نماد سایت همیشه آنلاین

تغییرات جدید آزمون ارشد فراگیر و دفترچه نوبت سیزدهم را بدانید

 

تغییرات جدید آزمون ارشد فراگیر و دفترچه نوبت سیزدهم

تغییرات جدید آزمون ارشد فراگیر و دفترچه نوبت سیزدهم

بلاخره پس از انتظار فراوان دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال 92 نوبت سیزدهم با تغییرات نسبتا زیادی نسبت به دوره قبل منتشر شد که داوطلبان و همچنین اعضای گروه همیشه آنلاین را متعجب ساخت.اگر چه در خبرها مسائلی از پذیرش در 2 ترم به صورت ضد و نقیض اعلام شد ولی انتشار دفترچه گویای موضوعات دیگری بود.

تغییرات زیر با بررسی فنی اعضای گروه همیشه آنلاین به شرح ذیل می باشد :

پذیرش دانشجو فقط در ترم بهمن 92 در نوبت سیزدهم

بارزترین تغییری که در دفترچه این دوره به چشم می خورد پذیرش دانشجو فقط در بهمن ماه 92 است که به شایعاتی که قبل از انتشار در مورد برگزاری 2 آزمون در سال برای ارشد فراگیر انتشار یافته بود قوت بخشید. در دوره قبل پیام نور در آزمون آذرماه 91 برای دوترم تحصیلی پذیرش دانشجو داشت که این دوره به یک ترم ( فقط بهمن 92 ) تغییر یافت که احتمالا گفته های برخی از اساتید همکار در پیام نور نشان از این می دهد که آزمون دیگری برای پذیرش دانشجو در مهرماه 93 برگزار خواهد شد.

پذیرش مدارک معادل با شرایط خاص

در این دوره مدارک معادل باشرایطی که در بند سوم دفترچه ارشد فراگیر (شرایط ثبت نام و پذیرش ) ذکر شده نیز می توانند در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنند. در این مورد خیلی از مشاوران ما سوال شده بود که به این دسته از داوطلبان پیشنهاد می دهیم این بخش را مطالعه نمایند.

در این بخش مواردی ذکر شده است که شامل (کمک به ادامه تحصیل) آن عده از دارندگان مدرک معادل که موفق به  قبولی در آزمون های جامع دارندگان مدرک معادل نشده اند می باشد( حتما مطالعه کنید).

برای شرکت در آزمون ارشد فراگیر شرط معدل وجود ندارد

توجه : لطفا داوطلبانی که جزء اتباع خارجی نیستند قسمت ( د ) دفترچه را نخوانند علتش ذکر معدل حداقل 14 از 20 نمره در مقطع کارشناسی برای این دسته از داوطلبان است که داوطلبان کشورعزیزمان (اتباع ایرانی) این محدودیت را نخواهند داشت. بارها در مورد محدودیت معدل سوال شده و یا برخی از داوطلبان با این توضیح از ثبت نام خودداری کرده و مایوس می شوند.

افزایش  و کاهش رشته ها و گرایش های جدید کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در نوبت سیزدهم

در این نوبت خبر خوشی برای برخی از داوطلبان از جمله برق – الکترونیک باید بدهیم که رشته های زیر نیز به لیست رشته های پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت سیزدهم اضافه شده است. برخی رشته ها مثل مدیریت اجرایی حذف گرایش شدند ( یعنی بدون گرایش اعلام شدند) و برخی از رشته ها نیز افزایش گرایش داشتند.

تغییرات منابع برخی از رشته های ارشد فراگیر پیام نور در نوبت سیزدهم

برخی از رشته ها مثل مدیریت اجرایی و ام بی ای و بازرگانی و کامپیوتر ( که توسط اعضای گروه بررسی و تایید شده) تغییراتی داشته است که حتما داوطلبان با توجه به تغییرات جدید آمادگی را شروع نمایند.

تغییرات در رشته هایی که همیشه آنلاین به صورت مجموعه جزوات پشتیبانی می کند به شرح ذیل است ( لطفا جهت اطلاع از تغییرات منابع دیگر رشته ها به دفترچه نوبت سیزدهم مراجعه نمایید)

لطفا جهت اطلاع از جزئیات تغییرات منابع رشته ها به دفترچه ارشد فراگیر نوبت سیزدهم مراجعه نمایید

نکته : منابع رشته مدیریت فناوری اطلاعات تغییری نداشته است

بروزرسانی مجموعه جزوات گروه همیشه آنلاین

با توجه به ذکر تغییرات منابع باید به آن دسته از داوطلبانی که از مجموعه جزوات رشته های کامپیوتر و مدیریت های گروه همیشه آنلاین تهیه کرده اند خاطر جمعشان کنیم که منابع جدید بر اساس تغییراتی که اعمال شده در دست تهیه است و تقریبا رو به پایان هست و به محض اتمام به صورت رایگان برایشان ارسال خواهیم نمود همچنین بروزرسانی مجموعه ها نیز تا پایان هفته انجام خواهد گرفت.همچنین تمام کسانی که مجموعه جزوات را تهیه نمایند بروزرسانی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد پس نگران تهیه جزوات و منابع جدید نباشند.

این دسته از داوطلبان و کاربران گرامی در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با شماره بخش پشتیبانی فروشگاه تماس داشته باشند 09129739525

کاهش ظرفیت کد رشته محل های آزمون ارشد فراگیر نوبت سیزدهم

دانشگاه پیام نور در دوره قبل برای هرکد رشته محل 20 نفر پذیرش داشته است ولی در این دوره برای هر کد رشته محل فقط 15 نفر پذیرش دارد که کاهش ظرفیت را در پی داشته است داوطلبان توجه نمایند جلوی برخی از کد رشته محل ها در بخش توضیحات چیزی ننوشته شده است که شیوه پذیرش این دسته از کد رشته محل ها پژوهش محور( با پایان نامه )  است

 

در پایان دفترچه را قبل از ثبت نام در سایت سازمان سنجش به دقت بخوانید تا مشکلی برای شما پیش نیاید

 

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

 

خروج از نسخه موبایل