اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

امکان تحصیل همزمان نخبگان در رشته دوم در دانشگاه پیام نور

امکان تحصیل همزمان نخبگان در پیام نور

امکان تحصیل همزمان نخبگان
امکان تحصیل همزمان نخبگان

امکان تحصیل همزمان نخبگان : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: نخبگان می‌توانند با استفاده از نظام آموزشی پیام‌نور در رشته دیگری غیر از رشته تحصیلی اصلی خود تحصیل کنند.

دکتر مخبر دزفولی در نشست سراسری رؤسای دانشگاه پیام نور، با اشاره به شجره طیبه دانشگاه پیام‌نور که شاخه‌های آن در اقصی نقاط کشور گسترده شده است، گفت: این موضوع در حقیقت تحقق آرزوی دیرین ما بود که تمام فرزندان ایران بتوانند، در این کشور و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه امروز علی­‌رغم همه کاستی­‌ها، موفقیت‌های غیرقابل انکاری در کشور شکل گرفته است، اظهارکرد: دانشگاه پیام‌نور نماد یکی از این موفقیت‌های بزرگ است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در نظام آموزشی که در دانشگاه پیام‌نور اعمال می‌‍‌شود، استاد باید از یک توانایی خاصی در شناخت ابعاد محیطی و شخصیتی دانشجویش برخوردار باشد که تشخیص این توانایی در مسیر جذب اعضای هیات علمی باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به روند پذیرش دانشجو بر اساس اصل بومی‌گزینی، گفت: نظام آموزشی دانشگاه پیام نور می‌تواند با توجه به این سیاست‌ مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه نخبگان می‌توانند با استفاده از نظام آموزشی پیام‌نور در رشته دیگری غیر از رشته تحصیلی اصلی خود تحصیل کنند، اظهارکرد: در حوزه علم و فناوری وارد یک حوزه جدیدی از فعالیت‌ شده‌ایم که این حوزه جدید برنامه‌ریزی جدیدی را نیز می‌طلبد.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه رشد کمی و کیفی علم در کشور در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، غیر قابل انکار است، گفت: در سال ۱۳۵۷ حدود ۱۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کردند و این در حالیست که امروز بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه‌های استاندارد و قابل مقایسه با دانشگاه‌های معتبر جهان تحصیل می‌کنند.

وی افزود: ما امروز از ۱۱۰۰ نفر محقق در یک میلیون نفر برخورداریم که در چشم‌انداز نقشه جامع علمی کشور باید به دو هزار محقق در یک میلیون نفر برسیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز اکثر مردم کشور در نظرسنجی‌ها بر این نکته تاکید دارند که حوزه علم و فناوری نمود بارز پیشرفت‌های غیرقابل انکار در سال‌های بعد از انقلاب است.

وی با بیان اینکه همه این پیشرفت‌ها کافی نیست، تصریح کرد: بلکه این نکته را نشان می‌دهد که توانایی‌های کشورمان به مراتب بیش از آنچه است که تا کنون انجام شده است.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه حوزه علم و فناوری باید با توجه به تحولات جهانی متحول شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور نیز باید در این تحول نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به سند نقشه جامع علمی کشور، گفت: بر اساس این سند، کشور باید به مرجعیت علمی در جهان برسد و دانشگاه پیام‌نور باید نقش خود را در این راستا باز تعریف کند.

وی افزود: کشور، از مرحله اول آموزش عبور کرده‌ است و امروز وارد یک مرحله جدیدی از آموزش عالی شده‌ایم، که در این راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه آن و مجموعه‌های تخصصی دبیرخانه، آماده استفاده از ظرفیت­‌ها و توانمندی­‌های دانشگاه پیام‌نور است.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه باید قوانین و مقررات حاکم بر دانشگاه پیام‌نور به اقتضای زمان تحول پیدا کند، اظهارکرد: سند دانشگاه اسلامی که مراحل آخر تصویب خود را طی می­‌کند و بزودی در معرض نقد صاحب‌نظران قرار می­‌گیرد، البته در کنار سند نقشه جامع علمی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و… نقشه راه حرکت آموزش عالی کشور خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز در بسیاری از کشورها در کنار ساختارهای متعارف مسئول علم و فناوری، ساختارهایی برای تدوین الگوی فناوری­‌های آینده تشکیل شده است و باید در کشورمان هم این روند طی شود، چرا که اگر ما نسبت به این تحولات بی‌تفاوت باشیم از این تحولات عقب خواهیم افتاد.

مخبر دزفولی در پایان، گفت: البته شورای عالی انقلاب فرهنگی به دقت مشغول رصد و پایش تحولات علمی و فناوری است ولی باید همه آموزش عالی در این کار وارد شود.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *