اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
مجموعه مقالات سایت همیشه آنلاین

برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور | داوطلبان کنکور بخوانند

برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور

برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور - مجموعه مقالات سایت همیشه آنلاین
برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور – مجموعه مقالات سایت همیشه آنلاین

برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور : از نظر روانشناسی ، بیشتر از ابعاد و اندازه های واقعی شکل پیش روی ما ، طرز تلقی ما از آن شکل ، مهم می باشد . اگر آن را به صورت اغراق آمیز ، بزرگ کنیم و سد بزرگی به نام کنکور در مقابل خود ببینیم ، یارای عبور از آن را نخواهیم داشت ، اما اگر واقع بینانه به آن بنگریم و به خود مطمئن باشیم و به خود بقبولانیم که « من سعی می کنم قبول شوم و از خود توقع ندارم که حتماً هم قبول شوم » نتیجه ، بهتر خواهد بود .

حال با ذکر این مقدمه می پردازیم به این بحث که :

درماه آخر چگونه باید درس بخوانید تا نتیجه بهتری بگیرید ؟

بهترین کار ، انجام یک مرور جامع و سریع است ، زیرا ماه آخر فرصت خوبی برای فراگیری مطالب جدید نیست . البته در این یک ماه ، مطالب جدید بسیاری را می توان فراگرفت و به خوبی هم آموخت و این مدت فرصت کمی نیست . اما این بدترین روش استفاده از این یک ماه ، باارزش است .

 شما حتماً به این نکته واقف هستید که در این ماه ، چگونگی عملکرد شما اثر بسیار قوی و تعیین کننده ایی بر نتیجه نهایی ، شما دارد.

 تا آنجا که امکان دارد، غذا را با کیفیت و کمیت بیشتر میل کنید . از غذاهای پروتئینی مثل گوشت و لبنیات بیشتر استفاده کنید. حبوبات گرچه پروتئین دارند ولی ، به علت ایجاد نفخ و ناراحتی گوارشی در مقادیر زیاد توصیه نمی شوند.

 بگذارید ، بنیه جسمی  شما تقویت شود . از منابع طبیعی ویتامین ها ، مثل میوه ها و سبزی ها و در صورت تمایل به صورت کمکی از قرص های ویتامین ، مثل ب ، آ، ویتامین ث و مولتی ویتامین می توانید استفاده کنید ، اینها ویتامین های محلول در آب هستند و حتی در صورت مصرف اضافه ، دفع می شوند و اثر مضری نخواهند داشت ، در عوض به شما نشاط و نیرو می بخشند و پس از مدتی ، احساس می کنید اساساً سرحال و با حوصله تر هستید .

 در ابتدای صبح و در صورت تمایل عصرها ، کمی ورزش یا پیاده روی داشته باشید که برای توانمندی، ذهنی وفراگیری شما بسیار، بسیارموثراست .حتی اگر تاکنون امتحان  نکرده اید ، ازاین پس امتحان کنید.

توجه کنید :

 دریک هفته آخر ، عادت کنید بین ساعت 10 شب تا 6 صبح را در خواب باشید ، تا سیستم عصبی شما به تدریج به این ساعت خواب عادت کنید تا در شب کنکور نیز با آن تطبیق داشته باشید.

همان منابعی را دوره کنید ، که قبلاً آن منابع را مطالعه کرده اید ، البته بهترین منبع برای مطالعه آزمون سراسری ، کتاب درسی شماست . زیرا سؤالات واقعاً از کتاب درسی شما طرح می شوند . اما اگر اصلاً کتاب درسی را نخوانده اید و دفتر ، جزوه یا کتاب کمک درسی خاصی را مطالعه کرده اید، اکیداً توصیه می کنیم همان منبع را دوره کنید ، زیرا در حافظه بینایی ودر صورت تکرار شفاهی درس ، در حافظه شنوایی شما ، آن کلمات باقی مانده اند و آن مفاهیم درسی در قالب این کلمات و شکل ها ، در ذهن شما نقش بسته اند. یک کتاب جدید هرچند که ادعا شود که به طور خلاصه ، برای دوره نوشته شده است و حاوی تمام نکات به شکل فشرده است ، به این علت که جدید است ، انتخاب خوبی نیست .

سعی کنید هر منبعی را که قبلاً مطالعه کرده اید ، در یک بازنگری مرور کنید. نه خیلی در جزئیات دقیق شوید و کلمه به کلمه را بخوانید که مثل یادگیری مطالب جدید، وقت گیر شده ونه خیلی شتابزده و تندتند ورق بزنید. حالتی بین این دو را اجرا کنید .

در دروسی مثل : ریاضیات یا فیزیک که اکثراً سؤالات آزمون سراسری در واقع شامل مسئله هستند، مسائل مهم کتاب یا منبعی را که مطالعه کرده اید ، حل کنید . این کار به شما اعتماد به نفس می دهد که هنوز تسلط خود را براین مطالب ، حفظ کرده اید.

تهیه و تنظیم همیشه آنلاین

 منبع : برگرفته از منابع اینترنتی
تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است هشت نکته برای مطالعه …

یک دیدگاه

  1. سلام. ممنون از راهنمایی هاتون.

    ( راستی : ویتامین آ محلول در چربیه ها!!!؟)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *