نماد سایت همیشه آنلاین

برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور | داوطلبان کنکور بخوانند

برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور

برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور – مجموعه مقالات سایت همیشه آنلاین

برنامه مطالعاتی ماه آخر کنکور : از نظر روانشناسی ، بیشتر از ابعاد و اندازه های واقعی شکل پیش روی ما ، طرز تلقی ما از آن شکل ، مهم می باشد . اگر آن را به صورت اغراق آمیز ، بزرگ کنیم و سد بزرگی به نام کنکور در مقابل خود ببینیم ، یارای عبور از آن را نخواهیم داشت ، اما اگر واقع بینانه به آن بنگریم و به خود مطمئن باشیم و به خود بقبولانیم که « من سعی می کنم قبول شوم و از خود توقع ندارم که حتماً هم قبول شوم » نتیجه ، بهتر خواهد بود .

حال با ذکر این مقدمه می پردازیم به این بحث که :

درماه آخر چگونه باید درس بخوانید تا نتیجه بهتری بگیرید ؟

بهترین کار ، انجام یک مرور جامع و سریع است ، زیرا ماه آخر فرصت خوبی برای فراگیری مطالب جدید نیست . البته در این یک ماه ، مطالب جدید بسیاری را می توان فراگرفت و به خوبی هم آموخت و این مدت فرصت کمی نیست . اما این بدترین روش استفاده از این یک ماه ، باارزش است .

 شما حتماً به این نکته واقف هستید که در این ماه ، چگونگی عملکرد شما اثر بسیار قوی و تعیین کننده ایی بر نتیجه نهایی ، شما دارد.

 تا آنجا که امکان دارد، غذا را با کیفیت و کمیت بیشتر میل کنید . از غذاهای پروتئینی مثل گوشت و لبنیات بیشتر استفاده کنید. حبوبات گرچه پروتئین دارند ولی ، به علت ایجاد نفخ و ناراحتی گوارشی در مقادیر زیاد توصیه نمی شوند.

 بگذارید ، بنیه جسمی  شما تقویت شود . از منابع طبیعی ویتامین ها ، مثل میوه ها و سبزی ها و در صورت تمایل به صورت کمکی از قرص های ویتامین ، مثل ب ، آ، ویتامین ث و مولتی ویتامین می توانید استفاده کنید ، اینها ویتامین های محلول در آب هستند و حتی در صورت مصرف اضافه ، دفع می شوند و اثر مضری نخواهند داشت ، در عوض به شما نشاط و نیرو می بخشند و پس از مدتی ، احساس می کنید اساساً سرحال و با حوصله تر هستید .

 در ابتدای صبح و در صورت تمایل عصرها ، کمی ورزش یا پیاده روی داشته باشید که برای توانمندی، ذهنی وفراگیری شما بسیار، بسیارموثراست .حتی اگر تاکنون امتحان  نکرده اید ، ازاین پس امتحان کنید.

توجه کنید :

 دریک هفته آخر ، عادت کنید بین ساعت 10 شب تا 6 صبح را در خواب باشید ، تا سیستم عصبی شما به تدریج به این ساعت خواب عادت کنید تا در شب کنکور نیز با آن تطبیق داشته باشید.

همان منابعی را دوره کنید ، که قبلاً آن منابع را مطالعه کرده اید ، البته بهترین منبع برای مطالعه آزمون سراسری ، کتاب درسی شماست . زیرا سؤالات واقعاً از کتاب درسی شما طرح می شوند . اما اگر اصلاً کتاب درسی را نخوانده اید و دفتر ، جزوه یا کتاب کمک درسی خاصی را مطالعه کرده اید، اکیداً توصیه می کنیم همان منبع را دوره کنید ، زیرا در حافظه بینایی ودر صورت تکرار شفاهی درس ، در حافظه شنوایی شما ، آن کلمات باقی مانده اند و آن مفاهیم درسی در قالب این کلمات و شکل ها ، در ذهن شما نقش بسته اند. یک کتاب جدید هرچند که ادعا شود که به طور خلاصه ، برای دوره نوشته شده است و حاوی تمام نکات به شکل فشرده است ، به این علت که جدید است ، انتخاب خوبی نیست .

سعی کنید هر منبعی را که قبلاً مطالعه کرده اید ، در یک بازنگری مرور کنید. نه خیلی در جزئیات دقیق شوید و کلمه به کلمه را بخوانید که مثل یادگیری مطالب جدید، وقت گیر شده ونه خیلی شتابزده و تندتند ورق بزنید. حالتی بین این دو را اجرا کنید .

در دروسی مثل : ریاضیات یا فیزیک که اکثراً سؤالات آزمون سراسری در واقع شامل مسئله هستند، مسائل مهم کتاب یا منبعی را که مطالعه کرده اید ، حل کنید . این کار به شما اعتماد به نفس می دهد که هنوز تسلط خود را براین مطالب ، حفظ کرده اید.

تهیه و تنظیم همیشه آنلاین

 منبع : برگرفته از منابع اینترنتی
خروج از نسخه موبایل