اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

ایجاد رشته های تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور

ایجاد رشته های تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور
ایجاد رشته های تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور

ایجاد رشته های تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور

۶ رشته تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی از ایجاد ۶ رشته تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد در مراکز واحدهای این دانشگاه در استان خبر داد.

دکتر علی ظهری در حاشیه افتتاح سامانه رایانه ای و آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور خوی اظهار داشت: این رشته ها شامل زبان و ادبیات فارسی ، ،شیمی آلی، زبان انگلیسی ، شیمی معدنی ، حغرافیای روستایی و زیست شناسی است که به ترتیب در مراکز و واحدهای پیام نور خوی ، نقده، میاندواب ، مهاباد و ارومیه ایجاد شده اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تصریح کرد: از ۱۴ مهر دانشگاه پیام نور در این رشته ها از داوطلبین بصورت فراگیر پذیرش خواهد کرد .

دکتر ظهری شمار پذیرش در این رشته ها را بیش از ۹۰۰ نفر اعلام کرد .

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید بیش ۱۲ هزار دانشجوی جدید در بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی این دانشگاه پذیرش شدند .

وی با اشاره سامانه رایانه ای و آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور خوی گفت: به این سامانه شامل واحد رایانه با ۵۰ رایانه و سالن استادان و آزمایشگاه رشته های مختلف است که برای احداث و تجهیز آنها بالغ بر ۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

رئیس دانشگاه پیام نور استان تصریح کرد: با بهره برداری ازاین سامانه امکان برگزاری آزمون های بدون کاغذ برای دانشجویان کارشناسی و ارشد این واحد فراهم شد.

دکتر ظهری اعتبارات عمرانی دانشگاه پیام نور استان را در سالجاری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال اکثر طرحهای نیمه تمام این دانشگاه به بهره برداری می رسد.

گفتنی است با حضور رئیس دانشگاه پیام نور استان همچنین نمایشگاه ایثار و شهادت درواحد دانشگاه پیام نور خوی افتتاح شد .

در این نمایشگاه آثار رزمندکان در هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است .

ایجاد دو رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان

رییس دانشگاه پیام‌نور خوزستان از پذیرش دانشجو در دو رشته جدید مقطع کارشناسی‌ ارشد در واحد اهواز از مهرماه امسال خبرداد و گفت: با اخذ مجوز رشته‌های جدید امسال پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد، از طریق فراگیر و کنکور سازمان سنجش، در هشت رشته‌ محل انجام می‌شود.

با اشاره به اخذ مجوز رشته‌های شیمی‌آلی و علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌ ترتیب در واحدهای اهواز و سوسنگرد، اظهارداشت: امسال پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌ محل‌های ادبیات در (واحد رامهرمز)، ادبیات در (واحد خرمشهر)، ادبیات، فیزیک، علوم قرآن و حدیث، جغرافیا و شیمی‌آلی در (واحد اهواز) و علوم‌ قرآن و حدیث در (واحد سوسنگرد) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته‌ها هر سال تغییر می‌کند، تصریح کرد: هنوز ظرفیت‌های جدید اعلام نشده‌ است، اما این رقم در سال‌های گذشته بین 30 تا 40 دانشجو در هر رشته بوده‌ است.

رازقی‌زاده با بیان اینکه پذیرش فراگیر به‌ معنای ورود داوطلبان با سطح علمی پایین به دانشگاه نیست، افزود: پذیرش دوره فراگیر به‌ منزله فرصت برای داوطلبانی است که به‌ علت عدم مهارت تست‌زنی و سرعت‌عمل، در کنکور سازمان سنجش موفق نمی‌شوند، در واقع بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویانی که از نظر سطح علمی دارای معدل بالایی هستند، به‌علت نداشتن سرعت‌عمل در تست زدن نمی‌توانند از طریق کنکور سراسری به دانشگاه راه یابند که دوره‌های فراگیر این امکان را برای این‌دسته از داوطلبان فراهم کرده‌ است و در حال حاضر هم از بین این پذیرفته‌شدگان برخی افراد در سطح دکتری در حال ادامه تحصیل هستند.

وی همچنین از اختصاص بیش از سه‌ چهارم ظرفیت رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه به پذیرش بدون آزمون اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر رشته‌های دانشگاه در مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *