اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

معاون دانشگاه پیام‌نور : قانونی برای عدم افزایش شهریه ثابت نداریم

قانونی برای عدم افزایش شهریه ثابت نداریم

جلوگیری از افزایش غیرقانونی 90درصدی شهریه در سال گذشته : معاون دانشگاه پیام‌نور : قانونی برای عدم افزایش شهریه ثابت نداریم.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه قانونی مبنی بر اینکه شهریه ثابت نباید افزایش پیدا کند وجود ندارد، گفت: مقررات ما مشخص است و افزایش شهریه هر سال در دفترچه‌های قبولی اعلام می‌شود.

افزایش شهریه ثابت دانشجویان ورودی جدید و قدیم

محمد صدری افزود: هر سال در دفترچه‌های قبولی اعلام می‌شود که طبق مصوبه دولت شهریه ثابت و متغیر دانشگاه پیام نور سالانه افزایش پیدا می‌کند. برای مثال شهریه ثابت و متغیر دانشجوی ورودی 93 بر مبنای هزینه‌های آزمایشگاهی، حقوق، دستمزد و … هر سال افزایش پیدا کرده و میزان شهریه‌ای که در سال 93 پرداخت می‌کند با شهریه‌ای که در سال 97 پرداخت می‌کند یکسان نیست.

قانونی برای عدم افزایش شهریه ثابت نداریم
قانونی برای عدم افزایش شهریه ثابت نداریم

توضیح درباره افزایش شهریه مقطع دکتری

وی با تاکید بر اینکه شهریه مقطع دکتری به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است، اظهار کرد: مهر ماه سال گذشته شهریه‌ها به صورت غیرقانونی و 90 درصد افزایش پیدا کرد. دانشجویان به این امر اعتراض کرده و اظهار کردند افزایش شهریه بدون اطلاع ما صورت گرفته است. مدیریت وقت به دلیل اعتراضات اعلام کرد شهریه‌ها از ترم بهمن افزایش پیدا کند و از بهمن سال 92 شهریه 90 درصد افزایش پیدا کرد. طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم متوجه شدیم این افزایش 90 درصدی غیر قانونی بوده و در سایت دانشگاه اعلام کردیم مبلغی که افراد به عنوان 90 درصد افزایش شهریه پرداخت کردند به عنوان بدهکاری دانشگاه برای آن‌ها ذخیره می‌شود.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور ادامه داد: ما امسال مبنای شهریه را مهرسال گذشته در نظر گرفتیم و افزایش 25 درصدی شهریه بر مبنای مهرسال گذشته صورت گرفت براین اساس شهریه مقطع دکتری نه تنها افزایش نیافته بلکه نسبت به سال گذشته کاهش هم داشته است.

مشکلات دانشجویان پیام نور با افزایش شهریه های این دانشگاه

زمان حذف و اضافه بیشترین ضربه مالی را به دانشجو پیام‌نور وارد می‌کند

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه در دانشگاه پیام‌نور هم افزایش شهریه‌ها لحاظ شده نظر برخی از این دانشجویان را درباره این موضوع جویا شدیم.

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور معتقدند افزایش شهریه ثابت مغایر با قانون است و این افزایش تنها شامل دانشجویان تازه وارد است نه دانشجویی که در حال تحصیل یا در آستانه فراغت از تحصیل است.

آنان اشاره کردند: سیستم این دانشگاه غیرحضوری است پس افزایش شهریه ثابت متنافض با سیستم آموزشی است و برای دانشجویان این دانشگاه قابل قبول نیست.

دانشجویان این دانشگاه تأکید کردند: بلاتکلیفی دانشجویان این دانشگاه در هنگام ثبت‌نام و زمان حذف و اضافه بیشترین ضربه مالی را به دانشجو وارد می‌کند.

آنان معتقدند: افزایش هزینه شهریه ثابت به نفع دانشجویان تازه وارد و به ضرر دانشجویان فعلی است چراکه در قبال آن خدمات بیشتری به دانشجویان تازه وارد تعلق می‌گیرد در حالی که این امکانات سود چندانی برای آن دسته از دانشجویانی که در حال فراغت از تحصیل هستند، ندارد.

این دانشجویان در پایان به کمبود خدمات در دانشگاه‌های پیام‌نور اشاره کردند و گفتند: به روز نبودن روش تدریس، کوچک بودن فضای کلاس‌ها و کمبود امکانات آموزشی از قبیل کارگاه، آزمایشگاه و واحد کامپیوتر از جمله کمبودهای دانشگاه است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا و مهر

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *