اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

جزئیات آزمون دکتری 95 | مواد آزمون اعلام شد

جزئیات آزمون دکتری 95 و مواد آزمون آن اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات آزمون دکتری 95 نظیر شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) سال 95 و مواد آزمون را اعلام کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات آزمون دکتری نظیر شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (در دوره‌های غیر روزانه) در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) سال 95 و مواد آزمون را اعلام کرد.

 پذیرش دانشجو براساس آیین نامه آزمون ورودی دکتری نظارت برپذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورصورت می‌پذیرد.

این آزمون به دو مرحله تقسیم می‌شود که مرحله اول مربوط به سنجش علمی است که امور مربوط به آن از طریق آزمون سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و مرحله دوم که توسط مؤسسات پذیرنده دانشجو صورت می‌پذیرد شامل امتیاز پژوهشی،  امتیاز آموزشی و امتیاز آزمون تخصصی یا مصاحبه است.

جزئیات آزمون دکتری 95 | مواد آزمون اعلام شد
جزئیات آزمون دکتری 95 | مواد آزمون اعلام شد

آزمون سنجش علمی داوطلبان ورود به دوره دکتری دو بار در سال در ماه‌های آبان و اسفند توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

مدت اعتبار کارنامه‌های علمی صادره توسط سازمان سنجش آموزش کشور دو سال تعیین می‌شود.

تعداد دروس آزمون استاندارد که بخشی از آزمون سنجش علمی است، حداکثر 3 درس است.

-4 مطابق با ماده 5 آیین نامه، آزمون سنجش علمی در 3 بخش با ضرایب بصورت زیر برگزار می‌شود.

پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، دوره‌های ویژه طلاب است و تمام متقاضیان ورود به دوره دکتری و دستیاری دامپزشکی سال 1395 لازم است در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند.
تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای میتوانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش کنند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1395 ) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال 1395 ) خواهد بود.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) هر نیمسال اجازه درخواست پذیرش برای 2 نیمسال بعدی را نخواهند داشت.

 ملاک اصلی برای پذیرش در آزمون دکتری، عنوان رشته و گرایش در هر کدرشته امتحانی خواهد بود و عنوان رشته امتحانی صرفاً برای ثبت نام و انجام امور اجرایی آزمون است.

 عنوان رشته ها و گرایش‌هایی که در آزمون دکتری سال 1395 در آنها پذیرش صورت می‌گیرد، در زمان ثبت نام آزمون اعلام خواهد شد.

در صورت وجود ظرفیت پذیرش در رشته‌های هر مجموعه، موضوع در دفترچه راهنمای ثبت‌نام اطلاع رسانی خواهد شد.

جزئیات مراحل پذیرش در آزمون دکتری در دو مرحله

مراحل پذیرش در این آزمون به دو مرحله تقسم می شود.
مرحله اول مربوط به سنجش علم است که امور مربوط به آن از طریق آزمون سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و مرحله دوم توسط مؤسسات پذیرنده دانشجو صورت می پذیرد که شامل: الف) امتیاز پژوهشی، ب) امتیاز آموزشی و ج) امتیاز آزمون تخصصی یا مصاحبه است.
جزئیات بیشتر در دفترچه راهنما و اطلاعیه ها بعد اطلاع رسانی خواهد شد.
براساس آیین نامه و مصوبات شورای برنامه ریزی و نظارت بر پذرش دانشجو در مقطع دکتری (Ph.D) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور آزمون سنجش علمی داوطلبان ورود به دوره دکتری دو بار در سال در ماه های آبان و اسفند توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود.
اعتبار دو ساله برای کارنامه ها علمی صادره توسط سازمان سنجش
مدت اعتبار کارنامه های علمی صادره توسط سازمان سنجش آموزش کشور دو سال تعیین می شود. تعداد دروس آزمون استاندارد که بخشی از آزمون سنجش علمی است، حداکثر ۳ درس است.
مطابق با ماده ۵ آیین نامه، آزمون سنجش علمی در ۳ بخش با ضرایب الف) آزمون زبان عمومی با ضریب یک، ب) آزمون استعداد تحصیلی با ضریب یک و ج) آزمون استاندارد همتراز (دروس امتحانی) با ضریب چهار برگزار می شود.
پذیرش برای کلیه دوره ها شامل روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس های خودگردان، پیام نور، دوره های ویژه طلاب و… از طریق این آزمون و براساس آیین نامه و شیوه نامه مربوط صورت خواهد گرفت و کلیه متقاضیان ورود به دوره دکتری (Ph.D) و دستیاری دامپزشکی سال ۹۵ لازم است در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

جدول زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون

نوبت زمان ثبت نام آزمون زمان برگزاری آزمون
نوبت اول ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ تا ۱۳۹۴/۱۰/۱۵ ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
نوبت دوم ۱۳۹۵/۰۵/۲۴ تا ۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۳۹۵/۰۸/۰۷

سایر شرایط و ضوابط برای شرکت در آزمون

تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای می توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.
دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آیین نامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مردادماه ۹۲ که توسط معاون آموزشی وزارت علوم ابلاغ شده است، باشند می توانند در آزمون سنجش علمی شرکت کنند.
مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا ۳۱ شهریورماه همان سال (سال ۱۳۹۵) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان نیمسال دوم است، ۳۰ بهمن ماه همان سال (سال ۱۳۹۵ ) خواهد بود.
ممنوعیت درخواست شرکت در آزمون برای پذیرفته شدگان نهایی
پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) هر نیمسال اجازه درخواست پذیرش برای ۲ نیمسال بعدی را نخواهند داشت.
ملاک اصلی برای پذیرش در آزمون دکتری، عنوان رشته و گرایش در هر کدرشته امتحانی خواهد بود و عنوان رشته امتحانی صرفاً برای ثبت نام و انجام امور اجرایی آزمون است.
عنوان رشته ها و گرایش هایی که در آزمون دکتری سال ۱۳۹۵ در آنها پذیرش صورت می گیرد، در زمان ثبت نام آزمون اعلام خواهد شد.
درج عنوان رشته در جدول عناوین رشته های پذیرنده در آزمون دکتری سال ۱۳۹۵ در هر مجموعه رشته امتحانی به منزله پذیرش قطعی در این رشته ها نیست. در صورت وجود ظرفیت پذیرش در رشته های هر مجموعه، موضوع در دفترچه راهنمای ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد.

جزییات تغییرات زمان آزمون دکتری

دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بیستمین المپیاد دانشجویی و در جمع خبرنگاران، گفت: در اطلاعیه اولیه تغییر آیین نامه آزمون دکتری تعداد رشته‌های امتحانی از 252 رشته به 72 رشته کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه از امسال آزمون دکتری دو بار در سال برگزار می‌شود، گفت: نتایج آزمون نیز به صورت کارنامه به داوطلب و دانشگاه اعلام می‌شود. دانشگاه‌ها نیز بر اساس نتایج و حد نصابی که اعلام می‌شود فراخوان پذیرش می‌دهند . البته سازمان سنجش اطلاعات آمارهای لازم را ارائه خواهد کرد تا دانشگاه‌ها بتوانند برای درصدهای بالا فراخوان بدهند.

وی همچنین گفت: بر اساس مصوبه شورای نظارت بر پذیرش دکتری نتایج این آزمون دو سال اعتبار دارد و اگر داوطلبی از نتیجه آزمون خودش در اسفند ماه راضی باشد می‌تواند تا دو سال در آزمون شرکت نکند و از نتیجه همین آزمون برای مرحله بعد به مدت دوسال استفاده کند.

تغییر زمان کنکور سال آینده به دلیل همزمانی با ماه رمضان

وی همچنین از برگزاری آزمون سراسری کنکور سال آینده بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از سال بعد برگزاری کنکور سراسری به روال عادی باز می‌گردد و 25 تیرماه برگزار می شود.

خدایی همچنین درباره زمان نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: نتایج این آزمون‌ها طبق برنامه زمانی از پیش تعیین شده در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *