اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
همیشه آنلاین

کارشناسی ارشد فراگیر

کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را بهتر بشناسیم

دانشگاه پیام نور از 2 طریق در مقطع ارشد پذیرش دانشجو دارد که یکی از آن پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر می باشد.

توضیحات بیشتر در زمینه آشنایی و آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر در مطلب ۴ گام اساسی تا آمادگی کنکور فراگیر از همیشه آنلاین داده شده است ولی به صورت اجمالی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

کارشناسی ارشد فراگیر
کارشناسی ارشد فراگیر

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

زمان پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در 2 نوبت می باشد که نوبت اول در مهرماه ثبت نام و در آذرماه آزمون برگزار میگردد و نوبت دوم در اسفند ثبت نام و در اردیبهشت سال بعد آزمون برگزار میگردد.

اصل خبر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر 2 بار در سال

(محمدعلی کریمی با بیان اینکه بر اساس تصمیمات دانشگاه پیام نور، پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در مقطع فراگیر این دانشگاه طبق روال گذشته دو بار در سال صورت می گیرد، ادامه داد: آزمونهای فراگیر کارشناسی ارشد از سال آینده (سال ۹۳) یک بار در اردیبهشت ماه و یک بار در دی ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: ثبت نام برای پذیرش در آزمون فراگیر اردیبهشت ۹۳ از اسفندماه امسال توسط سازمان سنجش، آغاز و نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: دانشجویان پس از پذیرش در این آزمون از اول مهرماه به کلاسهای درس خواهند رفت.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور درباره نوبت دوم آزمون فراگیر کارشناسی ارشد این دانشگاه، خاطرنشان کرد: نوبت دوم آزمون فراگیر کارشناسی ارشد طبق روال گذشته در آذرماه برگزار می شود.)

آیا آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بدون نمره منفی است ؟

 با توجه به آزمون های دوره های گذشته که به صورت چهار گزینه ای و بدون نمره منفی برگزار شده و همچنین در بخش ۱۰ دفترچه کارشناسی ارشد نوبت سیزدهم صفحه ۴۴ ( ص ۴۷ فایل دفترچه) به صراحت عنوان شده است که آزمون نیمسال دانشپذیری به صورت چند گزینه ای و بدون نمره منفی می باشد.

نیمسال دانشپذیری کارشناسی ارشد فراگیر چه دوره است ؟

همانطور که قبلا توضیح دادیم در کارشناسی ارشد فراگیر داوطلب باید منابع و دروس ترم اول ارشد را اخذ و مطالعه و در صورت قبولی در آزمون به تحصیل از ترم دوم در دانشگاه پیام نور بپردازد نیسمال دانشپذیری به زمانی که دانشجو ثبت نام و دروس ترم اول خود را اخذ و برای آزمون آمادگی کسب می کند را گفته که برخی از ضوابط آن به شرح ذیل است :

” برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که مایل به در دوره دانش پذیری کارشناسی ارشد می باشند، برخی ضوابط نیمسال دانش پذیری به شرح زیر اعلام می گردد:

۱ – ثبت نام در دوره های فراگیر کارشناسی ارشد به منزله پذیرش کلیه ضوابط و مقررات دانشگاه تلقی می شود.

۲ – مسئولیت تهیه کتب و منابع درسی معرفی شده به عهده داوطلب می باشد و دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

۳- عدم شرکت در آزمون بمنزله انصراف تلقی گردیده، مدارک ثبت نام و مبلغ واریزی عودت داده نخواهد شد.

۴ – آزمون به صورت چند گزینه ای برگزار می شود و دارای نمره منفی نمی باشد.

۵ – سؤالات آزمون ها مطابق مندرجات جدول شماره ( ۲) این دفترچه طراحی می شود.

۶ – برگزاری آزمون، تصحیح پاسخنامه ها، اعلام نتایج و پاسخگویی درخصوص نتایج آزمون از طریق سازمان سنجش آموز ش کشور انجام می شود.

۷ – چنانچه در هر زمان مشخص شود که داوطلب حقایق را کتمان نموده و یا واجد شرایط یکی از ضوابط ورود به این دوره ها (ب ا توج ه به مندرجات این دفترچه) نبوده در هر مرحله ای از تحصیل از ادامه تحصیل محروم خواهد شد و یا حتی پس از گذراندن تمامی واحدهای درسی برای وی مدرک تحصیلی صادر نخواهد شد.

۸ – هیچگونه مزایا از قبیل کمک هزینه تحصیلی، بیمه، خوابگاه و …. به دانش پذیر تعلق نمی گیرد.

۹ – کارکنان دانشگاه پیام نور با هر وضعیت استخدامی در صورت تمایل به ثبت نام در دوره های فراگیر مجاز به انتخاب رشته های مرکز محل اشتغال خود نبوده و نمی توانند مرکز محل اشتغال خود را به عنوان مرکز انتخابی تعیین کنند. این دسته از داوطلبان باید موضوع داوطلبی خود را کتباً به رئیس مرکز محل اشتغال خود اعلام کرده و مرکز دیگری را برای تحصیل انتخاب نمایند.

تذکر: کارکنان مراکز استانی پیام نور مجاز به تحصیل یا انتخاب محل آزمون خود در مرکز دانشگاهی محل استقرار استان نخواهند بو د .

بدیهی است در صورت انتخاب مرکز محل خدمت و پذیرش، قبولی آنها لغو خواهد شد.

۱۰ – داوطلب باید از توانایی جسمی متناسب با رشته تحصیلی انتخابی خود برخوردار باشد، در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی به عهده داوطلب می باشد.

فرق بین کارشناسی ارشد فراگیر و کارشناسی ارشد سراسری پیام نور

همانطور که می دانید دانشگاه پیام نور از طریق ۲ آزمون به پذیرش دانشجو در مقطع ارشد می پردازد که بین این دو آزمون و نحوه پذیرش آن فرق هایی وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

  1. فرق بین منابع امتحانی آزمون های فراگیر و سراسری
  2. فرق بین ترم های ورودی به دانشگاه

با توجه به تغییرات جدیدی که در نوع پذیرش فراگیر پیام نور صورت گرفته است تقریبا فقط ۲ فرق عمده در نحوه پذیرش و آزمون بین این دو روش پذیرش باقی مانده است که به تفصیل برایتان شرح خواهیم داد.

توضیحات بیشتر در این زمینه را می توانید در مطلب فرق بین ارشد فراگیر و ارشد سراسری پیام نور | مزیت های فراگیر مطالعه نمایید.

نکات مهم و موثر در قبولی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

در مقاله نکات مهم و موثر در قبولی آزمون ارشد فراگیر پیام نور به جزئیات کامل عوامل موثر در قبولی کارشناسی ارشد فراگیر پرداختیم حال به صورت کوتاه به آن اشاره خواهیم  نمود.

  • آشنایی کامل با منابع آزمون و روند تهیه آنها
  • طریقه مطالعه منابع درسی آزمون
  • استفاده از خاصیت تکرار یک بخش خاص
  • تمرینات کتاب ها را دست کم نگیریم
  • تمام دروس را به یک اندازه بخوانیم
  • جواب دادن به تمام تست ها در آزمون

این دسته از عوامل که طبق تجربه بدست آمده می تواند بسیار مفید بوده و در قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر نقش 100% را بازی کند.

همچنین جهت دسترسی به موارد ضروری در باره کارشناسی ارشد فراگیر می توانید به صفحه راهنمای کارشناسی ارشد فراگیر وب سایت همیشه آنلاین مراجعه نمایید.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

6 دیدگاه

  1. باسلام
    از ظرفیت فراگیر ارشد رشته علوم سیاسی خبر دارید؟
    که در هر آزمون چند نفر قبول میشن؟

  2. ضمن عرض سلام و خسته نباشید، از کنکور ارشد چه خبر؟ قرار بود که تا 15 اسفند دفترچه ها بیاد پس چی شد؟

  3. همیشه آنلاین مثل خورشیدی تابان در افق می درخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *