اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

ظرفیت پذیرش مقطع دکتری | اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور۹۶

ظرفیت پذیرش مقطع دکتری | اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور۹۶

وزیر علوم گفت: ظرفیت پذیرش مقطع دکتری برای تمام رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی در هر رشته ۵ تا ۷ نفر است و نتایج نهایی این آزمون، شهریورماه ۹۶ اعلام می شود.

محمد فرهادی امروز جمعه از حوزه امتحانی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران بازدید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری امروز آزمون دکتری سال ۹۶ اظهار داشت: پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و سپس در اواخر شهریور ماه سال آینده نتایج نهایی منتشر خواهد شد.

ظرفیت پذیرش مقطع دکتری | اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور۹۶
ظرفیت پذیرش مقطع دکتری | اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور۹۶

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی برای تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد در دوره دکتری، در هر رشته ۵ تا ۷ نفر است ادامه داد: افزایش بی رویه ظرفیت تحصیلات تکمیلی خلاف است و کمیته‌ای مدتها پیش در وزارت علوم تشکیل شده که درخواست راه‌اندازی رشته‌ها را به سرعت بررسی می کند و مجوزها صادر می‌شود.

وزیر علوم درباره اولویت برنامه های این وزارتخانه برای سال آینده، اظهار داشت: روند کیفی‌سازی آموزش عالی و ساماندهی‌ها در سال آینده نیز دنبال می‌شود و بر توسعه رشته‌های بین‌ رشته ای و آموزش‌های تحصیلات تکمیلی به خصوص هدفمندسازی مقطع دکتری تأکید داریم.

 

جزئیات برگزاری آزمون دکتری 96

برای شرکت در آزمون ورودی دوره نیمه متمرکز دکتری سال 96 تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد ثبت‌نام را از روز سه‌شنبه 16 آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده ثبت‌نام در روز چهار دی ماه پایان یافت که بر اساس ضوابط تعداد 260 هزار و 110 داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند. 

از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون دکتری تعداد 110 هزار و 179 نفر زن و تعداد 149 هزار و 931 نفر مرد هستند که از این تعداد 149 هزار و 265 نفر در رشته علوم انسانی، 24 هزار و 999 نفر علوم پایه،‌48 هزار و 759 نفر فنی و مهندسی، 14 هزار و 929 نفر کشاورزی و منابع طبیعی، 13 هزار و 854 نفر گروه هنر، 2 هزار و 230 نفر دامپزشکی و 6 هزار و 74 نفر در گروه زبان ثبت‌نام کردند.

تعداد داوطلبان آزمون دکتری سال 96 نسبت به سال 95 تعداد 101 هزار و 857 نفر، نسبت به سال 94 ، 58 هزار و 450 نفر و نسبت به سال 93 تعداد 19 هزار و 719 نفر بیشتر بوده است.

کارت شرکت در آزمون سه‌شنبه سوم اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان تا ساعت 24 امشب پنج‌شنبه پنجم اسفند باید برای دریافت کارت آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ و نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

آزمون دکتری سال 96 در هفت گروه آموزشی فردا جمعه ششم اسفندماه در یک نوبت و در 54 شهرستان برگزار می‌شود.

اجرای مرحله آزمون، به صورت متمرکز و از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و همچنین مصاحبه‌های علمی از سوی مرکز پذیرنده دانشجو صورت می‌گیرد.

پس از برگزاری‌ آزمون، کارنامه داوطلبان شامل نمره تراز و نمره کل در هفته آخر فروردین سال 96 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در نیمه اول اردیبهشت ماه می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی به صورت بی‌رویه خلاف است

وزیر علوم با بیان اینکه افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی به صورت بی‌رویه خلاف است، گفت: ظرفیت پذیرش مقطع دکتری برای تمام رشته‌های مصوب شورای گسترش 5 تا 7 نفر است.

محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه بازدید از آزمون دکتری سال 96 در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران، گفت: ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی برای تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد در دوره دکتری 5 تا 7 نفر است.

وی افزود: در صورتی که ظرفیت به صورت بی‌رویه افزایش یابد خلاف است و کمیته‌ای مدتها پیش در وزارت علوم تشکیل شده که درخواست راه‌اندازی رشته‌ها را به سرعت بررسی می‌کند و مجوزها صادر می‌شود.

وزیر علوم ادامه داد: امروز آزمون دکتری برگزار شد که پس از اعلام نتایج نهایی داوطلبان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و سپس در اواخر شهریور ماه سال آینده نتایج نهایی منتشر می‌شود.

وی در رابطه با اولویت وزارت علوم برای سال آینده، اظهار داشت: روند کیفی‌سازی آموزش عالی و ساماندهی‌ها در سال آینده دنبال می‌شود و بر رشته‌های بین‌تحصیلی و آموزش‌های تحصیلات تکمیلی به خصوص هدفمندسازی مقطع دکتری تأکید داریم.

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تا ۲ ماه آینده اصلاح می‌شود

نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تا ۲ ماه آینده اصلاح می‌شود معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *