اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

اطلاعیه سازمان سنجش برای پذیرفته‌شدگان استعدادهای درخشان

 اطلاعیه سازمان سنجش برای پذیرفته‌شدگان استعدادهای درخشان

مشاور عالی سازمان سنجش از شرایط و ضوابط جدید برای پذیرفته شدن استعدادهای درخشان دوره‌های ارشد و دکتری خبر داد.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکتری و ارشد سال 95- 94 تنها مطابق ضوابط از طریق فراخوان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و با تأئید نهایی سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

وی افزود: پذیرش افراد واجد شرایط رشته تحصیلی و رشته‌های تحصیلی مرتبط با آزمون ارشد و دکتری به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای عالی آموزشی دانشگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

 اطلاعیه سازمان سنجش برای پذیرفته‌شدگان استعدادهای درخشان
اطلاعیه سازمان سنجش برای پذیرفته‌شدگان استعدادهای درخشان
لازم به ذکر است تغییر رشته یا محل تحصیل بر اساس آیین‌نامه مذکور مجاز نیست. اما منعی برای پذیرش دانش‌آموختگان دوره‌ی پیام نور، آزاد، علمی کاربردی و پردیس خودگردان در دوره‌ی روزانه و غیر‌انتفاعی نیز وجود دارد. همچنین پذیرش دانش‌آموختگان حائز شرایط تنها در دوره‌ی روزانه دولتی بدون پرداخت شهریه است.
مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه گفت: شرایط پذیرش بدون آزمون برای داوطلبان دکتری تنها از طریق شرایط زیر صورت می‌گیرد:
کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی،‌ داشتن میانگین 16 در دوره‌ی کارشناسی و میانگین کل 17 (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) در دوره‌ی ارشد (یا میانگین هم تراز هر یک از دوره‌های مذکور) و همچنین داوطلبان نباید بیش از دو سال از تاریخ دانش‌آموختگی آنها گذشته باشد.
وی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش در این دوره حداکثر معادل 20 درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی پژوهشی در دوره‌ی روزانه است.
توکلی افزود: شرایط پذیرش در دوره‌ی کارشناسی ارشد 94-95 به این صورت است که داوطلبان باید حداقل 100 واحد درسی را گذرانده باشند و پس از 6 نیمسال تحصیلی، به لحاظ میانگین کل جزو 10 درصد دانشجویان برتر باشند همچنین داوطلبان باید حداکثر در صورت 8 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند.
لازم به ذکر است؛ ظرفیت پذیرش در این دوره حداکثر معادل 10 درصد ظرفیت پذیرش در هر رشته محل در دوره‌ی روزانه است.
توکلی ادامه داد: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سال 94-95 بر اساس آیین نامه وزارت علوم اعلام کرده است دانشگاه‌ها فراخوان خود را انجام داده‌اند و در حال حاضر در شرایطی هستیم که فهرست اسامی داوطلبان استعداد درخشان توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برای سازمان سنجش ارسال می‌شود.
وی در پایان گفت: داوطلبان ارشد تا 31 شهریور فرصت دارند که به این موسسات مراجعه و برابر با ضوابط به اخذ پذیرش خود اقدام کنند.

پذیرش ارشد و دکتری ممنوع شد

وزارت علوم هرگونه پذیرش از طریق را در ممنوع کرده است . براساس آنچه که در آیین نامه جدید مصوب شده توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری آمده است از این پس نمی تواند بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش کند.

آیین‌ نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به شماره ۷۷۹۴۸/۲۱ مورخ ۵ مرداد ۹۳ که به امضای رضا فرجی دانا وزیر سابق رسیده است ماده ۴ آیین نامه به شرح زیر است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از سازمان سنجش

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *