اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
دانلود سوالات ترمی کارشناسی ارشد پیام نور

برای موفقیت در کنکور باید چه کرد ؟

برای موفقیت در کنکور باید چه کرد …

برای موفقیت در کنکور باید چه کرد
برای موفقیت در کنکور باید چه کرد

برای موفقیت در کنکور باید چه کرد ؟ برای تک تک ساعت های خود برنامه ریزی داشته باشید و بدانید برای شرکت در کنکور و قبولی در دانشگاه باید چند جلد کتاب را مطالعه کنید. تا به حال، شما دانشجویان با دو مقوله امتحانات میان ترم و پایان ترم سر و کار داشته اید، اما جریان کنکور با این دو امتحان کاملاً متفاوت است. اگر در سال های تحصیلی گذشته شما از دانشجویان متوسط و خوب بوده اید، نگران نباشید، به طور مسلم در این سال هم موفق خواهید شد، اما به این نکته دقت داشته باشید کنکور برعکس امتحانات دانشگاهی که اکثرا با پاسخ های تشریحی سر و کار دارد و با تشخیص راه حل مسئله و نرسیدن به جواب آخر به شما نمره ای اختصاص داده می شد، فقط پاسخ آخر سؤال برایش مهم است و اگر گزینه درست را انتخاب نکنید، نمره مثبت شما خنثی می شود.
یکی دیگر از تفاوت های کنکور این است که شما باید همه دروس را یک جا در یک روز و طی یک امتحان چهار-پنج ساعته پاسخ دهید و مغز شما بدون این که احساس خستگی کند، باید به همه دروس متنوع عمومی و اختصاصی پاسخ دهد، اما در امتحانات دانشگاه شما برای هر درس یکی-دو ساعت در هر روز فرصت داشتید تا فقط پاسخگوی یک کتاب درسی باشید. بازگو کردن این تفاوتها
برای این است که شما متوجه شوید باید قابلیت های خود را برای کنکور افزایش دهید.

دانشجویان سال سوم در بهترین حالت خود روزی سه ساعت با تلاش مضاعف و در روزه ای تعطیل روزی شش ساعت باید بتوانند درس بخوانند، اما برای دروس کنکور و آن حجم منابع باید در روزهای عادی پنج ساعت و در روزهای تعطیل دوازده تا سیزده ساعت پشت میز بنشینند و بدون آن که خسته شوند، مطالعه کنند؛ البته استراحت منظم، غذای مناسب و تفریحات جانبی برای فعالیت و تلاش بیشتر در درس خواندن کمک بیشتری برای موفق شدن می کند.

تنوع، غذای اصلی کنکور

برای کنکور چند دسته کتاب وجود دارد؛ کتا بهایی که شامل تست های کنکورهای گذشته می شوند؛ کتا بهایی دارای تست های تألیفی و کتا بهای آموزش دروس و خلاصه نکته های کتابهای درسی.
دانشجویانی که در دروس پایه دچار مشکل جدی هستند،بهتر است از کتا بهای پایه شامل آموزش دروس به شکل خلاصه درس استفاده کنند، اما دانشجویانی که در دروس پایه مسلط هستند یا جزوه های قابل اعتمادی از دانشگاهشان دارند، دیگر به خرید این دسته از کتابها نیاز ندارند.
با توجه به زمان باقی مانده تا کنکور، بهتر است به جای خرید کتابهای آموزشی دروس، کتابهای تستی تهیه کنید و تا آنجا که می توانید، تست های سالهای گذشته را تا تسلط کامل بر آنها مرور کنید و اگر وقت اضافه داشتید، به سراغ تست های تألیفی بروید. تست های سالهای گذشته به شما این امکان را می دهد تا با سلیقه طراحان کنکور آشنا شوید. درباره دروس عمومی کتابهای تستی را انتخاب کنید که پاسخ های تشریحی با کلید آزمون های سراسری مطابقت داشته باشد و درباره دروس اختصاصی حل تست های تألیفی می تواند مفیدتر باشد، زیرا باعث ورزیدگی شما در حل تست ها می شود؛ البته در بعضی کتابها تست های بی ارزش بیش از اندازه آسان یا سخت و وقت گیر وجود دارد که گذاشتن زمان برای حل آنها مساوی با هدر دادن وقت است.

برای ارزیابی کیفی در س هایتان می توانید از جدول زیر استفاده کنید.
* در جدول زیر به جای مدت زمان از کلمات عالی، خوب، متوسط، بد و ضعیف استفاده کنید.

منبع : ماهنامه پیشگامان

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

چرا تکنیک های تست زنی مهندسی معکوس برای پیام نوری ها مفید است ؟

چرا تکنیک های تست زنی مهندسی معکوس برای پیام نوری ها مفید است ؟ از …

2 دیدگاه

  1. kheili khub bud,mamnun

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *