اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
اانتشار نتایج اولیه کنکور دکتری

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 93

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 93

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 93 از روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 93 از ظهر یکشنبه (روز گذشته) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، باید از روز چهار‌شنبه سوم اردیبهشت تا روز شنبه ششم اردیبهشت نسبت به ثبت حداکثر 50 کد رشته‌ محل در سایت این سازمان اقدام کنند.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 93
زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 93

 وی افزود: به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و سایت دانشگاه‌های مورد نظر اقدام کرده و سپس کد رشته‌ محل‌های مورد علاقه خود از کد رشته‌ محل‌های مربوط به رشته امتحانی را انتخاب و آن‌ها را به ترتیب اولویت‌ علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1393 از سوی سازمان سنجش اعلام شد و افراد مجاز به می توانند در روزهای سوم تا ششم اردیبهشت نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

 رییس سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از عصر روز گذشته یکشنبه، روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، اظهار کرد: نتایج اولیه به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کد رشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از 80% نمره آزمون و 20% معدل (شامل معدل‌های تراز شده مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای) و با توجه به کدرشته امتحانی که داوطلب درآزمون آن شرکت کرده، اعلام شده است.

خدایی با بیان اینکه افراد مجاز به انتخاب رشته با توجه به نمره اکتسابی، کد محل انتخابی و ظرفیت رشته محل‌ها و در مقایسه با سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی به کدرشته محل‌ها معرفی خواهند شد، تصریح کرد: بدیهی است فردی که مجاز به انتخاب رشته می‌شود، در صورت عدم احراز شرایط لازم در مقایسه با سایر انتخاب رشته‌کنندگان برای شرکت درمرحله بررسی سوابق علمی وآموزشی (مصاحبه) معرفی نخواهد شد.

 کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 93 از 31 فروردین ماه بر روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  قابل مشاهده بوده و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی دارند.

وی خاطر نشان کرد: پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان با توجه به ظرفیت هر کد رشته محل دانشگاهی و بر اساس اولویت کدرشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و با در نظر گرفتن سایر ضوابط (از جمله سهمیه رزمندگان، مربی و …) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کدرشته محل، فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی (مصاحبه) استخراج و در اوایل نیمه دوم اردیبهشت ماه 1393 به منظور شرکت در مصاحبه و بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه هر داوطلب حداکثر به پنج کدرشته محل معرفی می‌شود، گفت: داوطلبانی که اسامی آنها برای شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی وپژوهشی اعلام می‌شود، باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی درج می‌شود، با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه ذیربط و مدارکی که مورد نظر دانشگاه مصاحبه‌کننده است، با توجه به اطلاعات مندرج در سایت هر دانشگاه به موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

 به گفته وی کلید نهایی و پاسخنامه داوطلبان این آزمون نیز از روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت) در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

نتایج اولیه به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کدرشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل (شامل معدل‌های تراز شده مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای) و با توجه به کدرشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده، اعلام شده است.

تبصره 1: با توجه به آئین‌نامه ابلاغی آزمون دکتری، اصلاحیه 28 آبان 91 و نامه شماره 245233.2 در تاریخ 28 اسفند 91 معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری استخراج اسامی چند برابر ظرفیت (مجاز به انتخاب رشته) براساس حدنصاب نمره‌ای که توسط معاونت آموزشی وزارت علوم تعیین و به سازمان اعلام شده است صورت گرفته است.

تبصره 2: افراد مجاز به انتخاب رشته با توجه به نمره اکتسابی، کد محل انتخابی و ظرفیت رشته محل‌ها و در مقایسه با سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی به کدرشته محل‌ها معرفی خواهند شد. فردی که مجاز به انتخاب رشته می‌شود، در صورت عدم احراز شرایط لازم در مقایسه با سایر انتخاب رشته کنندگان برای شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی و آموزشی (مصاحبه) معرفی نخواهد شد.

مرحله  بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی

داوطلبانی که اسامی آنان برای شرکت در مرحله  بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی اعلام می شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی درج می شود با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه ذیربط و مدارکی که مورد نظر دانشگاه مصاحبه کننده است (با توجه به اطلاعات مندرج در سایت هر دانشگاه) به مؤسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

پس از انجام مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (مصاحبه) و اعلام نمرات از طرف دانشگاه‌های پذیرنده، گزینش نهایی داوطلبان براساس نمره کل نهایی حاصل از 30 درصد نمره علمی آزمون (نمره کل اولیه) و 70 درصد نمره مربوط به مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی واصله از دانشگاه و اولویت کدرشته ‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، همچنین نتیجه بررسی صلاحیتهای عمومی صورت خواهد گرفت و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در نیمه اول شهریورماه 1393 اعلام خواهد شد.

پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه آزمون، آن دسته از داوطلبانی که در خصوص مندرجات کارنامه خود سوالی دارند، ضمن توجه به توضیحات مربوط به کارنامه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و در سایت این سازمان درج شده است، لازم است حداکثر تا تاریخ 6 اردیبهشت 93 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان تقاضای خود را ارسال کنند. به درخواست هایی که پس از مهلت تعیین شده واصل شود، هیچگونه ترتیب اثری داده نخواهد شد.

پاسخنامه امتحانی کلیه داوطلبان حاضر درجلسه آزمون از ساعت 18 روز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه 93 همراه با کلید نهایی برروی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند نسبت به مشاهده پاسخنامه خود اقدام کنند.

به گفته وی کلید نهایی و پاسخنامه داوطلبان این آزمون نیز از روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت) در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *