اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
مطالعه برای کنکور

نکات مهم و موثر در قبولی آزمون ارشد فراگیر پیام نور

نکات مهم و موثر در قبولی آزمون ارشد فراگیر پیام نور
نکات مهم و موثر در قبولی آزمون ارشد فراگیر پیام نور

نکات مهم و موثر در قبولی آزمون ارشد فراگیر پیام نور

در این مقاله سعی داریم به نکات ویژه که حاصل تجربیات داوطلبان کنکور ارشد فراگیر در موفقیت و قبولی می باشد بپردازیم.

می توانیم موفقیت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور را به شرح نکات ذیل بازگو نماییم

  • آشنایی کامل با منابع آزمون و روند تهیه آنها

  • طریقه مطالعه منابع درسی آزمون

  • استفاده از خاصیت تکرار سوالات یک بخش خاص

  • تمرینات کتاب ها را دست کم نگیریم

  • تمام دروس را به یک اندازه بخوانیم

  • جواب دادن به تمام تست ها در آزمون

 

آشنایی کامل با منابع آزمون و روند تهیه آنها

اگر به خاطر داشته باشید در مقاله قبلی ۲ اشتباه بزرگ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر برای آمادگی  به این موضوع اشاره داشتیم  که یکی از اشتباه داوطلبانی که قصد دارند در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنند این است که فکر می کنند منابع آزمون ارشد فراگیر نیز مشابه منابع آزمون ارشد سراسری و آزاد می باشد که پس تهیه این منابع به اشتباه هم وقت و هزینه خود را برای تهیه و خواندن آنها به هدر می دهند.

با توجه به اینکه منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در هر دوره دستخوش تغییرات می شود باید با مراجعه به دفترچه ارشد فراگیر  از آخرین تغییرات منبع رشته خودتان آگاه گردید.

یکی دیگر از مشکلات داوطلبان در تهیه منابع است که قبلا هم اشاره کردیم بهتر است از طریق مشخصات کتاب معرفی شده مثل نام کتاب و انتشارات سعی در تهیه آن بر آییم بهترین راه تهیه این کتاب ها از طریق انتشارات آن کتاب می باشد ( البته انتشارات داخل کشور) نام انتشارات را در اینترنت جستجو نمایید تا مشخصاتی از انتشارات بدست آورید و با تماس کتاب ها را تهیه فرمایید.

قبولی کسانی که بتوانند مجموعه جزوات یا کتاب های منبع مربوط با آزمون رشته خود را تهیه نمایند نسبت به دیگر داوطلبان بالا می رود تهیه جزوه یا کتاب می تواند بسیار در آمادگی شما تاثیر بگذارد.

تهیه جزوات و سوالات کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ( کلیک کنید)

طریقه مطالعه منابع درسی آزمون

با یک برنامه مطالعاتی می توانید در این 2 ماه باقیمانده آمادگی لازم را جهت قبولی خود در آزمون ارشد فراگیر کسب نمایید سوالات زیادی از ما در زمینه چگونگی برنامه ریزی برای مطالعه مطرح نمودند که باید بگوییم برنامه ای که بتواند برای تمام کسانی که می خواهند آمادگی کسب کنند مشترک باشد وجود ندارد هر شخصی با توجه به میزان سطح استعدادی و فهم مطالب می تواند برای خود برنامه ریزی شخصی داشته باشد.

به فرض مثال شما می توانید همه دروس را در یک روز بخوانید یا هر روز یک درس را مطالعه نمایید زمان مطالعه نیز نسبی هست و هر شخص بستگی به توانایی ذهنی و حافظه ای خود می تواند در مدت زمان مشخصی بخشی از مطالب کتب درسی را مطالعه نماید.

باید خودتان را ملزم به اجرای هر برنامه ای که شما برای مطالعه در نظر میگیرید بکنید و برنامه ریزی بدون مطالعه بی فایده است.

در آزمون های پیام نور حتما باید کل منبع اعلام شده ( فصل های اعلام شده یا کل کتاب ) را به صورتی مطالعه کنید که حتی شکل ها و نمودار ها را جا نگذارید این نکته بسیار مهم است که خواندن حداقل یکبار از روی منابع بسیار مفید است شاید در جلسه آزمون با سوالاتی مواجه شوید که ار بخش های به نظر پیش پا افتاده و غیر مهم باشند یا اینکه از شکلی که در کتاب بوده تهیه شده باشند پس اگر می خواهید برای آزمون پیام نور آماد شوید مطمئن باشید که سوالات خارج از منبع نیست یا خلاصه مفیدی ( برای کتاب های حجیم)  از منبع را حتما بخوانید .

البته تهیه جزوه کسانی که آزمون های این دورس را در پیام نور سپری کرده اند نیز می تواند مفید باشد چون در کلاس ها نکاتی گفته می شود که در آزمون ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از خاصیت تکرار سوالات یک بخش خاص

خیلی خلاصه می گویم که در سوالات پیام نور تکرار جز جداناشدنی آزمون است برخی از قیمت هایی که بسیار مهم هستند دائما به شکل های مختلف در هر دوره و آزمون تکرار می شوند پس همین حالا نمونه سوالات رشته خود را تهیه و همزمان با خواندن منبع یا جزوه خود از آنها نیز بهره ببرید. با توجه به تجربه داوطلبان ودانشجویان پیام نور تهیه سوالات ترمی ( سوالات پایان ترم ) دروس منبع و سوالات کنکور های دوره ها و سالهای قبل می تواند تا 50% در آمادگی شما در آزمون ها و حتی کنکور ارشد فراگیر کمک کننده باشد پس قدرت سوالات را دست کم نگیرید.

در همینجا به این سوال که بازهم اکثرا مطرح کرده اند پاسخ می دهم آیا فقط با خواند سوالات رشته می توانیم موفق بشویم ؟ باید در جواب بگویم کمک کننده است ولی اینکه صرفا به سوالات متکی شوید قبول نمی شوید.

تمرینات کتاب ها را دست کم نگیریم

یکی از نکات مهم و قابل توجه در قبولی آزمون فراگیر در مطالعه دروس منبع توجه به تمرینات ( شاید پرسش ها ) در صورت وجود در کتاب های منبع است که حتما آنها را دست کم نگیرید اگر نگاهی به سوالات بیاندازید متوجه می شوید از تمرینات و پرسش هایی که در کتب منبع طرح شده سوالاتی در هر دوره طرح میگردد که باید خیلی مورد توجه قرار گیرد.

تمام دروس را به یک اندازه بخوانیم

یکی دیگر از مواردی که قبلا در مقاله ۲ اشتباه بزرگ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر برای آمادگی یاد آور شدیم عدم توجه به تمام دروس در برنامه مطالعه درسی است که پیشنهاد می دهم برای تمام دروس به یک انداز وقت بگذارید و هیچ درسی را کنار نگذارید بهتر است برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.

جواب دادن به تمام تست ها در آزمون

با توجه به اینکه در تمام آزمون های پیام نور از جمله ارشد فراگیر امتحانات تستی و بدون نمره منفی می باشد بهتر است تمام سوالاتی که شک دارید را نیز بی پاسخ نگذارید شاید از شانس خوب شما جواب را درست داده باشید و نمره آن تست را بدست آورید.

در پایان آرزوی موفقیت داریم برای همه شما در آزمون ارشد فراگیر پیام نور

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

8 دیدگاه

  1. اگه بخایم کنکور شرکت نکنیم و مستقیماوارد دانشگاه پیام نور بشیم چکار باید بکنیم

  2. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد جلفا بهمن 96

    مطالب سایتتون خیلی مفید و کامل است تشکر

  3. بابت ارسال چنین مطالب مفیدی تشکر و قدردانی خودم رو اعلام میکنم

  4. سلام
    به نظر شما برای قبولی در رشته مدیریت بازرگانی پیام نور نیشابور چقدر باید بخونم

  5. باید چند تا تست درست از هر درس بزنیم تا قبول شیم؟

  6. نکات خیلی خوب و کاربردی بودند . مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *