نماد سایت همیشه آنلاین

تعداد ثبت نام داوطلبان دوره های فراگیر پیام نور | افزایش شهریه رشته ها

ثبت نام داوطلبان دوره های فراگیر پیام نور

ثبت نام داوطلبان دوره های فراگیر پیام نور

ثبت نام داوطلبان دوره های فراگیر پیام نور : ثبت‌نام 240 هزار داوطلب در آزمون دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور  –  زمان برگزاری آزمون های فراگیر

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام حدود 240 هزار داوطلب در آزمون دوره‌های فراگیر مقاطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور خبر داد.

حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت‌نام حدود 240 هزار داوطلب در آزمون دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور، گفت: هفت هزار و 170 نفر در آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی، 119 هزار و 844 نفر در آزمون مقطع کارشناسی و 110 هزار و 594 نفر در آزمون مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی امسال مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته فراگیر دانشگاه پیام‌نور در هر رشته محل بین 30 تا 50 نفر، در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر 15 نفر به صورت آموزش محور و 15 نفر به شیوه آموزش و پژوهش‌ محور پذیرش می‌شوند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه یک هزار و 800 کدرشته محل در دوره فراگیر کارشناسی ارشد امسال وجود دارد، خاطرنشان کرد: امسال در دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور بیش از 24 هزار داوطلب پذیرش می‌شوند.

زمان برگزاری آزمون های فراگیر پیام نور :

به گفته وی آزمون دوره‌های فراگیر امسال دانشگاه پیام‌نور روز جمعه 24 آذرماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

افزایش شهریه در برخی رشته ها و مقاطع در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: هیئت امنای این دانشگاه با افزایش شهریه های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید تا 15 درصد موافقت کرد .

زیاری افزود: تلاش ما این است که افزایشی در شهریه ها نداشته باشیم ولی در برخی رشته ها و مقاطع میزان شهریه این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه ها بسیار کم است و احتمال افزایش شهریه در آنها وجود دارد .

وی گفت: افزایش یادشده در مقطع کارشناسی خواهد بود و در مقطع کارشناسی ارشد میزان افزایش شهریه ها امسال بسیار ناچیز خواهد بود و حتی احتمال دارد افزایشی هم نداشته باشد .

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در مقطع دکتری نیز میزان افزایش شهریه برای دانشجویان ورودی سال های قبل تا ۱۵ درصد خواهد بود و برای دانشجویان جدید نیز میزان تغییر شهریه با بررسی موردی رشته ها تعیین خواهد شد .

دانشگاه پیام نور بیش از یک میلیون دانشجو در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

منبع : دانشگاه نیوز و پیام نورنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

خروج از نسخه موبایل