اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
آزمون بدون کاغذ پیام نور

مقام دوم دانشگاه پیام نور در بخش فناوری اطلاعات

مقام دوم دانشگاه پیام نور در بخش فناوری اطلاعات
مقام دوم دانشگاه پیام نور در بخش فناوری اطلاعات

مقام دوم دانشگاه پیام نور در بخش فناوری اطلاعات

مهندس اصغریان معاون برنامه ریزی استانداری گیلان در راس هیاتی از حوزه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور مرکز رشت بازدید کرد و از نزدیک با روند برگزاری آزمون های الکترونیک دانشگاه پیام نور آشنا شد.

معاونت برنامه ریزی استانداری گیلان در این بازدید گفت: ویژگی بارز امتحانات دانشگاه پیام نور گستردگی آزمون در سرتاسرکشور ، امنیت بالا و اکنون نیز که به مدد مسئولین دانشگاه شاهد برگزاری آزمون به صورت اینترنتی وآنلاین هستیم که نشان از به روز بودن و استفاده از فناوری های نوین دانش در برگزاری آزمون های دانشگاهی توسط دانشگاه پیام نور هستیم که امیداست این روش سهل و مناسب در تمامی دانشگاهها تسری یابد زیرا اجرای آزمون به روش الکترونیکی سبب آسودگی ، آرامش خاطر دانشجو و مهم تر از همه صرفه جویی فراوانی در کاغذ را نیز بهمراه دارد.

دکتررضایی رییس دانشگاه پیام نور گیلان نیز در جریان این بازدید گفت :  آزمون های  الکترونیک درحال برگزاری دراین دانشگاه را باید به عنوان یک انقلاب در عرصه آموزش عالی دانست . ایشان ادامه داد .در این روش به‌ جای اینکه دانشجویان روی کاغذ آزمون بدهند، با قرار گرفتن در پشت رایانه، سوالات را آنلاین ملاحظه نموده و پاسخ صحیح سؤالات تستی را علامت می‌‌زنند

وی تصریح کرد: در آزمون‌های الکترونیکی ضمن اینکه نیازی به استفاده از کاغذ و مداد وجود ندارد، زمان کمتری از دانشجو برای علامت‌گذاری پاسخ‌های صحیح گرفته می شود و آزمون با تعداد کمتری نیروی انسانی و مراقب نیز قابل برگزاری است و  حذف هزینه تکثیر سوال و بسیاری از موارد هزینه ای همه از محسنات آزمون الکترونیکی است که دانشگاه پیام نور به عنوان مولود انقلاب پیشتاز در استفاده ازفناوری های نوین در حوزه توسعه و گسترش مرزهای دانش محسوب و بی رغیب معرفی کرده است .

وی اعلام کرد دانشگاه پیام نور دربخش فناوری اطلاعات مقام دوم در کشور را  کسب و ازسوی دولت مورد تقدیر قرار گرفت . در این بازدید رئیس دانشگاه پیام نور استان گفت: انتظار داریم مسئولان  استانی توجه ویژه ای نسبت به توسعه دانشگاه پیام نور استان داشته باشند.

برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک

برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک موجب صرفه‎جویی در مصرف کاغذ شده است

رییس دانشگاه پیام‎نور استان زنجان با اشاره به برگزاری امتحانات این دانشگاه به صورت الکترونیکی، گفت: با برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک، علاوه بر کاهش تعداد مراقبان امتحان، در استفاده از کاغذ نیز صرفه‎جویی شده است.

سیدمحمد موسوی اظهارکرد: آزمون‌های الکترونیک نوعی آزمون جدید در دانشگاه است که مزایای بسیار زیادی، از جمله صرفه‎جویی در مصرف کاغذ، صرفه‎جویی در بهره‎گیری از نیروی انسانی، سرعت عمل بالا و آشنایی دانشجویان با ابزار جدید دارد.

وی افزود: در پی برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک، علاوه بر کاهش تعداد مراقبان امتحان، در استفاده از کاغذ نیز صرفه‎جویی شده است که کاهش استفاده از 20 هزار کاغذ در استان، نمونه بارز آن باست.

وی با بیان اینکه برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک، ابتکار دانشگاه پیام‎نور بوده است، تصریح کرد: بنابراین در هر تجربه جدید، مشکلات جدید بروز می‌کند که به راحتی قابل حل است، مثلاً در ترم جاری روز اول برگزاری امتحانات الکترونیک مشکل داشت و از روز دوم مشکلات برطرف شد و هم‌اکنون در همه واحدهای استان امتحانات الکتریکی برگزار می‌شود.

موسوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعتراض دانشجویان به نحوه چینش سئوالات و تصحیح آن در امتحانات الکترونیک، خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات به صورت آنلاین و الکترونیک ضریب ایمنی بالایی دارد، چرا که با وجود یکسان بودن سئوالات، چینش گزینه‌ها برای هر دانشجو متفاوت است، اما در صورت بروز هر نوع مشکل و اعتراض دانشجویان به امتحانات، دانشجویان می‎توانند اعتراضات خود را با دانشگاه در میان بگذارند تا مشکل آن‌ها بزودی حل شود.

وی افزود: در اولین فرصت به اعتراضات دانشجویان رسیدگی می‌شود تا حقی از آن‌ها ضایع نشود، در این راستا حتی دانشجویان می‎توانند مستقیماً با رییس دانشگاه در ارتباط بوده و اعتراض خود را مطرح کنند.

رییس دانشگاه پیام‎نور استان زنجان در خصوص امکان برگزاری امتحانات هر شخص در محل زندگی خود، تصریح کرد: با توجه به درخواست دانشجو مبنی بر حضور وی در نزدیک‌ترین مرکز دانشگاه پیام‎نور به محل زندگی خود برای برگزاری امتحانات این امکان برای دانشجویان دوره کارشناسی فراهم شده است، بنابراین این دسته از دانشجویان می‎توانند به راحتی در محل نزدیک به محل سکونت خود در امتحان شرکت کنند.

منبع : دانشگاه نیوز

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *