اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

دلایل جذب هیات علمی پیمانی مشروط در پیام نور

دلایل جذب هیات علمی پیمانی مشروط در پیام نور

دکتر غلامرضا بخشی خانیکی در خصوص جذب اعضای هیات علمی به صورت پیمانی مشروط در دانشگاه پیام نور گفت: اعضای هیات علمی یا پیمانی هستند یا رسمی اما در یک برهه از زمان دانشگاه پیام نور با توجه به افزایش جذب دانشجو که براساس سیاست های موجود بود، برای تأمین هیات علمی، هیات علمی قراردادی استخدام کرد.

وی افزود: علت جذب به صورت قراردای هم این بود که روند تایید صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی طول می کشید و دانشگاه نیز به هیات علمی نیاز داشت برای همین اقدام به جذب نیروی قراردادی کرد. در حال حاضر قرارداد این افراد مشخص است و حکمی که برای این دسته از اعضای هیات علمی صادر شد، حکم «پیمانی مشروط» است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ادامه داد: برخی از پرونده ها ناقص است، برخی در زمینه صلاحیت عمومی و برخی نیز در زمینه صلاحیت علمی رد شده اند، به این افراد تا زمانی که امور مربوط به پرونده شان را انجام دهند، فرصت داده شده است.

دلایل جذب هیات علمی پیمانی مشروط در پیام نور
دلایل جذب هیات علمی پیمانی مشروط در پیام نور

وی افزود: در حال حاضر حتی یک نفر نیز تعلیق نشده و هر هفته یکشنبه ها از ساعت ۱۴ الی ۱۶ هیات اجرایی جذب تشکیل و پرونده ها بررسی می شود.

بخشی خانیکی گفت: پرونده هایی که دارای نقص هستند برای رفع نقص به افراد ارجاع داده می شود.

وی تاکید کرد: تمام برنامه هایی که دانشگاه پیام نور درخصوص هیات علمی انجام می دهد برابر قانون است و هیات اجرایی جذب دانشگاه پیام نور مصوباتی را اجرا می کند که در بقیه دانشگاه ها نیز اجرا می شود.

چندی پیش تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور عنوان کردند: «دانشگاه پیام نور سه سال است که بیش از یک هزار نفر  را به صورت پیمانی «مشروط» جذب کرده است که در هیچ نظام استخدامی در ایران چنین چیزی وجود ندارد. وزارت علوم نیز عنوان کرد که اصلا جذب پیمانی «مشروط» ندارد، این درحالی است که دانشگاه پیام نور برای جذب افراد به صورت پیمانی «مشروط»، یک سری دلایل ضد و نقیض ارایه می دهد.»

تمدید قرارداد ۳۰۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌ نور تا بهمن‌ماه

در پی انتشار خبر عدم تمدید قرارداد حدود ۳۰۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌ نور، سرپرست این دانشگاه اعلام کرد براساس مصوبه جلسه هیأت مرکزی جذب دانشگاه پیام‌ نور قرارداد این افراد تا بهمن‌ماه تمدید می‌شود.

چندی قبل خبری مبنی بر عدم تمدید قرارداد حدود 3000 عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور از سوی این خبرگزاری منتشر شد، در پی انتشار این خبر سرپرست این دانشگاه اعلام کرد که براساس مصوبه جلسه هیات مرکزی جذب دانشگاه پیام‌نور قرارداد این افراد تا بهمن‌ماه تمدید می‌شود.

محمدعلی سرلک سرپرست دانشگاه پیام‌نور  با تاکید بر اینکه طی جلسه‌ هیات مرکزی جذب دانشگاه پیام‌نور در اواخر تیرماه قرار بر این شد که قرارداد اعضای هیئت علمی قراردادی و پیمانی که تمدید نشده است تا پایان بهمن‌ماه سال جاری تمدید شود، گفت: این افراد می‌توانند نسبت به رفع نقص احتمالی پرونده خود به هیات مرکزی جذب دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.

به گفته وی، دانشگاه پیام‌نور قرارداد هیچ یک از اعضای هیات علمی را لغو نکرده است و اگر افرادی نامه‌ای مبنی بر عدم تمدید قرارداد از دانشگاه دریافت کرده‌اند، این نامه مربوط به قبل از جلسه اواخرتیرماه هیات مرکزی جذب دانشگاه پیام‌نور بوده است.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور تأکید کرد که صدور احکام تمدید قرارداد این افراد در حال انجام است و فقط به دلیل تعطیلات تابستانی دانشگاه، مدتی به تعویق افتاده است و قطعا احکام تمدید قرارداد آنها تا اواسط شهریور ماه صادر خواهد شد و اگر هریک از این افراد تا آن زمان موفق به دریافت حکم تمدید قرارداد نشدند، می‌توانند به صورت موردی به اداره کل امور اداری (کارگزینی علمی) مراجعه کنند.

به گفته سرلک، قرارداد همه اعضای هیات علمی قراردادی و پیمانی به صورت یکساله است و پس از پایان هر سال در صورت حصول شرایط علمی، پژوهشی و آموزشی و در صورت عدم نقص در پرونده در چارچوب مقررات تمدید می‌شود و تغییر نوع استخدام افراد از قراردادی به پیمانی و غیره درچارچوب مقررات وزارت علوم انجام می‌شود زیرا پرونده ها پس از تکمیل و تصویب در هیات جذب دانشگاه پیام‌نور برای تصمیم گیری نهایی به هیات عالی جذب وزارت علوم ارسال می‌شوند.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از مهر

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *