نماد سایت همیشه آنلاین

فرق بین ارشد فراگیر و ارشد سراسری پیام نور | مزیت های فراگیر

فرق بین ارشد فراگیر و ارشد سراسری پیام نور

در این مقاله سعی داریم به جزئیات پذیرش دانشجو در مقطع ارشد از دو روش فراگیر و سراسری در داشنگاه پیام نور بپردازیم شاید سوال خیلی از داوطلبان همین فرق بین ارشد فراگیر و ارشد سراسری پیام نور باشد.

فرق بین ارشد فراگیر و ارشد سراسری پیام نور

همانطور که می دانید دانشگاه پیام نور از طریق 2 آزمون به پذیرش دانشجو در مقطع ارشد می پردازد که بین این دو آزمون و نحوه پذیرش آن فرق هایی وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

  1. فرق بین منابع امتحانی آزمون های فراگیر و سراسری
  2. فرق بین ترم های ورودی به دانشگاه

با توجه به تغییرات جدیدی که در نوع پذیرش فراگیر پیام نور صورت گرفته است تقریبا فقط 2 فرق عمده در نحوه پذیرش و آزمون بین این دو روش پذیرش باقی مانده است که به تفصیل برایتان شرح خواهیم داد.

منابع آزمون ارشد فراگیر با منابع آزمون ارشد سراسری پیام نور فرق دارد

باید بدانید که داوطلبان ارشد فراگیر جهت آمادگی آزمون ارشد فراگیر باید منابع ترم اول ارشد را بخوانند و آمادگی کسب نمایند ولی داوطلبان ارشد سراسری باید منابع مقطع قبل ( کارشناسی )  را بخوانند و آزمون بدهند. همچنین داوطلبان فراگیر پس قبولی در آزمون در صورت کسب نمره قبولی دروس ترم اول ( نمره 12) ، این دورس به عنوان دروس پاس شده مقطع ارشد آنها محسوب میگردد و از ترم دوم تحصیلی شروع به ادامه تحصیل خواهند کرد.

داوطلبان فراگیر در صورت قبولی از ترم دوم ادامه خواهند داد

همانطور که گفتیم داوطلبان فراگیر در صورت قبولی و کسب نمره حداقل 12 از دروس امتحانی در آزمون ارشد فراگیر از ترم دوم تحصیلی به تحصیل خود ادامه خواهند داد و نسب به دانشجویان سراسری که باید از ترم اول شروع به تحصیل نمایند یک ترم تحصیلی جلو تر هستند.داوطلبان سراسری که در آزمون ارشد سراسری در پیام نور قبول می شوند بایستی از ترم اول شروع به تحصیل نموده و دروسی که دانشجویان فراگیر در دوره دانشپذیری ( دوره قبل از قبولی در آزمون ارشد فراگیر ) گذرانده اند را اخذ کرده و پاس نمایند.

مزیت های دانشجویان ارشد فراگیر نسبت به ارشد سراسری

با توجه به تغییرات اخیر در نحوه پذیرش و فارغ انتحصیلی دانشجویان فراگیر صورت گرفته مزیت های محسوسی نسبت به دانشجویان سراسری به شرح ذیل پیدا کرده اند.

با توجه به فرق ها مزیت دانشجویان ارشد فراگیر بهترین روش برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد پیام نور روش فراگیر می باشد.

اگر در مورد این مقاله سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ بدهیم.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

خروج از نسخه موبایل