برای پژوهشگران ایجاد کند

پیمان سرحدی، مخترع و پژوهشگر دانشگاه پیام نور عنوان کرد دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه ها یک مزیت دارد و آن فرصتی است که به عنوان وقت خارج از دانشگاه برای دانشجویان قائل می شود یعنی بهترین مزیتی که یک کارآفرین به دنبال آن است.

پیمان سرحدی گفت: من در سایر دانشگاه های دولتی و طراز اول هم تحصیل کرده ام، دانشگاه پیام نور در زمینه حمایت از محققان، پیشگام بوده و توانسته فرصت های جدیدی را برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران ایجاد کند. امکانات دانشگاه پیام نور، سطح علمی اساتید و همچنین حضور در تمامی نقاط کشور از ویژگی های بارز این دانشگاه است.
وی در مورد اینکه چرا دانشگاه پیام نور را برای تحصیل برگزیده است، افزود: از آنجا که من با توجه به شرایط کاری و علمی نیازمند زمان بسیار زیادی برای مطالعه و تحقیق و پژوهش خارج از فضای روتین دانشگاهی بودم و از دوران کارشناسی نیز با دوستانم روی پروژه های زیادی کار می کردیم واقدام به تشکیل شرکت دانش بنیان کرده بودیم، ساختار ذهنی من از تحصیل یک حصار محدود کننده بود که مطالعه خارج از درس را بیشتر ترجیح می دادم از این رو پس از آشنایی با ساختار دانشگاه پیام نور، آن را فرصت بسیار مناسبی برای یادگیری دانشگاهی و غیر دانشگاهی یافتم.
پیمان سرحدی افزود: شاید برایتان جالب باشد اما من اختراع را در سال ۱۳۸۲ زمانی که یک دانش اموز بودم آغاز کردم و از آن به بعد علاقه مند به تحقیق و پژوهش شدم.اما فعالیت های اصلی و مهم من در زمان دانشجویی و بعد از آن بود.
وی در مورد اولین و آخرین اختراعش گفت: اولین اختراع که بتوان نام اختراع روی آن گذاشت مربوط به سال ۸۵ است که موفق به طراحی و ساخت یک بالش هوشمند برای بیماران و کسانی که مشکلات تنفسی داشتند شدم و آن طرح برگزیده چندین جشنواره مهم همچون خوارزمی و بنیاد ملی نخبگان شد. آخرین اختراع هم دو دستگاه یک : سیستم تولید آب آشامیدنی از رطوبت موجود در هوا و دو : کنتور هوشمند آب بوده که هر دو صنعتی شده اند.
پیمان سرحدی مهمترین برنامه کاری خود را طراحی یک مدل و ساختار تجاری سازی اختراعات دانست و گفت: این مدل در کنفرانس جهانی مدیریت تکنولوژی ۲۰۱۴ در واشنگتن ارائه با نام خانه تکنولوژی و سیستم آکواریوم فناوری ارائه شد.
وی در مورد خانه تکنولوژی گفت: خانه تکنولوژی ایران سازمانی علمی ، متشکل از نخبگان و دانشمندان مطرح ایرانی است که با هدف توسعه و تجاری سازی فناوری در سال ۱۳۹۰ شکل گرفت ، این سازمان نخستین بار از روی تحقیقات و نیاز سنجی گروهی از نخبگان جهت رفع معضلات تولید فناوری در کنفرانس جهانی مدیریت تکنولوژی در شهر واشنگتن کشور آمریکا مطرح شد و با عنوان دهکده دانایی و خانه های تکنولوژی معرفی گردید.اعضای خانه تکنولوژی را دانشمندان و نخبگان حاضر در ایران و خارج از کشور تشکیل داده اند و با همفکری خود نسبت به ارائه راهکارهای اجرایی اقدام می کنند.
وی افزود: خانه تکنولوژی برای اولین بار توانست با ارائه سیستم تجاری سازی اختراعات به روش نوین آکواریوم فناوری یک مدل موفق را در ایران پیاده سازی کند و اختراعات زیادی را با همکاری مخترعان ، متخصصان و سرمایه گذاران روانه بازار کند .
وی همچنین گفت: خانه تکنولوژی ایران بر اساس یک آرمان بزرگ در راستای خدمت به ایران اسلامی و جلوگیری از خروج نخبگان و استفاده از پتانسیل بزرگ متفکران ایرانی شکل گرفته و امید است در آینده نزدیک این اقدامات گسترش یافته و سرعت چرخه تولید و صنعت در ایران افزایش یابد .
پیمان سرحدی با عنوان اینکه در آکواریوم فناوری مخترع و سرمایه گذار ایده و سرمایه را تزریق کرده و به عنوان بیننده مشغول به کار خواهد شد، گفت: در آکواریم فناوری یک تیم به عنوان یک گروه کاملا حرفه ای از حوزه متخصصانِ طراحی ، تولید ،بازار و فروش ، ایده را به محصول تبدیل خواهند کرد و سپس در بازار فناوری به فروش می رسد.
دانشجوی مخترع دانشگاه پیام نور در مورد فعالیتش در زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: یادم هست در دیدار با مقام معظم رهبری ایشان نکات بسار ارزنده ی را به نخبگان و مسئولان گوشزد کردند و بسیار به بحث ورود فناوری و استفاده از نتایج تحقیقات علمی به صنعت صحبت کردند، ایشان فرمودند نتایج تحقیقات علمی باید تجاری سازی شوند، مساله تجاری سازی بسیار مهم است، ما هم با توجه به این رهنمود ها تا به حال چندین شرکت دانش بنیان و کارخانه تولیدی راه اندازی کرده ایم که از جمله آنها می توان به محصولات فناوری الکترونیک ماد، صنایع ازمایشگاهی فناوران ماد ، کارخانه اسباب بازی نابغه شو و تاسیس خانه تکنولوژی ایران اشاره کرد .
وی که در زمینه کارآفرینی نیز فعال است، در این مورد گفت: به لطف خداوند بنده جز معدود مخترعینی بوده ام که توانسته دانش را به ثروت و علم را تجاری سازی کنیم تاسیس چندین واحد تولیدی و کسب رتبه اول کارآفرینی کشور و بکارگیری بیش از ۴۰ نفر از نخبگان در واحدهای مختلف از افتخارات ماست.
وی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های ارزنده مسئولان در دانشگاه پیام نور از آنها خواست با توجه به توانمندی و ظرفیت این دانشگاه که جایگاه و ارزش بالاتری را می طلبد، از توان نخبگان بیشتر بهره مند شوند.

تسهیلات ویژه دانشگاه پیام نور برای رتبه های برتر کنکور و پژوهشگران

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از پرتال دانشگاه پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *