اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
دانشگاه پیام نور تهران شرق

حکم حبس و پرداخت جزای نقدی برای موسسات غیرمجاز فراگیر

حکم حبس و پرداخت جزای نقدی برای موسسات غیرمجاز فراگیر  

حکم حبس و پرداخت جزای نقدی برای موسسات غیرمجاز فراگیر
حکم حبس و پرداخت جزای نقدی برای موسسات غیرمجاز فراگیر

مشاور حقوقی ریاست دانشگاه پیام نور خبر داد: شهاب افشار اردبیلی فعالیت موسسات غیرمجاز فراگیر را به لحاظ اخلاقی و حقوقی نوعی کلاهبرداری دانست و گفت: فعالیت این موسسات که با دادن وعده های واهی پذیرش در دانشگاه پیام نور و کسب مبالغ هنگفت، متقاضیان ورود به پیام نور را گمراه کرده و اطلاعات اشتباه به آنها می دهند، غیراخلاقی بوده و به لحاظ حقوقی نیز جرم محسوب می شود.

مشاور حقوقی ریاست دانشگاه پیام نور تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود که موسسات غیرمجاز فراگیر در قالب تبلیغات گسترده در سطح کشور از جانب دانشگاه پیام نور مطالبی کذب منتشر کرده و متقاضیان ورود به این دانشگاه را با مشکلات بسیاری روبه رو می کنند . در بسیاری از موارد به دلیل همخوانی نداشتن زمان ثبت نام و منابع این موسسات با زمان و منابعی  که از سوی دانشگاه پیام نور به عنوان تنها دانشگاهی که مجاز به پذیرش دانشجوی فراگیر بوده اعلام می شود ، داوطلبان گمراه و سردرگم می شوند.

افشار افزود: از طرف دیگر اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور پس از طی مراحل مختلف و بررسی صلاحیت علمی و اخلاقی جذب این دانشگاه می شوند در حالی که در مورد صلاحیت اساتیدی که در موسسات فراگیر تدریس می کنند هیچ رصدی و فیلتری صورت نمی گیرد که این مسئله ضمن اینکه به لحاظ اخلاقی صحیح نیست، می تواند برای داوطلبان مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

وی با اشاره به تخلفات حقوقی فعالیت موسسات غیرمجاز فراگیر اظهار داشت: طبق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال 67 مجمع تشخیص مصلت نظام ، هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود موسسات موهوم فریب دهد ، یا به امور غیرواقع امیدوار نماید ، یا اسم و عنوان مجعول اختیار کند و یا اموال و امثال آنها تحصیل کند و از این راه مال دیگری را ببرد، کلاهبردار محسوب شده و علاوه بر رد اصل مال  به صاحبش به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است ، محکوم می شود.

افشار به بخش دیگری از مفاد این ماده اشاره کرد و گفت: در صورتی که شخص مرتکب بر خلاف واقع عنوان یا سمت ماموریت از طرف سازمانها و موسسات دولتی اتخاذ کرده یا اینکه جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط جمعی صورت گرفته باشد ، علاوه بر اصل مال به صاحبش به حبس از دو تا ده سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم می شود.

مشاور حقوقی ریاست دانشگاه پیام نور اظهار داشت: موسسات فراگیر چنانچه هدفشان برگزاری کلاس های فراگیر برای کمک به متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور باشد باید از طریق مراجع قانونی و کسب مجوز و در راستای اهداف دانشگاه پیام نور گام بردارند در غیر این صورت فعالیت آنها نشان دهنده سوء نیت و کلاهبرداری است.

وی تصریح کرد: میل به مدرک گرایی در جامعه موجب بروز زمینه های سوء استفاده برخی موسسات فراگیر شده است و داوطلبان باید در نظر داشته باشند که مسلما هدف دانشگاه ها صرفا بسترسازی برای ادامه تحصیل جوانان به عنوان آینده سازان این کشور است و آنها نباید به موسسات دیگری که مجوز برگزاری دوره های فراگیر را ندارند، اعتماد کنند.

منبع : دانشگاه نیوز

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *