اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

تشریح جزئیات تحصیل همزمان ۲ رشته در دانشگاه پیام نور

تشریح جزئیات تحصیل همزمان ۲ رشته در دانشگاه پیام نور

سرپرست دانشگاه پیام‌نور با اشاره به امکان تحصیل همزمان در دو رشته این دانشگاه اظهار کرد:این ویژگی فقط برای رتبه های برتر کنکور نبوده و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

محمدعلی سرلک با تاکید بر اینکه ویژگی تحصیل همزمان در دورشته از دیرباز در دانشگاه پیام‌نور وجود داشته،افزود:طبق قانون امکان تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه‌های دولتی وجود ندارد و دانشگاه پیام‌نور تنها دانشگاه دولتی است که دانشجویان آن و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های دیگر می‌توانند در آن به صورت همزمان در دو رشته تحصیل کرده و یا رشته دوم خود برای تحصیل را از این دانشگاه انتخاب نمایند.

تشریح جزئیات تحصیل همزمان ۲ رشته در دانشگاه پیام نور
تشریح جزئیات تحصیل همزمان ۲ رشته در دانشگاه پیام نور

وی با تاکید بر اینکه این امکان فقط در مقطع کارشناسی وجود دارد، ادامه داد: چنانچه دانشجوئی ترم ۶ دانشگاه دیگری باشد می تواند به عنوان رشته دوم در هر رشته ای که تمایل دارد از ترم یک در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند .همچنین چنانچه فردی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دیگری مشغول تحصیل باشد می‌تواند در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور نیز انتخاب رشته کرده و ادامه تحصیل دهد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور با تاکید بر اینکه داوطلبان می‌توانند هم رشته‌های با آزمون و هم رشته‌های بدون آزمون را به عنوان رشته دوم خود انتخاب نمایند،درمورد زمان انتخاب رشته دوم نیز اظهار کرد:داوطلبان برای این امر باید در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته کنکور سراسری که انتخاب رشته دانشگاه پیام‌نور نیز در همان زمان انجام می‌گیرد با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته دوم اقدام نمایند،همچنین ممکن است پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته، اسامی رشته‌هایی که هنوز ظرفیت دارند اعلام شود و داوطلبان بتوانند مجددا برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

مقطع کارشناسی دانشگاه

تحصیل همزمان در دو رشته مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور تصویب و امکان پذیر شد و شرایط و دستورالعمل اجرایی تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی به شرح ذیل می باشد.

بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی محمد علی کریمی ، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ، تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور امکان پذیر شد.

بر اساس این بخشنامه ،تحصیل همزمان در دو رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور از نیمسال اول 94-93 قابل اجرا می باشد و این قانون و دستورالعمل برای دانشجویان فعلی و فارغ التحصیلان قبلی دانشگاه ها از طریق تکمیل ظرفیت و سوابق تحصیلی اخیر که تاریخ انقضای آن 22 آبان ماه 93 می باشد نیز قابل اجرایی می باشد.

نخبگان در

امکان تحصیل همزمان نخبگان : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: نخبگان می‌توانند با استفاده از نظام آموزشی پیام‌نور در رشته دیگری غیر از رشته تحصیلی اصلی خود تحصیل کنند.

دکتر مخبر دزفولی در نشست سراسری رؤسای ، با اشاره به شجره طیبه دانشگاه پیام‌نور که شاخه‌های آن در اقصی نقاط کشور گسترده شده است، گفت: این موضوع در حقیقت تحقق آرزوی دیرین ما بود که تمام فرزندان ایران بتوانند، در این کشور و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه امروز علی­‌رغم همه کاستی­‌ها، ‌های غیرقابل انکاری در کشور شکل گرفته است، اظهارکرد: دانشگاه پیام‌نور نماد یکی از این ‌های بزرگ است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در نظام آموزشی که در دانشگاه پیام‌نور اعمال می‌‍‌شود، استاد باید از یک توانایی خاصی در شناخت ابعاد محیطی و شخصیتی دانشجویش برخوردار باشد که تشخیص این توانایی در مسیر جذب اعضای هیات علمی باید مدنظر باشد.

تحصیل همزمان با خدمت سربازی

امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی ممنوع می باشد

طیق بخشی از متن دستورالعمل صادره در تاریخ ۱۸ شهریورماه ۹۱ از طرف سازمان وظیفه عمومی ناجا در رابطه با تحصیل همزمان با خدمت که صراحتا در بند ۱۱ این دستور العمل آمده است 

تحصیل همزمان با خدمت (حتی در صورت تایید دانشگاه) مجاز نبوده و برای اینگونه از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد

همچنین در بند ۲۱ این دستورالعمل آمده است :

سربازانی که خدمت دوره ضرورت آنان حداکثر تا ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ به اتمام می رسد در صورت موافقت دانشگاه می توانند شروع به تحصیل خود را تا اتمام خدمت به تعویق بیندازند.بدیهی است اشتغال به تحصیل آنان با ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی اتمام خدمت صادره از سوی نیروهای مسلح امکان پذیر می باشد.

پیش از اینها تحصیل همزمان با خدمات سربازی از طرف دانشگاه پیام نور مشکلی نداشت و دواطلبان می توانستند همراه با خدمت سربازی در دانشگاه پیام نور نیز تحصیل کنند.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *