اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

سیاست دانشگاه پیام نور جذب دانشجو به هر قیمتی نیست

سیاست دانشگاه پیام نور جذب دانشجو به هر قیمتی نیست

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: تمام استانداردهای آموزش عالی در دانشگاه پیام نور رعایت می شود و جذب دانشجو به هر قیمتی جزو برنامه ها و سیاست های دانشگاه پیام نور نیست.

محمد جمالزاده در کارگروه بررسی وضعیت درسی سرفصل کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی گفت: رشته زبان و ادبیات فارسی دارای ۳۳۰ عضو هیات علمی، ۳۳ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی، ۸۳۶۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۱۳ دانشجو در مقطع دکتری است.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاه نیمه حضوری است که دارای ویژگی های منحصر به فرد است. این دانشگاه با برگزاری آزمون های متمرکز و شیوه منبع محور توانسته دانشجویان توانمندی را تربیت کند، کما اینکه اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی دیگر دانشگاه ها پذیرفته می شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی یکی از ویژگی های مهم دانشگاه پیام نور را پذیرش دانشجو در رشته های الکترونیکی دانست و گفت: دانشگاه پیام نور در حال حاضر دارای ۱۱۹ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی است و ۱۰۰ هزار نفر از این سیستم خدمات می گیرند.

وی در مورد ظرفیت پذیرش در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: ظرفیت های پذیرش در دانشگاه پیام نور مانند دیگر دانشگاه های دولتی، منطبق با مصوبات دفتر شورای گسترش وزارت علوم بوده و پذیرش دانشجو از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد.

سیاست دانشگاه پیام نور جذب دانشجو به هر قیمتی نیست
سیاست دانشگاه پیام نور جذب دانشجو به هر قیمتی نیست

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در ادامه تصریح کرد: تمام استانداردهای آموزش عالی در دانشگاه پیام نور رعایت می شود و جذب دانشجو به هر قیمتی جزو برنامه ها و سیاست های دانشگاه پیام نور نیست و در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار دانشجوی فعال در  بیش از ۵۰۲  مرکز و واحد این دانشگاه تحصیل می کنند.

اساتید به نا امیدی در بین دانشجویان دامن نزنند

قائم مقام دانشگاه پیام نور گفت: اساتید و کارکنان دانشگاه ها مراقب باشند که با سخنان خود به جو یاس و ناامیدی در بین دانشجویان دامن نزنند.

احمد اکبری پنجشنبه شب در آیین پایانی گردهمایی اعضای هیات علمی و ائمه جماعات دانشگاه های پیام نور در مشهد افزود: ایجاد امید بین دانشجویان و نهادینه کردن فرهنگ امیدبخشی در کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است لذا اساتید دانشگاه باید به گونه ای سخن بگویند که امید را در بین جوانان افزایش دهند.
وی اظهار کرد: چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در کشور وجود دارند که جمعیت آنان با مجموع خانواده هایشان به ۱۹ میلیون نفر می رسد و این ظرفیت بزرگی برای ترویج امیدبخشی به آینده روشن در بین مردم کشور است.
این استاد دانشگاه با تاکید بر تولید علم کاربردی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: سهم ایران ۱،۴ درصد از تولید علم در جهان است و حال آنکه کشور ما یک درصد از جمعیت دنیا را دارد.
اکبری افزود: این میزان تولید علم نسبت به جمعیت جایگاه مناسبی از کشور را در بعد علمی جهان تبیین می کند اما کشورمان در کاربردی کردن این علم بسیار عقب تر از کشورهای دیگر است.
وی بیان کرد: تولید محصولات فاقد کیفیت مناسب، صادرات اندک محصولات غیرنفتی، پایین بودن ساعات کار مفید در روز، فعالیت کارخانه ها با ظرفیت کم و … نشان دهنده کاربردی نبودن علوم تولید شده در کشور و ارتباط ضعیف بین دانشگاه و بخشهای اقتصادی است.
وی گفت: تربیت نیروی انسانی مسلح به علم و ماهر در کاربردی کردن علوم، کشور را به سمت پیشرفت سوق می دهد و این وظیفه اساتید دانشگاه است که چنین نیروی انسانی برای ارتقای سطح اقتصاد کشور تربیت کنند.
قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: دانش افزایی و ارتقای سطح دانش اساتید و کارکنان دانشگاه ها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در این گردهمایی متجلی شده است.

* پژوهشگری معیار کار اساتید
قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور در حاشیه این گردهمایی در نشست پرسش و پاسخ با اعضای هیات علمی مراکز دانشگاهی در پاسخ به درخواست برخی اساتید مبنی بر طولانی شدن مدت زمان تبدیل وضعیت آنها از حالت قراردادی یا پیمانی مشروط گفت: تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی بستگی به عملکرد پژوهشی آنان دارد.
اکبری افزود: چهار هزار نفر عضو هیات علمی دانشگاه های پیام نور سراسر کشور هستند که ظرفیت بسیار قابل توجهی است اما رتبه اساتید این دانشگاه در تولید علم در بین اساتید کل دانشگاه های کشور بین صفر تا ۰،۴ درصد از کل است.
وی بیان کرد: فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اساتید بویژه اعضای هیات علمی، سطح یک دانشگاه را ارتقا می دهد و با ظرفیتی که دانشگاه پیام نور در زمینه اعضای هیات علمی دارد، می تواند سرنوشت علمی کشور را در بعد علمی بهبود بخشد.
وی اظهار کرد: دانشگاه در حرمت نگه داشتن و قداست اساتید آن خلاصه می شود، و از دیدگاه رئیس دانشگاه پیام نور حفظ حرمت اساتید بسیار حائز اهمیت است لذا اعضای هیات علمی برای رسیدگی به وضعیت استخدامی خود با رعایت نوبت و گرفتن وقت قبلی به سازمان مرکزی مراجعه کنند تا به آنان بی احترامی نشود.
در این نشست یکی از امامان جماعت دانشگاه های پیام نور به نمایندگی از سایر روحانیون این دانشگاه نسبت به وضعیت نمازخانه ها، تداخل برگزاری کلاس ها یا امتحانات و… با وقت نماز در این دانشگاه انتقاد کرد و از مسئولان خواست به ترویج اقامه نماز اول وقت در بین اساتید و دانشجویان کمک کنند.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر و ایسنا

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

2 دیدگاه

  1. سلام
    ببخشید بنده ورودی ۹۳ دانشگاه پیام نور پذیرفته شدم . و ترم اول فقط شهریه پرداخت کردم و اصلا امتحان ندادم و ترم دوم مرخصی گرفتم . و ترم پاییز امسال هم شهریه پرداخت کردم و امتحان ندادم و این ترم هم میخوام مرخصی بگیرم برای شرکت در کنکور سراسری ۹۵ . آیا بنده مشکلی دارم ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *