اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
کنکور دکتری 95

تشریح جزئیات و تغییرات آزمون دکتری 94-95

تشریح جزئیات و تغییرات آزمون دکتری 94-95

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات آزمون دکتری گفت: مواد امتحانی آزمون دکتری تا ۱۵ مردادماه اعلام می‌شود.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ، گفت: آئین نامه آزمون دکتری برای سال‌های 95 و 96 اجرایی می‌شود که این آئین‌نامه با هدف تفکیک فرآیند سنجش علمی از فرآیند پذیرش دانشجو و اعتباربخشی و استانداردسازی آزمون‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: اختیار به گروه‌های آموزشی در راستای استقلال دانشگاه‌ها و ایجاد امکان شرکت متعدد داوطلب و توجه جدی به سوابق علمی آموزشی داوطلب نیز از دیگر اهداف این آئین‌نامه است.

تشریح جزئیات و تغییرات آزمون دکتری 94-95
تشریح جزئیات و تغییرات آزمون دکتری 94-95

وی با بیان اینکه مواد امتحانی آزمون امسال 15 مردادماه اعلام می‌شود، عنوان کرد: هدف این است که آزمون دکتری بر اساس یکسری مواد امتحانی شامل آزمون عمومی و استعداد تحصیلی و آزمون تخصصی شامل دروس پایه و اصلی به تعداد بیش از دو بار برگزار شود و نتیجه آزمون دو یا سه سال معتبر است.

خدایی گفت: سازمان سنجش نیز از داوطلبان ثبت نام کرده، آزمون را برگزار می‌کند و به داوطلب کارنامه می‌دهد. فرد بر اساس آزمون و نمره به دانشگاه معرفی می‌شود.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: دانشگاه‌ها برای پذیرش اعلام عمومی می‌کنند و داوطلب به دانشگاه مراجعه می‌کند و دانشگاه‌ها بر اساس شیوه نامه‌ای که همزمان با آئین نامه ابلاغ شده است، داوطلبان مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

خدایی اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه اجرایی، حدنصاب آزمون در دانشگاه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. دانشگاه‌ها هم بر اساس اطلاعات آماری حد نصاب خود را اعلام می‌کنند.

خدایی گفت: امسال تعداد رشته‌های آزمون دکتری از 252 رشته نیز به 70 تا 80 مجموعه رشته محدود شده است. در واقع رشته‌های امتحانی بدون توجه به گرایش تقلیل پیدا کرده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مواد امتحانی بیشتر دروس نهایی شده است اما چند درس باقی مانده‌اند که پس از نظر نهایی شورای نظارت و برنامه ریزی و کمیته‌های شورای عالی برنامه ریزی در روز 15 مردادماه به صورت کامل اعلام می شوند.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: آزمون دکتری براساس مصوبات مجلس دو بار در سال برگزار می‌شود و هر امتحان دو سال اعتبار دارد و داوطلب می‌تواند از نتیجه آزمون برای پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده کند.

به گفته وی، سهمیه استعدادهای درخشان نیز همان بیست درصد باقی مانده است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *