اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تست زدن

چگونه برای کارشناسی ارشد برنامه ریزی و مطالعه کنیم ؟

چگونه برای کارشناسی ارشد برنامه ریزی و مطالعه کنیم؟

چگونه برای کارشناسی ارشد برنامه ریزی و مطالعه کنیم
چگونه برای کارشناسی ارشد برنامه ریزی و مطالعه کنیم

چگونه برای کارشناسی ارشد برنامه ریزی و مطالعه کنیم : این سوالی است که معمولا دانشجویان ترم 5 به بعد مکررا می پرسند. در پاسخ باید بگویم من برای برنامه ریزیها کوتاه مدت مثلا ظرف 3 ماه یا چهار ماه و غیره مطلب خاصی بلد نیستم. این کار رو واگذار می کنم به همان موسسات آموزشی که پول کلان می گیرند و معجزه می کنند و دانشجویان را در کنکور قبول می کنند. اما برای برنامه ریزیهای بلند مدت حداقل 6 ماه تا یکسال می شود برنامه ای طراحی کرد که احتمال قبول شدن در کنکور با رتبه خوب بسیار بالا برود. باز هم تاکید می کنم قبولی هیچ کس را تضمین نمی کنم.

قدم اول:

آنچه از مطالعه مطالب مربوط به روشهای مطالعه و غیره یاد گرفته ام و تجربه اندکی که در این زمینه دارم بدست می آید که اولین چیزی که برای قبول شدن در آزمون لازم است داشتن یک حس اعتماد به نفس و احساس توانستن البته به لطف خدا می باشد. به نظر کلیه روانشناسان کسانی که از همون ابتدا اعقتاد دارند که درس می خوانند ولی قبول نمی شوند، مطمئن باشند که قبول نمی شوند. بنابراین خیلی مهم است که درس بخوانیم و امید داشته باشیم که انشاء الله قبول می شویم. این قدم اول.

قدم دوم:

یک برنامه ریزی دقیق برای مطالعه لازم است. برای این کار باید از میزان دقیق فرصتی که داریم مطلع باشیم. دقیقا چند ساعت فرصت مطالعه دارید؟ باید این مطلب را دقیق دقیق مشخص کنید. برای دست یافتن به این امر باید از روی حوصله بشینیم و فکر کنیم و حساب و کتاب کنیم که در هر هفته دقیقا چند ساعت می توانید به مطالعه فقط برای کارشناسی ارشد نه برای پایان ترم یا امتحان دیگر، وقت بگذارید. این ساعات بسته به نوع دانشجویان فرق می کند. بعضیها کارمندند فرصت کمتری دارند. بعضیها خانه دارند کمتر فرصت دارند. بعضیها تبنلند کم فرصت دارند و بعضی ها هم که 24 ساعت بیکار و وقت اضافه زیاد دارند. اما داشتن وقت اضافه به معنای قبول شدن نیست و نداشتن وقت به معنای قبول نشدن نیست. بستگی به این دارد که چگونه از فرصت اندک خود استفاده کنیم.

بنابراین باید ساعات دقیق را تعیین کرد. چگونه؟ یک جدول تهیه کنید مثل این جدول

ساعات شبانه روز شنبه یکشنبه دوشنبه سه شبنه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
1 خواب
2 خواب
3 خواب
4 خواب
5 خواب
6 مطالعه
7 صبحانه
8 کلاس درس
9 کلاس درس
10 کلاس درس
11 کلاس درس
12 ناهار
13 استراحت
14 استراحت
15 کلاس درس
16 کلاس درس
17 مطالعه
18 تفریح مثلا
19 تلویزیون مثلا
20 نماز و شام مثلا
21 مطالعه
22 مطالعه
23 مطالعه
24 مطالعه

سپس همانند روز شنبه تعیین کنید که چه ساعاتی را واقعا می توانید به مطالعه اختصاص دهید. وقتی کل هفته را اینجور تعیین کردید دقیقا مشخص می شود که شما در هفته چند ساعت فرصت فقط مطالعه برای کارشناسی ارشد دارید. فرض کنید بطور متوسط هر روز 4 ساعت فرصت مطالعه داشته باشید که در هفته می شود 28 ساعت. در ماه می شود حدود 120 ساعت. در 6 ماه می شود حدود 700 ساعت. در یکسال می شود حدود 1400 ساعت. لذا کسی که یکسال روزی 4 ساعت مطالعه کند می تواند 1400 ساعت مطالعه داشته باشد.

قدم سوم:

در این مرحله باید کلیه کتابها و جزواتی که میخواهیم مطالعه کنیم را از اساتید معتبر و کارشناس در آن رشته بپرسیم سپس تهیه کرده و مجموع صفحات آنها را جمع بزنیم. مثلا ممکن است حدود 10 کتاب را مجبور باشید مطالعه کنید. هر کتاب را بطور متوسط 300 صفحه بگیرید. میشود مجموعا 3000 صفحه. بنابراین شما 3000 صفحه مطلب را در 6 ماه یا یکسال باید بخوانید. اگر شش ماه فرصت داشته باشید باید هر ساعت از ساعات مطالعه که طبق جدول بالا تهیه کردید، حدود 5 صفحه بخوانید یعنی در 700 ساعت در طول شش ماه می شود 3500 صفحه خواند. حتی برای اینکه وقت بیشتری برای روزهای آخر ذخیره کنیم باید این مقدار را اندکی حدود 20 درصد بیشتر کنید. مثلا اگر قرار است هر ساعت 5 صفحه بخوانید برای خودتان هر ساعت 6 صفحه رادر نظر بگیرید. این بخاطر این است که در صورت مواجه شدن با برخی مشکلات غیر مترقبه و فورس ماژور مثل فوت کردن، از بین رفتن، غرق شدن یا هر مشکلی از این قبیل، آخر سر وقت کم نیاریم و از قبل آنها را جبران کرده باشیم. لذا با این تفاصیل اگر قرار باشد هر ساعت مطالعه 6 صفحه بخوانیم (البته این 6 صفحه با احتساب جلد کتاب و صفحات سفید و بدون مطلب و عکس وغیره هست) در هر روز می شود بطور متوسط 24 صفحه. بنابراین دانشجوی مورد نظر ما که روزی 4 ساعت بیشتر فرصت نداشت، باید حداقل 24 صفحه از آن 10 کتاب را بخواند در مجموع نه از هر کتاب 24 صفحه از کل آنها 24 صفحه. نحوه خوانده باید اینگونه باشد. اول یکبار کامل می خوانیم تا آخر بدون اینکه وقت تلف کنیم. بعدا بر می گردیم بطور دقیق تر می خوانیم به گونه ای که فرص می کنیم معلم هستیم و می خواهیم از متن 24 صفحه سوال امتحانی طرح کنیم. وقتی مطالعه کردیم ضمن مطالعه به هر مطلب مهمی که رسیدیم روی آن ماژیک فسفری ترجیحا رنگ فسفری و نارنجی نه قرمز یا صورتی پررنگ که چشم ما را اذیت کند می کشیم. بعدا همان مطلب را به صورت سوال و جواب در یک دفتر مخصوص می نویسم. یعنی این 24 صفحه را باید اینقدر دقیق بخوانید. قبول دارم یه مقدار طول میکشه ولی در پایان خواهید دید چه اتفاق جالبی افتاده. تمام کتاب 300 صفحه ای که شاید 15 روز وقت شما را گرفته خوانده اید در حداکثر 40 صفحه خلاصه می شود و شما می توانید از این بعد هر دو روز یکبار آنرا دور کنید.

وقتی این برنامه را اجرا کردید یعنی روزی مثلا 24 صفحه درس خواندید در 4 ماه می شود 2800 صفحه یعنی شما تقریبا کل کتابها را خلاصه برداری کرده اید و حدود 10 تا دفتر 40 صفحه ای دارید. حالا هر 20 روز یکبار می توانید این 10 دفتر را دور کنید حداقل. در این بین من مطمئن هستم فرصتهای اضافی زیاد پیدا خواهید کرد. این فرصتها را می توانید از خودتان آزمون بگیرید مثلا نمونه سوالهای کارشناسی ارشد سالهای قبل را حل کنید. مثلا قوانین مربتط با درسها را مطالعه کنید. یا هر مطلبی که احساس می کنید ممکن است به نفع شما تمام شود.

نمی دانم یک حساب سر انگشتی کردید یا نه، این برنامه برای کسی است که فقط روزی 4 ساعت می خواهد درس بخواند آنهم فقط 6 ماه فرصت دارد حال اگر کسی روزی 5 ساعت درس بخواند و یکسال فرصت داشته باشد چه می شود؟ می شود 1800 ساعت مطالعه. تقسیم بر 3000 صفحه مطلب می شود حدودا هر ساعت 2 صفحه یعنی هر روز 10 صفحه. دیدید چقدر درس خواندن تکلیف آسانی است؟ با روزی 10 صفحه مطالعه می شود 10 کتاب 300 صفجه ای را در یکسال بطور کامل خلاصه برداری کرد. فقط و فقط کاری کنید که هیچگاه از برنامه خودتان عقب نیافتید. واگر افتادید حتما همان روز بعد جبران کنید. تکالیف وقتی انباشته می شوند سنگین می شوند. خوب دوستان و اما قدم بعدی یعنی:

قدم چهارم:

قدم چهار انجام یکسری کارهایی است که اثبات شده در موفقیت تاثیر غیرقابل انکار دارد. از همه مهمتر حفظ ارتباط با خداست. در این میان بیشترین چیزی که می تواند خدا را راضی کند جلب رضایت پدر و مادر است هر جور که باشند حتی دیکتاتور. بارها و بارها افراد مختلف تجربه کرده و گزارش داده اند. انجام واجبات هم مثل نماز تاثیر شگرفی دارد در ریلکس شدن ذهن جهت مطالعه و فراگیری بهتر. بطور خلاصه انجام امور معنوی.

در ضمن یکسری دستورالعملهای روانشناسی نیز لازم است. مثلا گفتم همیشه امیدوار باشید به آینده که قبول می شوید. مثلا توی ذهنتون خودتون را پشت میز کلاس درس کارشناسی ارشد دانشگاه مورد علاقه خود بپندارید. چون هر قدر به خداوند حسن ظن داشته باشیم و به او امیدوار باشیم به همان میزان احتمال موفقیتمان بیشتر است.

هیچگاه از این عبارات مزخرف استفاده نکنید:

من که قبول نمیشم. من که می دونم مردوم میشم. اصلا خر ما از کرگی دمی نداشت. هر چی سنگه مال پای لنگه. باید پول داشت. باید پارتی داشت. تو این مملکت کی میتونه درس بخونه. برو بابا مدرک که بگیری باید بذاری در کوزه آبشو بخوری. تو که دکترا گرفتی چی شدی که من ارشد بگیرم و  از این جور اعتقادات مزخرف هرگز به خود راه ندهید. چرا که قبلا هم گفته ام اگر اعقتاد براین دارید که موفق می شوید یاشکست می خورید در هر دو صورت حق با شماست. اعتقادات فکری آدم سرنوشت آدم را می سازد.

چگونه برای کارشناسی ارشد مطالعه کنیم ؟

خوندن دروس برای آمادگی آزمون کنکور، فنی است که هرکس در موردش نظری و شیوه ای داره.
اساسا با اینکه دستاوردهایی در زمینه شیوه و عملکرد مغز انسان در یادگیری و آموزش مطرح شده، خیلی از افراد بر شیوه هایی یادگیری شخصی خودشون تاکید دارن.
من در اینجا قصد سنت شکنی ندارم و فقط می خوام برخی از تجارب خودم رو به اشتراک بذارم. بدیهی است که اعمال هر یک از این روش‌ها و نگرش‌ها منوط به همخوانی با تجربه و عملکرد افراده و از شخصی به شخص دیگه می تواند متفاوت باشه.

۱- اول مفاهیم
شما در مواجهه با کنکور کارشناسی ارشد (و هر آزمون رقابتی فشرده دیگه ای) با حجم انبوهی از اطلاعات و مباحث و داده‌ها روبرو هستید. بدیهی است سپردن این حجم از اطلاعات به حافظه نیازمند منطق یکنواخت و منظمی هست که اگر در اون راه گام برندارید، قطعا از تمامی پتانسیل های خودتون استفاده نمی تونید بکنید. به خاطر سپردن روابط و نماها و توان‌ها و فرمول‌ها و حالت های خاص مساله در شروع کار‌، در حالی که بیش از چندین ماه تا آزمون وقت پیش رو دارید، گزینه خوبی به نظر نمی رسه. در شروع کار وقت رو تماماً بر روی یادگیری عمیق مفاهیم صرف کنید.

۲- تکرار و تکرار
شاید تنها راهی که می تونه کمک کنه داده‌ها رو از حافظه کوتاه مدت خودتون به حافظه بلند مدت منتقل کنید، تکراره. تکرار در روزهای اول‌، کمک بزرگی به شماست برای زمان خریدن در روزهای فشرده پایانی و نزدیک به آژمون. تکرار سبب می شه، شما در روزهای پایانی وقت بسیار کمتری رو برای به یادآوری مفاهیم پایه صرف کنید. فراموش نکنید که هر نکته ای رو هرچند بار هم تکرار کرده باشید در روزهای پایانی نیاز به مرورش دارید. مغز شما در بازه کوتاهی (حدود چند ماه) با انبوهی از داده‌ها سرو کار داره و شما نباید انتظار داشته باشید، مفهومی رو که امروز به خوبی فهمیدید بدون مرور تا روز کنکور می تونید در ذهنتون باقی نگهدارید. پس باید با تکرار عمر ماندگاری مطالب رو در زهن افزایش بدید.

۳- حل مساله گام بعدی
اکیدا توصیه می کنم تا زمانی که به مطالب بطور کامل مسلط نشدید، سراغ حل مسائل نرید. وقتی به مطلبی تسلط ندارید، مساله یا تستی رو در یک کتاب مرور می کنید. شما دانش و توان کافی برای حل اون مساله رو ندارید. پس یا اصلا موفق با حل اش نمی شید و یا پاسخ اشتباه به دست میارید. پس از اون به قسمت حل تشریحی مراجعه می کنید و با خوندن راه حل و تایید صحت اون سراغ مساله بعدی می رید. اینجا شما سه چیز رو از دست می دید:

اول – یک تست خام رو که می تونست ملاکی برای سنجش توان شما باشه.

دوم – زمان رو، که هرچند برای یک تست ممکنه کم باشه، اما در مجموع میزان زیادی خواهد بود.

سوم – یک فرصت مفید رو برای به چالش کشیدن مفید مغزتون. فراموش نکنید که تست زنی ورزش مغز یک کنکوریه و وقتی شما راه حل رو مرور می کنید، مغزتون داره تن پروری می کنه

پس تا مدت معقولی، تست زنی رو به تعویق بندازید و برای شروع اون عجله نکنید.

۴- جمع آوری منابع مفید و مختصر
پیش از شروع پروسه مطالعه منابع کافی رو با جستجو و پرس و جو به دست بیارید. تجربه شخصی بسیاری از دوستان، نشون داده که اضافه کردن منبع در اواخر و یا حتی در اواسط کار، می تونه مضر باشه و باعث بهم ریختگی ذهنی شما بشه. منابع و کتاب‌ها رو بطور مرتب و طبقه بندی شده در محلی قرار بدید و بطور تناوبی شروع به مطالعه کنید.

۵- نگاهی گذرا به آزمون های گذشته
شما درحال آماده شدن برای یک آزمون هستید. پس بهتره اول ماهیت این آزمون رو بشناسید. فراموش نکنید که این آزمون متاسفانه یا خوشبختاه، ملاک دقیقی از سطح معلومات افراد ارائه نمید ده. پس تصور نکنید که اگر بهتر مطالب رو فهمیده باشید نتیجه بهتری هم خواهید گرفت. شما باید در چارچوب کنکور حرکت کنید و نه در چارچوب مفاهیم.

۶- تکانه رو حفظ کنید
آهنگ و نواخت حرکت یکی از مهمترین پارامترهاست که اغلب نادیده گرفته می شه. شروع پر انرژی، یاس رو در مراحل بعدی به دنبال داره. در نظر بگیرید که مدت چهار الی شش ماه از زندگی شما دچار تحولی دردناک خواهد شد و چنانچه شما مصمم به قبولی و کسب جایگاهی شایان باشید، نیاز هست که برای مدت زیادی تفریحات سالم و ناسالم!!! خودتون رو کنار بذارید. پس باید روحیه و توان کافی برای کل مسیر داشته باشید. شروع مصمم و خیلی جدی، می تونه در ادامه باعث کندی‌، یاس و کرختی بشه. پس بهتره شروعی ملایم داشته باشید. درست مثل یک مسابقه دو میدانی.

۷- حضور در اینترنت
متاسفانه یا خوشبختانه، ساکن کشوری هستیم که برنامه‌ها حتی در سطح کلان گاها به شدت دستخوش تغییر می شن. عدم حضور در محیط مجازی می تونه به قیمت سنگینی براتون تموم بشه. نمونه اش تغییر آیین نامه‌ها و زمان بندی ها، بحث پرداخت های بعدی ثبت نام و مسائل مالی (نظیر کنکور ۱۳۹۰)، تغییر در محل برگزاری آزمون (نظیر کنکور ۱۳۹۰)
جنبه های اطلاع رسانی گسترده ای در اینترنت وجود داره که به این علت توصیه می کنم روزانه، یا دوروزانه یکی دو ربع ساعت رو به گشت و گذار در محیط نت بپردازید. مطمئن باشید ضرر نمی کنید.

۸- کتاب کنکور یا کتاب مرجع؟
این یکی از سوالاتیه که خیلی‌ها ممکنه از خودشون یا از دیگران بپرسن. چه کتابی بخونیم. یا بهتر بگم، چه تیپ کتابی بخونیم؟ کتاب مرجع یا کتاب کنکوری.
فراموش نکنید که هرگاه شما به مباحث و سوالات و مطالب یک کتاب مسلط بشید، ناخودآگاه این شبهه براتون بوجود میاد که به اون درس مسلط هستید. حجم و تعداد دروس به اندازه ایه که انسان ناخواسته با مرور و تسلط به یک کتاب کنکوری ممکنه خودش رو گول بزنه و اینطور وانمود کنه که یکی از درس‌ها کم شد. در این راستا توصیه می کنم خوندن رو محدود به یک کتاب خاص نکنید. سعی کنید در ابتدا اگر کتاب های مختلف مباحث مختلفی رو در یک درس پوشش دادن، این مساله رو در نظر بگیرید. کتب کنکور در خیلی از درس ها، از لحاظ پوشش دامنه مطالب بسیار ناقص هستند. برای مثال اکثر کتاب های کنکوری در زمینه درس مهندسی نرم افزار، سیستم عامل، شبکه های کامپیوتری، انتقال داده، هوش مصنوعی، … از این دست هستند.

۹- تناوب سوئیچ بین دروس
با چه تناوب زمانی بین دروس مختلف سوئیچ کنیم؟ آیا باید یک درس رو کامل بخونیم و بعد سراغ درس بعدی بریم؟ یا برعکس از هر درس مقداری مطالعه کنیم و بلافاصله سراغ درس بعدی بریم؟
در این زمینه دو نکته هست که شایان ذکره:

اول – اگر مطلبی رو کامل نفهمیده باشید، مثل اینه که اصلا اون رو نخوندید. پس مدت کافی رو صرف یادگیری مبحث‌ها کنید. تا یک مبحث از یک درس تموم نشده، سراغ درس بعدی نرید.

دوم – سرعت بالای سوئیچ بین دروس کمک می کنه هم در روزهای آخر با سرعت زیاد سوئیچ خو گرفته باشید و هم سر جلسه مغزتون آمادگی داره بین مباحثی که ربط منطقی بسیار کمرنگی دارن بسرعت سوئیچ کنه.

۱۰- تست های کنکور سال های پیش
برخی تست های کنکور سالهای پیشین رو دست نخورده می ذارن تا در روزهای آخر اون‌ها رو در وقت مقرر بزنن و از این طریق خودشون رو بسنجن. من ابدا این رو پیشنهاد نمی کنم به دو دلیل:

اول – فایده ای که می تونه از مرور این تست‌ها بدون مهلت زمانی و به قصد آشنایی نصیب شما بشه، به مراتب بیشتر از فایده شبیه سازی یک آزمون کنکوره. پس بهتره اونها رو بارها مرور کنید و نقاط قوت و ضعف تون رو در زمینه مباحث مطرح شده در این تست‌ها بسنجید. با اونها مثل سک سری سوال برخورد کنید و نه یک تست زمان دار.

دوم – شما در کتب کنکور و گاها در متن اونها بارها این تست‌ها رو خواهید دید. پس هیچگاه پس از خوندن یک کتاب کنکوری اون تست یک تست خام محسوب نمی شه و شما نمی تونید به کمک اون یک آزمون رو شبیه سازی کنید.

 

منبع :  www.lawstudy.ir و انجمن مانشت

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

کنکوری‌ها چگونه عید آرامی داشته باشند

برنامه ریزی مطالعه و تغذیه در ماه رمضان

برنامه ریزی مطالعه و تغذیه در ماه رمضان برنامه ریزی مطالعه و تغذیه در ماه …

199 دیدگاه

  1. سلام من ی ماه مونده به کنکور ارشد هیچی نخوندم چیکار کنم

  2. ساجده خانی

    سلام ممنونم مطالب بسیار مفید و کاربردی بودند

  3. ممنون از مطالب مفیدتون. دنبال تهیه جزوه برای ارشد بود اما با دیدن مطالبتون ناخود آگاه منصرف شدم. به نظرم اگه با مطالعه منبع و با تسلط کامل سراغ آزمون برم خیلی بهتره هر چند وقت کمی دارم

  4. ما ترم بهمنی های پرستاری هنگامی که بخواهیم ازمون ارشد بدهیم یک سال عقب می افتیم راهی برای عقب نیفتادن هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. وای خیلی خوبه ساییتون

  6. باسلام..
    مطلبتون خیلی خیلی عالی بود و هم برای من راه ساز بود هم مشوق.باسپاس فراوان ازشما

  7. با عرض سلام و خسته نباشید
    من دانشجوی زبان و ادبیات فارسی هستم و حتما میخوام برای ارشد دولتی قبول شوم .
    ترم 3هستم ممنون میشم راهنمایی ام کنید
    سپاس

  8. سلام خداقوت بنده تصمیم دارم ارشد مدیریت آموزشی بخونم و یک ماه بیشتر زمان ندارم برای بیشترین بازدهی چکارباید بکنم.دروس مهم و مجموعه سوالات کنکور 80 تا 97 رو هم گرفتم…

  9. فروشگاه کولر گازی

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

  10. سلام چجوری با مشاورتون حرف بزنم؟؟؟

  11. بسیار عالی خسته نباشید
    خدا حفظتون کنه

  12. ممنون مطالب مفید و اموزنده بودن
    میخواستم بپرسم 18 تا کتاب چطور باید خوند کدر طول هفته مرورم کرد؟؟؟؟تجریه من نشون داده روزانه بیشتر از 4 تا کتاب نمیتونم بخونم

  13. من ۲۰ سال پیش لیسانس پرستاری گرفتم و امسال میخوام برای ارشد اقدام کنم…مسلما خیلی از تحصیل دور شدم ونیاز به یه مشاوره خوب و راهنمایی ارزنده دارم که بهم بگه از کجا و چطوری و با چه کتابهایی شروع کنم و خودمو برای کنکو ارشد رشته پرستاری اماده کنم و بتونم تو دانشگاه دولتی قبول بشم…به نظرتون میشه؟

  14. سلام.من حدودا 6ماه وقت دارم برا ارشد روزی 7یا 8ساعت میخونم کتابای موسسه ماهان رو میخام زمان باقیمونده رو بخونم 8تا کتابن چیکار کنم میخام تهران قبول بشم مرسی

  15. سلام من چند ساله برا ارشد امتحان میدم اما بدون هیچ مطالعه ای
    امسال میخوام ی برنامه ریزی کامل داشته باشم تا ی دانشگاه خوب قبول بشم
    لطفا راهنماییم کنیم ک چطور تو زمان شیش ماه ی برناه ریزی خوب داشته باشم از چ کتابایی بیشتر استفاده کنم برا خوندن

  16. وقت بخیر
    من کارشناسی اقتصاد دارم و بعد از چندین سال وقفه, حالا میخوام ارشد علوم تربیتی شرکت کنم.
    به نظر شما شش هفت ماه برای آمادگی کنکور و قبولی توی شهر تهران زمان کمی نیست؟

  17. سایتتون عااالیه

  18. عالی بود ممنون از مطلب خوبتون
    من ترم 4 ام میخوام شر وکنم ب امید خدا

  19. سلام.وقتتون بخیر .من ترم اخر کارشناسی کامپوتر نرم افزار هستم .میخوام کنکور ارشد بدم ولی هنوز شروع نکردم .بنطر شما قبول میشم حدودا چه درسایی بخونم که احتمال تست زدنش راحت تر باشه واز چه منابعی استفاده کنم؟؟ اگر راهنماییم کنید ممنون میشم

  20. سلام من دانشجوی ترم اخر رشته حقوق هستم و الان واسه ارشد خصوصی ثبت نام کردم الان واقعا هنگ کردم چیکار کنم..هم درسایه ترم اخرم مونده هم دو ماه بیشتر فرصت نیست واسه ازمون ارشد و همینطور امتحانایه پایان ترمم…و کتابایه تست نمیدونم چی باید بگیرم واسه ازمون ارشد

  21. با سلام وخسته نباشید من ورودی بهمن ۹۴ هستم واز تابستان ۹۵ وارد دانشگاه شدم وتا الان (۱۱/۹۵)۳۰ واحد را گذرانده ام (رشته حفاری واستخراج نفت) از الان میخواهم برای کنکور شروع کنم ولی درست نمیدونم توچه سالی باید کنکور بدم واصلا نمیدونم چه کتاب ها یا منابعی رو باید تهیه کنم لطفا راهنمایی کنید

  22. سلام من دانشجو مهندسی مکانیک بیوسیستمم کم میخواهم در کنکور ارشد 96 شرکت کنم با ابنکه تو ماه آذریم بنظر شما میتونم قبول شم ارشد تو این فرصت کم چون تا حالا شروع نکردم بخوندن؟ ممنونم باتشکر

  23. سلام ببخشید زمانی که ما درس رو خوندیم بلافاصله بعدش مسئله حل کنیم یا تست بزنیم؟
    چند روز بعد تست بزنیم؟

  24. سایت خوبی دارین ممنون

  25. سلام….ی سوال درباره چگونه خوندن دارم من الان یک هفته کامل ی کتاب میخونم و هفته بعد یک کتاب دیگه .ایا این روش مناسبیه؟

  26. سلام.من دانشجوی ترم دو مهندسی پزشکی بیو الکتریک هستم.تصمیم دارم ازهمین حالا برای ارشد اماده بشم و تابستون رو برای مطالعه دروس وقت بزارم.ولی اصلا نمیدونم چه درسی رو و چجوری باید بخونم .مثلا این ترم درس معادلات رو خوندم ولی اصلا جز منابع ارشد نیست که من بخوام بطور دقیق تر و گسترده تر مطالعش کنم.ایا خوندن این دروس که تا حالا پاس کردم بی فایدس؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    • برای هر کنکوری باید به دفترچه ثبت نام آن مراجعه نمایید در دفترچه منابع آزمون ذکر شده است

  27. با سلام من فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک هستم_امسال کنکورارشددادم ولی راستش خوبخوب نشدنتیجه_میخواستم بدونم به نظر شما چه برنامه ای بریزم برای درس خوندن برای کنکورارشد؟؟_باتوجه به پراکندگی درس های این رشته

    • همین مطلب رو کامل بخونید بهترین راهنمایی هست دوستان زیادی از این مطلب استفاده کردند

  28. با درود. من ترم شش مترجمی زبان انگلیسی هستم و میخوام برای ارشد سراری رشته اموزش زبان بخونم . منابع رو هم جمع کردم . سوالم اینه. اکه مثلا. روزانه پنج ساعت وقت مطالعه داشته باشم. باید تو این پنج ستاعت هر (هشتا) کتاب رو بخونم یا اول یک کتاب رو تموم کنم بعد برم سراغ یکی دیگه. با سپاس

    • سعی کنید همه را به یک نسبت با هم مطالعه کنید یا روزی 4 کتاب خونده بشه و روز بعد 4 کتاب دیگر چون خواندن یک کتاب و گذاشتن کنار کاملا بیهوده است و امکان فراموشی مطالب آن کتاب زیاد است

  29. واااااقعا مطالبتون عالی بود. خیلیییی بهم کمک کرد ،خیلی از استرسم کم شد چون فوق العاده برنامه منظمی بود . ممنونم 🙂

  30. سلام من دانشجوی مهندسی مکانیک ترم 2دانشگاه دولتی شهرکردهستم.مصمم هستم از الان برای ارشد شروع کنم تا انشا اله شریف قبول بشم.میخواستم راهنماییم کنین

    • اگر قصد شرکت در آزمون ارشد فراگیر دارید در کانال عضو بشوید و از طریق تلگرام با ما در تماس باشید

  31. سلام.من رشته م ریاضیه،میخوام واسه ارشد itبخونم.لطفا منو راهنمایی کنید.

  32. باسلام وخسته نباشید بنده ترم 6علوم ازمایشگاهی هستم میخواستم بنده رو راهنمایی کنید چطوری برنامه ریزی کنم

  33. با سلام
    بابت مطالب عالیتون ممنون
    من برای کنکور دکترا می خونم و مطالبتون خیلی به من کمک کرد
    منتظر مطالب مفید بعدی تو سایتتون هستم

  34. سلام من دانشجوی نرم افزارم ومیخوام ارشد مشاوره امتحان بدم چون به نرم افزار علاقه ای ندارم اما رشته مشاوره رو خیلی دوست دارم به نظرتون میتونم قبول بشم درطول سه ماه؟؟

  35. توصیحاتتون بسیار عالی و کمک کننده بود
    ممنون

  36. معصومه حيدرپور

    من لیسانس حسابداری هستم می خوام ارشد رو mba فراگیر بخونم . چه جوری می تونم به هدفم برسم. ممنون

  37. سلام
    ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدش
    من دانشجوی ترم4 حقوق هستم میخوام از الان برای ارشد بخونم واسه رشته حقوق بین الملل
    مطالبتون مفید بودن برام ولی من نمیتونم برای خودم پیاده کنم چون نمیدونم درسای ترم دانشگاه رو چجوری وارد برنامه کنم. البته اینم بگم که برنامه ای که گفتین متناسب با وقت من هستش و تغییری ندادم
    اگه دراین باره راهنماییم کنین ممنون میشم
    با حسابی که کردم سال 96 لیسانسمو میگیرم و قصد دارم همون سال واسه ارشد شرکت کنم

  38. یعنی واقعا ممنون ، خدا خیرت بده ، روشت واقعا برای من که به برنامه ریزی برای درس خوندن علاقه دارم کمک می کنه مخصوصا جنبه تقویت اعتماد به نفس که گفتی ، دمت گرم ، ایول داری .

  39. سلام دوست عزیز از کجا بگم دلم خییییییلی پره راستش علاقم بدرس خیلی زیاد ولی متاسفانه تمام وجودم افکار منفیه اعتماد بنفس که نگو خیلی پایین! واسه همین کل روز رو بشینم یه صفحه نمیخونم! تو رو خدا کمکم کنید اصلا خودمو باور ندارم حس میکنم دست و پای توانم با زنجیر،بسته شده هر کاری میکنم درست بشو نیستم

  40. باسلام و تشکر از مطلب خوبتون.من فارغ التحصیل رشته ژنتیک هستم بهمن ماه 7ترمه درسمو تموم کردم امسال کنکور شرکت کردم وبا اینکه هنوز نتایج نهایی مشخص نشده میدونم که دانشگاه خوبی قبول نمیشم چون رتبم خوب نبود دانشگاه ازاد هم نمیخوام برم فقط دولتی!از هفته گذشته شروع کردم به مطالعه ولی نمیدونم چه طور انگیزمو حفظ کنم یه روز خیلی انرژی دارم یه روز اصلا!از طرفی نمیدونم آزمون شرکت کنم یانه…اگه ممکنه راهنمایی کنید…

  41. با عرض سلام و احترام :من درس خواندن را بلد نیستم از صبح تا شب نمیتونم یک فصل کتاب رو تمام کنم و هر چه میخونم در ذهنم باقی نمیمونه لطفا راهنمایی کنید.

  42. سلام…من دانشجوی رشته ریاضیات وکاربردها هستم..مهر ماه ترم 7رو شروع میکنم.ومیخام که ارشد بدم.ولی تا به حال نخوندم.به نظر شما میتونم از این به بعد بخونم…همراه با درسای دانشگاه…

  43. باسلام،این برنامه ریزی به نظر خیلی خوب میاد.ولی ایراداتی که داره اینه که اتفاقات پیش بینی نشده اصلاً بهش توجه نشده.نویسنده دقیقاًدر مورد رشته ای صحبت میکنه که رشته منم هست وبااینکه کارشناسی دانشجوی زرنگی بودم،الان درهریک ساعت ازکتابهای موسسه میانگین میتونم ۳یا۴ صفحه بخونم،چون رشته های مهندسی فقط خواندن نیست،و مباحث باپایه ریاضی زیاد داره،پس ۶صفحه خوندن به نظر رویا میاد،مگر درمورد دروس تئوریک. این زمانبندی بهتره براساس مباحث هردرس و توانایی فرد انجام بشه تا درصورت نرسیدن به هدف دریک درس دشوار منجر به یاس نشه،مثلاً قانون ۶صفحه درساعت برای درس زبانهای برنامه سازی،ولی ۴صفحه درساعت برای درس معماری به نظرمناسب میاد. در خصوص بقیه موارد واقعاً به نکات خوبی اشاره شده واینکه دقیقاً باید در راستای کنکور پیش رفت،نه مفاهیم.
    باآرزوی موفقیت برای همه

    • با تشکر از نظر شما
      دقیقا حرف شما درسته و این برنامه ریزی حالت عمومی داره و هر کسی باید با توجه به توانایی خودش اون رو سفارشی کنه
      این روش می تونه الگویی برای برنامه ریزی شخصی هر کسی بشه ولی با تغییرات خودش

  44. سلام و خسته نباشین من مهندسی عمران میخونم ترم 7 .به نظرتون ارشد عمران بدم یا ارشدMBA؟بازار کار برام مهمه .ممنون میشم راهنمایی کنین

    • شما محدودیتی برای این 2 رشته ندارید می تونید انتخاب کنید فقط رشته غیر مرتبط حداکثر 12 واحد جبرانی خواهد داشت

  45. سلام ممنونم خیلی خوب راهنمایی کردید
    من ترم 3 رشته ژنتیک دانشگاه آزاد هستم میخوام برای ارشد سراسری قبول بشم از کی باید شروع کنم ؟؟؟؟؟خواهش می کنم راهنمای کنید
    متشکرم

    • برای کنکور ارشد سراسری از ترم آخر شروع کنید نتیجه خوبی خواهید گرفت البته از الان هم می تونید برخی از دروس را کار کنید

  46. ممنون از مطلب خوبتون
    امیدوارم ب بهترین نحو ازش استفاده کنم انشاا… 🙂

  47. سلام.خسته نباشید.من واسه دکترای 95 میخوام شروع کنم به درس خوندن.میتونم یه شماره تماس ازتون داشته باشم؟ چند تا سوال دارم.ممنون

  48. سلام ازمطالبتون میتونم تونوشتن کتاب استفاده کنم

  49. سلام وخسته نباشید
    ارشدحسابداری ثبت نام کردم امامتاسفانه کتاب تست منابع روپیدانمیکنم چون فراگیرهستش یزدکتاب تست هارونمی اورندوموسسات هم ازمون ارشدبرگزارنمیکنن فقط واسه دانشگاه سراسری….
    من جزاوت وکتاب تست رشته حسابداری چطورپیداکنم؟

  50. سلام خسته نباشید ممنون از نوشته های خوبتون
    من دانشجوی کارشناسی معماری ازاد اسداباد یکی از شهرای همدان هستم و میخوام بخونم واسه دولتی یعنی ی دانشگاه معتبر تر ولی همه ی استادا میگن ک سهمیه واسه دانشگاه ازاد خیلی کم هستش و امکان قبولی ما ها خیلی کمه و در کل مارو نا امید کردن انگیزه ای دیگه نموندهواسمون بنظرتون تلاشمو بکنم در حد همین راهنمایی های شما فایده ای هم داره؟

    • متاسفانه تخصصی در آزاد نداریم و بهتر است به مقالات ما مراجعه کنید حتما مفید خواهد بود

  51. با سلام و خسته نباشید.به دلیل مشکلاتی که در دوره تحصیل کارشناسی داشتم متاسفانه دوره کارشناسی را با معدل 12 به پایان رساندم.ولی در کار و شغلم که متناسب با رشته تحصیلیم بود بسیار موفق هستم.از طرفی به ادامه تحصیل وتحصیلات تکمیلی نیز بسیار علاقه مندم.آیا به نظر شما با این معدل پایین میتوانم امیدوار باشم ویا شانس قبولی در کنکور ارشد داشته باشم؟باتشکر

    • بله چون معدل کارشناسی فقط 20% موثر است ولی 80% کنکور هست که در قبولی شما موثر است پس به تلاش شما بستگی دارد

  52. سلام ممنون از مطالبتون , من سال 92 لیسانسم را دریافت کردم الانم سربازم و میخوام برا کنکور ارشد بخونم , می خواستم نظرتون را بدونم از اونجا که من 4 الی 5 ساعت در روز فرصت مطالعه دارم و بخواهم از 93/6/15 بطور جدی خواندنم را شروع کنم می تونم خودم را برسونم و احتمال قبولی در یک دانشگاه خوب را دارم؟ با تشکر.

    • بهتر است زمان بیشتری بگذارید ولی ما از سطح استعدادی و راندمان مطالعه شما آگاه نیستیم شاید مطالعه 4 تا 5 ساعت شما خیلی مفید باشد شاید هم خیر

  53. سلام
    82 ساعت در هفته
    328 ساعت در ماه
    1640ساعت در 5 ماه
    میتونم درس بخونم با این ساعت میتونم تو دانشگاه خوب قبول بشم؟

  54. سلام خیلی ممنون از مطالب خیلی خوبتون خسته نباشید. من دانشجوی ترم 7 رشته مهندسی پزشکی هستم دانشگاه علوم تحقیقات و میخوام برای ارشد پرتو پزشکی بخونم میخواستم بپرسم بایداز کی شروع کنم. چجوری میتونم منابع لازمو تهیه کنم. چه کلاسایی باید شرکت کنم.لطفا من را کمک بکنید ممنون میشم.

  55. سلام من دانشجوی ترم4نرم افزاردانشگاه پیام نورم میخوام بدونم چه رشته هایی رو میتونم واسه ارشد انتخاب کنم که بخونم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم…خسته نباشید

  56. سلام.از مطالبتون بی نهایت ممنون.من شاگرد ممتاز رشته it تو دانشگامون هستم.ولی
    متاسفانه تستزنیم افتضاحه.واسه ارشد تصمیم گرفتم بدون کنکور با معدل برم ازاد ادامه بدم.اگه میشه به من راهکار بدین.

  57. سلام مرسی از مطالب خوبتون یه خواهش لطف کنید گرایشات مهندسی نرم افزار رو هم بذارید یعنی رشته هایی که میشه در کنکور کارشناسی ارشد خوند

  58. سلام. ممنون.مطالبتون واقعا عالی و کمک کنندس.
    من دانشجوی رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی ام ترم 6 رو تموم کردم و ترم مهر(7ترمه) درسم تموم میشه و میخام امسال تو کنکور ارشد شرکت کنم.
    بنظرتون میتونم همراه با درسم کنکور خوبی داشته باشم؟؟

  59. سلام.
    لایک لایک لایک.
    مرسی عالی و جامع و مفید بود.
    من یکی از رتبه های برتر ارشد 93 هستم.
    به نظر من سوالات مفهومی شده و شما نباید فقط به جزوات موسسات مختلف اکتفا کنید.
    از دروسی که همه پاسخ نمی دهند غافل نشوید.
    مثل درس مهم زبان.
    موفق و موید باشید.

    • سلام مریلا خانم تبریک میگم میتونم بپرسم روزی چند ساعت خوندین رشتتون چیه؟منابعتونو چطورانتخاب کردین ؟و چند ماه خوندین ؟ممنون

  60. باسلام
    خیییییلی ممنونم ازراهنمایی عالیتون کلی روحیه گرفتم فقط یه سوال برام پیش اومده
    من ریاضی کاربردی تو پیام نور خوندم تصمیم جدی دارم واسه ارشد آیا لازمه کتابای خودمو بخونم ؟چون حجمش بالاست امکانش باشه کمکم کنید کتابای مدرسانو بخونم خوبه؟

  61. برای ارشد تغذیه هم هست.

  62. سلام واقعا از اطلاعاتت استفاده کردم مرسی؛من رشته حسابداریم میخوام واسه کنکورارشد 94بخونم نمیدونم چطور شروع کنم درضمن من شهریور94فارغ التحصیل میشم میشه کمک کنیدچطوری شروع کنم

  63. سلام

    یک دنیا سپاس بابت اطلاعات خیلی مفیدی که بهمون دادین . روحیه گرفتم 🙂

    میخواستم بگم برای درس خوندن و سپردن مطالب به حافظه ی بلند مدت جعبه ی لایتنر هم خیلی مفیده .آماده اش رو بیرون میفروشن. نیازی هم به هزینه نیست البته . شیوه ی درست کردنش رو خیلی راحت از اینترنت میشه پیدا کرد. یه جعبه ی کفش یا هر جعبه ای که تو خونه دارین و استفاده نمیکنین کارمون رو راه میندازه . یا حتی قوطی شیرینی و هر قوطی دیگه . یا اینگکه خودتون از مقوا اندازه هاش رو ببرین و درست کنین .

    انگار دارین درس ها رو فیش نویسی میکنین .

  64. خیلی عالی بود،دستتون درد نکنه، استفاده کردم.ممنوووووووووونم

  65. سلام. یک سال و نیمی میشه که درسم تموم شده. تصمیم گرفتم امسال برای اولین بار تو کنکور ارشد شرکت کنم.اما نمی دونم از چه درسایی و چه کتابایی شروع کنم.رشتم الکترونیکه خیلی دوست دارم کنترل قبول شم.

  66. بسیار ممنون بابت راهنماییهای زیباتون.
    خیلی خیلی یعنیا خیلیییییی استفاده کردم.
    به امید موفقیت و خوشحالی همه کنکوری ها

  67. سلام و خدا قوت
    من ارشد روانشناسی بالینی هستم . می خواستم ارشد زبان شرکت کنم ( زبان عمومی ام متوسطه ) می خواستم راهنمایی ام کنید ، و فکر می کنید باید روزی چند ساعت وقت بزارم و..

  68. سلام.من دانشجوی ترم دوم رادیولوژی هستم میخواهم ارشد در دانشگاه شهید بهشتی قبول شوم لطفا راهنمایی کنید چیکارکنم…

  69. سلام از راهنمایی های مفیدتون تشکر میکنم
    من6 سالی میشه که از رشته مترجمی زبان فارق االتحصیل شدم وحالا می خوام امسال بخونم برای ارشد اموزش زبان .در حال حاضر در اموزشگاه خصوصی تدریس میکنم .لطفا مرا راهنمایی کنید که ایا باید خود منبع اصلی کتاب رو بخونم یا فقط جزوات جمع اوری شده توسط موسساتی نظیر سنجش تکمیلی ومدرسان شریف کفایت میکنه . چون من وقت زیادی در طول روز ندارم تمام روز های هفته رو تدریس میکنم.

    • در درجه اول خواند کتب منبع پیشنهاد می شود ولی جزواتی که از کیفیت آموزشی مناسبی برخودار باشند و مطابق منابع اعلام باشند نیز مفید هستند و در وقت شما صرفه جویی می شود

  70. سلام خسته نباشین .
    من رشتم it . ولی تو بعضی درسا مثل گسسته و شبکه با اینکه رو این درسا وقت گذاشتم ولی تسلط پیدا نکردم . لطفا نظرتونو بهم بگین . از کتاب خاصی باید بخونم ؟؟؟

    • شما بهتر است از کلاس تقویتی یا کنکوری برای این درس ها کمک بگیرید احتمالا باید پایه ای روی درس ها کار کنید

    • ممنون از راهنمایییتون . من ترم خرداد سال 93 درسم تمام ده . کنکور it سال 92 شرکت کردم و 7 ماه خونده بودم . درسم خوب بود ولی برای ارشد خیلی ضعیف بودم .به هر حال با تلاش تونستم رتبه 479 بیارم . ولی چون دوس داشتم روزانه بخونم و دانشگاه معتبر امسال دوباره خوندم ولی دیر شروع کردم یعنی از مهر ماه .تو بعضی درسا خیلی چیزا یاد گرفتم که واسم لذت بخش بود .مثل طراحی الگوریتم . ولی الان دوباره با اینکه خیلی آماده بودم به علت بیماری 3 هفته ای میشه نمیتونم درس بخونم . دیگه کم کم هم عازم خدمت سربازی ام . بازم قصد دارم بخونم . میخواستم بپرسم چطور میشه تو همه درسا بتونی آمادگی کامل داشت و بتونی بالای 70 درصد بزنی . آیا دور از دسترسه یا واقعا میشه ؟؟؟؟ من اینطور درس خوندن رو دوس دارم …
      ( ببخشید که پیامم طولانی شد . فقط میخواستم افکارمو بدونید بعد نظرتونو بگین )
      ممنوم

      • یک برنامه ریزی موثر و مطالعه مفید می تونه به شما کمک کنه و استفاده از منابع موثر و تجربیات دیگران خیلی کمک کننده است بهتره مقالات سایت رو مطالعه کنید

  71. سلام من ارشد mbaقبول شدم خدارو شکر

    • تبریک میگم و آرزوی موفقیت براتون دارم در صورت تمایل کارنامه خودتان را برایمان ارسال نمایید

  72. سلام.
    زمان ثبت نام سال بعد برای کنکور ارشد فراگیر پیام نور کی هست؟

    • زمان آزمون بعدی احتمال خیلی زیاد اردیبهشت است و طبیعتا زمان ثبت نام باید بهمن یا اسفند باشد به محض تاریخ جدید اطلاع رسانی می کنیم

  73. با سلام و احترام
    من دانشجویی ترم آخر رشته نرم افزارم بهمن امسال ب امید خدا میخام ارشد امتحان بدم ولی با اینکه هیچی درس نخوندم میخوام ک کنکور هم قبول بشم بنظر شما امکان داره من قبول بشم امیدوارم ک بگین آره حتی شده واسه دلخشوی من چون مطمئنم ک قبولم میشم با تشکر از صبر وحوصله شما
    ممنون میشم جوابمو بدین
    دوستتون دارم بای

    • ما فقط در مورد ارشد فراگیر می توانیم کمکتان کنیم ولی در مورد آمادگی ارشد سراسری اطلاعاتمون کم است

  74. سلام .امتحان عالی بود امتحان فراگیرو می گم برامن که واقعا زحمت کشیده بودم خدا دید و جواب زحمتامو داد . با تشکر از شما همراهان خوبم 3 تا درسی که مطالبو تفهیمی خوندم عالی زدم فقط زبانم که سخت بود چند تا سوالو درست زدم واقعا مشکل زبانش

  75. امرو ز بییستو چهارم ماهه من هنوز کارت ورود به جلسه ارشد فراگیر رو نگرفتم تو کدوم قسمت و کجا راهنمایم کنین

  76. من یکی از دو ستام اینترنتی ثبت نامم کرد چگونه چک کنم که مطمئن شوم ثبت نام شدم

  77. سلام میشه کتاب تست ارشد رشته حقوق جزا که مطابق با اخرین تغییرات باشه رو بهم معرفی کنید ساده ساز کل کتابارو گرفتم ولی میگن تغییرکرده

  78. سلام رشته ام پرستاریست..منابع رو تهیه کردم..گاهی زبان میخونم اما واسه شروع کار نکردم/درواقع موندم ک چطو شروع کنم.خواهش میکنم کمکم کنید ک چطور شروع کنم وادامه بدم؟

  79. سلام خسته نباشین من میخوام برای ارشد معماری بخونم اما نمیدونم منابع چیه و از یه کتاب سفید از کجا نکاتش رو بفهمم درسمم معمولیه و 1 سال وقت دارم و خیلی هم تفریح میکنم اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم

    • شما باید برنامه ریزی برای مطالعه را آغاز کنید و برای اطلاع از منابع به دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور مراجعه نمایید

  80. سلام…مرسی از مطالب خوبتون…من دانشجوی ترم 3 کارشناسی حسابداری هستم…میخواهم از الان برای کنکور خودم رو آماده کنم…شما چه روشی رو پیشنهاد می کنید ؟ باید چجوری شروع کنم؟

    • اگر برای کنکور ارشد فراگیر می خواهید آمادگی کسب کنید بهتره با مشاوره ما تماس بگیرید در غیر اینصورت بهتره به مقالات سایت مراجعه فرمایید

  81. با سلام وتشکر از راهنمایی شما من فارغ التحصیل نرم افزار هستم سال گذشته در آزاد جایی قبول نشدم برای دولتی هم با 3300 دانشگاه نزدیک قبول نشدم از کتاب های مقسمی و پوران خونده بودم از حالا به خوام شروع کنم آیا موفق می شم با چه کتاب هایی باید شروع کنم می شه برام میل کنید .

    • بله می توانید از الان هم شروع کنید برای اطلاع از منابع به دفترچه مراجعه کنید همچنین مجموعه جزوات همین رشته از گروه ما را ببینید کمک کننده است بهتر است به صفحه راهنما مراجعه نمایید آدرس صفحه راهنمای http://help.hamisheonline.com

  82. سلام .برا اینکه تا روز امتحانارشد فراگیر مطالب و قاطی وفراموش نکنم چیکار باید کرد

  83. سلام من دانشجوی سال آخر فیزیکم
    این ترم هفده واحد دارم و قصد دارم برا ارشد بخونم
    اونجوری که روحیه ی خودمو میشناسم باید وداو تشویق بشم یعنی چند روز یکبار موج مثبت و انرژی زا جذب کنم
    میشه کمکم کنید با اراده تر و مصمم بشم

    • بهتره برنامه منظمی ترتیب دهید تا فشار مطالعه هم برای ترم آخر و هم آمادگی کنکور باعث زدگی شما نشود و بتوانید پر شور و با انرژی مطالعه کنید
      مقالات سایت جهت آمادگی و برنامه ریزی را مطالعه فرمایید

  84. سلام من میخوام واسه ارشد علوم قران و حدیث بخونم …ب دلیل متاهل بودن و داشتن یه کوچولویه نه ماهه ب برنامه نیاز دارم ک مهمترین ها رو خونده باشم..تا بتونم درصد قبولیم رو بالا ببرم امیدوارم بتونید کمکم کنید

    • در درجه اول بهتره جزوه ای مرتبط با منبع بدست آورید یا اینکه از سوالات سال های گذشته رشته خود قسمت های مهم را استخراج نمایید
      سپس در حال خواند منابع سعی کنید روی قسمت های مهم تمرکز بیتشر نمایید
      کار کردن سوالات ترمی دروس آزمون و سوالات کنکور های گذشته تاکید میگردد امکان تکرار سوالات و بخش های مهم در آزمون وجود دارد

  85. سلام. من برای کنکور ارشد روانسناسی بالینی درس میخوم و تقریبا از اواسط مرداد ماه از روزی 2 ساعت تا 4 ساعت مطالعه داشتم.وبیشتر منابع اصلی رو میخونم و مطالبی از منبع اصلی را که متوجه نمیشم از کتاب کمک اموزشی کمک میگیرم ولی حجم منابع اصلی خیلی زیاده تا جایی که خوندن یک دور از روی انها به ویژه دروسی که پیچیده تر و سخت تر هستن وقت زیادی میگیرد به طوری که هنگامی که همان مطالب را میخواهم برای بار دوم بخوانم نمیتوانم چون انرژی زیادی رو صرف دور اول کردم.ولی ابن نکته رو هم بگم که مطالب را در دور اول تا حدودی متوجه میشم اما باز هم از نکته هایی که خیلی سخت است صرف نظر میکنم.اما خوشبختانه توانستم 4 تا کتاب از منبع اصلی رو در این شتع تو تابستان تمام کنم.میخوام بدونم از نظر شما برای برنامه ریزی از ابتدای مهر باید روزی چند ساعت بخونم؟

    • بهتر است همیشه سعی کنید سطح خواندنتان را از اجمالی به ریزبینی ببرید یعنی در دور اول سعی کنید عنواین رو بخوانید و متون را روزنامه وار بخوانید ولی در دور بعدی به جزئیات بپردازید و ریزبین تر مطالعه کنید و همراه آن خلاصه برداری نمایید
      تعین زمان برای همه یکسان نیست شاید کسی راندمان مطالعه بالاتری داشته باشد و در روز 4 ساعت بخواند ولی در حقیقت 8 ساعت مطالعه کرده

  86. ایا میشود فقط با تست زدن البته یکسری کامل و جامع از تستها و مرور مجدد انها تا روز امتحان در کنکور ارشد پیام نور قبول شد؟

  87. سلام من امسال فارغالتحصیل رشته مامایی شدم میخوام ارشد شرکت کنم روزانه چند ساعت بخونم ؟ البته طرح هم میرم . ایا موسسه نخبگان فرهنگ گستر خوب هست؟ میشود تنها به جزوات انها اعتماد کرد از مهر شروع کنم میتونم قبول بشم؟ مرسی اگر به ایمیلم پاسخ بدید

    • ما برنامه ریزی و مشاوره رو برای داوطلبان ارشد فراگیر ارائه می کنیم ولی برای کنکور ارشد سراسری می تونید به آدرس ویژه ما در زمینه بسته های آموزشی دکتری و ارشد سراسری مراجعه و برای آمادگی نیز به مقالات سایت مراجعه بفرمایید
      http://hamisheonline.biz

  88. با سلام
    آیااز اول مهر ماه برای ارشد دیر شده است؟لیسانس آموزش زبان دارم و برای قبولی روزی چند ساعت باید درس بخوانم؟ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

  89. سلام اتفاقی باهاتون اشنا شدم من 9 سال پیش فارق التحصیل کارشناسی نرم افزار شدم حالا دلم می خواد ادامه تحصیل بدم تو یه رشته غیر رشته خودم شاید مدیریت لطفا راهنماییم کنید.

  90. سلام. من ترم 5 دانشگاه پیام نور هستم در مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی راهنمایی و مشاوره می خواهم در کنکور کارشناشی ارشد شرکت کنم به نظرتون باید از الان شروع کنم برای ارشد بخونم ؟ به نظرتون روزی چند ساعت باید درس بخونم تا معدلم در دانشگاه کارشناسی بالاتر برود در ضمن متاهل می باشم .؟

    • بله باید شروع کنید بهترین زمان از روزی 5 تا 8 ساعت هست چون در پیام نور دانشجو کتاب محور است و باید خودش تمام زحمات خواندن را به دوش بکشد

  91. نمی دونم زبان چند در صد می زنم نکنه زبان باعٍٍٍٍث بشه زحماتم هدر بره

  92. سلام .من خیلی نیاز دارم بدونم کسی که در ارشد روانشناسی قبول شده درس زبان به این سختیو و فراریشو چند درصد زده.کاشکی ی جوری برام پیدا کنین حداقل 40 درصد از استرسام کم می شه کمال تشکر

    • بهتر است برای دروس درصد تعیین نکنید چون تلاشتون کم شده و امکان قبولیتون کم میشه در آزمون ارشد فراگیر تمام دروس در تعداد واحد خود ضرب شده و به همان نسبت ضریب ( تعداد واحد ) در معدل تاثیر گذارند و در نهایت در نمره تراز که رابطه مستقیم در رتبه شما دارد تاثیر می گذارد

  93. ممنون از اینکه فوری جوابمو میدین ان شاالله خدا کمک کنه قبول شم. جبران می کنم.
    (ی جورایی)
    یاداشت برداری .سازماندهی. تکرار .تمرین. رمز گذاری. روشهای خوندن من هست منتها مطالب روانشناسی یادگیریشون اسونه ولی یاداوریشون مشکله به نظر شما سوالات ممکنه یه جوری
    بیاد که گیج کننده باشه من از این
    بابت می ترسم

    • سوالات پیام نور خیلی پیچیده نیست و برای مطالعه ارشد فراگیر بهتر است مطلب زیر را هم با دقت بخوانید
      نحوه مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد فراگیر
      روش کلید سازی یا همون رمز گذاری روش بسیار عالی جهت یادآوری مطالب است که بهتر است از طریق تصویر سازی در ذهن انجام شود به فرض مثال شما در مورد موضوعی کلید A به ذهن می سپارید بهتر است این کلید A یک شکل مرتبط با موضوع باشد تا یک کلمه

  94. راستی ی چیز دیگه اگه خدا خواست وقبول شدم برا تشکر از شما وکمکهای فکری که بمن کردین. ان شاالله کارنامه قبولیمو تو سایتتون می زنم که یک نمونه هم کارنامه ارشد روانشناسی داشته باشین التماس دعا
    ایمان دارم به اینکه خدا پشتمونو خالی نمی کنه

  95. سلام من دارم برا کنکور ارشد روانشناسی می خونم حالا که نزدیک 3 ماه بیشتر نموده به امتحان دارم جمع بندیا آخر و می خونم ولی بعضی وقتها مخم از این همه اطلاعات فرار وپرحجم صوت می کشه ولی خداییش دارم تلاش می کنم ولی بعضی وقتها ی چیزی نگرانم می کنه می گم نکنه این طراح سوالات بره از ی گوشه کنارایی سوال بیاره که من وامثال من گزینه ها رو با هم قاطی کنیم یاتشخیص جواب نزدیک به هم باشه یا ی سوالات ریزی بیاره که از چشم ما بطور اتفاقی دور باشه بعدزحمات 1سال 2ساله ما با این همه هدف چی میشه

    • اگر برای پیام نور می خونید حتما به شکل ها و نمودارها و پاورقی ها در صورت وجود دقت کنید و نمونه سوالات ترمی این درس را حتما کار کنید
      بهترین روش جهت کم کردت استرس و انسجام مطالب در ذهن خلاصه نویسی و تصویر نگاری در ذهن است

  96. سلام واقعا برنامه ای که گفتین عالی بود…
    فقط 1 سوال دارم اینکه با این روش درس خواندن چه رتبه ای میشه بدست اورد؟؟

  97. و میشه برام کمک کنید یه برنامه ریزی خوب داشته باشم

  98. من ترن 7رشته حقوقوم میخوام بدونم منابع لمتحانی ارشد هر سال فرق میکنه و چه کارهای بکنم که تمرکز حواس داشته باشم

  99. من ممنون پاسخهای سریع شما هستم چند سوال دارم .
    نمونه کارنامه نفرات برترارشد روانشناسی راازکدوم سایت باید گیر بیارم که درصداشونو ببینم
    بشرط قبول می شن یعنی چی برا ارشدم همچین چیزی هست که ی درسو می افتن ولی قبول می شن
    اگه نیاز به ی پشتیبان داشته باشم که مرتب کارامو چک کنه تا قبولی .چیکار باید بکنم
    ی مشاور که همراهم باشه تا قبولی.بازم تشکر خداییش برا هر کدوم از سوالا م انتظار جواب کامل دارم مثل همیشه

    • متاسفانه وب سایتی که مثل سایت ما نمونه کارنامه ای قرار داده باشد وجود ندارد و متاسفانه برای رشته درخواستی شما نتوانستیم کارنامه ای بیابیم
      معمولا در برخی رشته ها قبولی با یک درس افتاده غیر ممکن است
      ما مشاوره رایگان جهت مسائل کنکور به شما ارائه می کنیم ولی مشاوره تخصصی و درسی خیر ارائه نمی دهیم

  100. عالیییییییییییییییییی بود خیلی کمکم کردید واقعآ ممنووووووووووووووووووووون

  101. عالی بود من ترم3مهندسی شیمی دانشگاه
    ازادهستم میخوام ارشدملی بخونم ازکی شروع کنم لطفا راهنماییم کنید

    • ما بیشتر در زمینه ارشد فراگیر پیام نور مشاوره می دهیم ولی برای شروع بایستی از الان شروع کنید

  102. سلام .اگر اطلاع در مورد منابع فراگیر ارشد روانشناسی عمومی دارید .می خواستم بدانم در کتاب روانشناسی اجتماعی بخشهای آخر بنام پودمان (الف) و پودمان(ب)جز بخش مطالعه برای امتحان هستند . لطفا راهنمایی کنیدو همچنین کتاب روانشناسی عمومی اش هم بخشهای (بحث روانشناسی روز) در آخر هر درس .احساس می کنم برای مطالعه ازادند چون کتاب کمک درسی هم سعی نکرده آنها را تو ضیح دهدمثل بخشهای د یگر آن .که تاکید کرده.از چه کسی باید سوال کنم لطفا شماره ای که بتوانم جواب این سوال را بگیرم یا اگر خودتان زحمت آن را بکشیدممنون.ممنونم

    • در مورد منابع اگر در دفترچه بخش خاصی برای مطالعه اعلام شود در قسمت توضیحات درج شده وگرنه کل منبع باید مطالعه شود
      در سیستم پیام نور حتی از شکل ها هم سوال طرح میگردد لطفا با دقت تمام قسمت ها را مطالعه کنید و بهتر راهنما سوالات سال های گذشته است که می توانید از نحوه سوال دادن و بخش های مهم مطلع شوید

  103. سلام خسته نباشید نظرتون راجع به نرم افزار نارسیس برای زبان ارشد فراگیر چیست می تواند کمک کند

    • این نرم افزار به صورت تخصصی در هر حوضه ای می تونه ترجمه مرتبط رو ارائه بده ولی دقیقا اطلاع ندارم که چقدر ترجمه ها در حوضه رشته شما با ترجمه تخصصی منابع رشته شما مرتبط هست ولی در کل می تونه کمک کننده باشه بهتره با کتاب های تخصصی خود مقایسه ای انجام دهید
      در ضمن در حالت عمومی براحتی می توانید بدون هیچ نگرانی از آن استفاده نمایید

  104. سلام . من دکتری پزشکی دارم و مایلم رشته mba را شروع کنم .لطفء راهنمائی کنید . با سپاس از سایت مفیدتان

    • مشکلی نیست می توانید در آزمون شرکت و تحصیل کنید برای اطلاعات بیشتر بهتر است با مشاوره ما تماس داشته باشید ( رایگان است)

  105. سلام ببخشید من خودم منبع فراگیر رواز(نمایندگان مدرسان)که 4 تا کتاب است و تیتر درسها رو هم چک کردم همون بود با کمی تفاوت جزیی . من دارم 3 ماهه از این منبع که با منابع اصلی چک شده مطالعه می کنم برام بپرسین که همونه یانه شک داره منو می کشه جواب معتبر می خوام نه حدس و گمان

    • لطفا سوالاتتون رو با نام های دیگر ارسال نکنید اگر چند سوال دارید بپرسید تا پاسخ بدهیم
      چک کردن منابع برای شما وظیفه ما نیست خودتان دفترچه ارشد فراگیر را دانلود و از آن طریق چک نمایید

  106. سلام. منم به شک افتادم.میشه از یکی که منابع مدرسان رو استفاده کرده و قبول شده در ارشد رانشناسی,وضعیت تفاوت مرجع و منبع رو بپرسیم .کی حاضره برا ما پشت کنکوری ها وقت بگذاره الاشمابا سپاس

    • تا جایی که اطلاع دارم مدرسان شریف در زمینه ارشد فراگیر پیام نور کمک درسی ندارد و احتمالا شما از منابع سراسری استفاده می کنید که کاملا متفاوت است

  107. واقعااز اینکه جوابمو می دین ومنو از نگرانی در میارین ممنونم. ازمون ارشدفراگیر روانشناسی چندتا تستو. تو هر درس بزنیم حد قبولیمون مشخص می شه اگه تو درس زبان نمره نیاریم چی می شه من واقعا به راهنماییاتون احتیاج دارم چون خیلی برام مهم و اینده سازه

    • با توجه به رقابتی بودن کنکور ارشد فراگیر نمیشه گفت با نخواند یک درس امکان قبولی است چون اگر رقابت بالا باشد باید تمام دروس را بخوانید مگر اینکه در دروس دیگر آنقدر نمره بالا بیاورید که درسی را که در کنکور نزده اید جبران کند که احتمالش خیلی ضعیفه

  108. بنظرتان نیازمندم .مگر خواندن منابع کمکی با مرجع اصلی چقدر تفاوت دارد. من منابع اصلی را دارم ولی وقتی می خوانم کلی مطلب اضافه دارد که مطلب اصلی را فرا موش می کنم ولی با خواندن کمک درسی ها مشکلی حس نمی کنم یعنی با خواندن کمک درسی ها حتی نمره قبولی هم نمی گیرم من در دروس ازمون نمره می اورم با این حساب اگر کمک درسی ها را خوب بخوانمترو خدا خیلی راهنماییم کنین نه ی خط قبلاهم پیام دادم azamباتشکر

    • من قبلا هم گفتم (سوال قبلی شما) اگر کتاب کمکی شما با سرفصل کتاب مرجع یکسان باشد مشکلی نیست می توانید مطالعه کنید ولی شما باید بدانید که چه قسمت هایی مهم است که باید حتما مطالعه نمایید شاید کتاب کمک درسی شما به آن قسمت ها نپرداخته باشد پس حتما از کیفیت آن کتاب کمک درسی اطمینان حاصل نمایید

  109. ترو خدا منو را هنمایی کنین من فقط از رو منابع مدرسان برا کنکور ارشد روانشناسی فراگیرخوندم و باشون انس گرفتم ومنابع اصلی خیلی برام وقت گیره خیلی مضطربم که دیگه وقت مطالعه ی کتب مرجع رو ندارم چون حقیقتا خیلی حجیم همش تکراره و نمی دو نی از کجا بخونیش و چی مهم ترو خدا کمکم کنین کسایی که می دو نین نتیجه کار من چی میشه خیلی زحمت کشیدم کمککمککمککمک

    • آزمون از منابع اصلی هست و شما منابعی جز آن بخوانید وقتتان را تلف می کنید حتما به دفترچه ارشد فراگیر مراجعه و از منابع مطلع شوید

  110. سلام.ببخشید مزاحم شدم من واقعا به یه مشاور خصوصی نیاز دارم.کسیکه فقط منو راهنمایی کنه

  111. سلام.ممنونم از توضیحاتتون و ببخشید اگه خیلی سوال کردم.

  112. ببخشید یه سوال دیگه هم دارم.بنظر شما قبول شدن تو ارشد دانشگاه ازاد بهتره یا دانشگاه پیام نور؟یه توضیح بدین ممنون میشم

  113. ببخشید خیلی نظر میدم ولی یه چیز دیگم میخواستم بگم من تو اتنخاب رشتمم یکمی مشکل دارم.شما با رشته های حقوق قضایی اشنایی دارید؟میشه یه توضیحی راجبشون بهم بدید و کمکم کنید؟واقعا نمیدونم باید کدوم رشته رو انتخاب کنم!

  114. سلام میشه یه برنامه ریزی دقیق تر برام بکنید؟

  115. سلام من دانشجو ترم 4رشته حقوقم .خیلی علاقه دارم که کارشناسی ارشد قبول بشم از همین الانم استرس گرفتم نمیدونم باید چطوری واز کجا شروع کنم؟

    • شما منابع رو از دفترچه ارشد فراگیر بدست آورید و نسبت و تهیه و شروع به مطالعه اقدام نمایید چون برای از دست ندادن وقت باید از همین حالا شروع کنید

  116. ممنون از مطالب مفیدتون من 2ترم از کارشناسیم در رشته علوم تربیتی مونده و قصد شرکت در کنکور ارشد البته دانشگاه فردوسی مشهدو دارم ولی منم نیاز به مشاوره دارم و پیدا کردن منابع برای مطالعه.

  117. واقعا ممنون
    خیلی مطالبتون عالی بود
    من رشتم مامایی هستش و در دانشگاه ازاد درس خوندم
    نیاز به مشاوره تحصیلی دارم
    میتونید به من کمک کنید
    بیشتر توضیح بدید

    • مشاوره ما مربوط به داوطلبان کنکور ارشد فراگیر پیام نور است فقط می توانید ار مقالات ما استفاده نمایید

      • راضیه حسینی

        با سلام و روز خوش و ضمن تشکر از اطلاعات مفیدتون

        لطفاً در خصوص آموزش و پژوهش محور کارشناسی ارشد پیام نور راهنمایی بفرمایید.
        کدام بهتر است؟
        اولویت بندی انتخاب چطور باشد بهتر است؟
        رشته من آموزش زبان انگلیسی است
        ممنونم و متشکرم

        • پژوهش محور در الویت باشد
          اینکه انتخاب اول با انتخاب آخر هیچ فرقی از لحاظ شانس قبولی ندارد ولی انتخاب هایی که بر اساس الویت هاس خودتان می خواهید قبول شوید را در ابتدا وارد کنید و دیگر انتخاب ها را بعد از آن
          الویت ها مثل دوری یا نزدیکی دانشگاه – معتبر بودن دانشگاه – پژوهش محور یا آموزش محور می باشند

  118. وااااااااااااااااقعا ممنون
    خیلیییییی مطالبتون عااااالی بود
    من تو انتخاب کتابا مشکل دارم 🙁
    چون پیام نور بودم باید سفت و سخت بخونم و بااااید قبول شم و میدونم که بخونم قبئل میشم
    فقط احتیاج به مشاوره دارم
    من میخوام دانشگاه دولتی قبول شم
    رشتمم بازرگانیه
    خواهشا کمکم کنید

    • می توانید جهت مشاوره در زمینه ارشد فراگیر با شماره مشاوره ما تماس بگیرید

      • سلام ممنون از زحمات بی دریغ شما من از اول تیر شروع به خواندن مفهومی مطالب درس در رشته حقوق جزا جرم شناسی کردم میخواهم یک برنامه ریزی خوب از اول مهر بهم بدید من از کتابهای مدرسان شریف هم استفاده میکنم چون سال پیش که عضو مدرسان بودم قبول نشدم وبه خاطر تغییر رشته ای که دادم من خودم لیسانس فقه حقوق دارم ومیخواهم برای ارشد جرمشناسی بخونم من شاغل نیستم ووقت دارم که درس بخوانم خواهشا پاسخ جواب من را بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *