اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
کمیته امداد امام خمینی

تصمیمات جدید پیام نور و کمیته امداد برای پرداخت شهریه دانشجویان

تصمیمات جدید پیام نور و کمیته امداد برای پرداخت شهریه دانشجویان

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور از تصمیمات جدید این دانشگاه درباره نحوه پرداخت شهریه دانشجویان زیر نظر کمیته امداد، خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای انتخاب واحد دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد وجود ندارد.

محمد صدری ، در این باره، گفت: بر اساس تفاهم نامه جدید میان دانشگاه پیام نور و کمیته امداد، مقرر شد این کمیته کمک هزینه تحصیلی را در اختیار دانشجویان تحت پوشش قرار داده تا برای پرداخت شهریه اقدام کنند.

تصمیمات جدید پیام نور و کمیته امداد برای پرداخت شهریه دانشجویان
تصمیمات جدید پیام نور و کمیته امداد برای پرداخت شهریه دانشجویان

وی ادامه داد: پیش از این به علت پرداخت شهریه توسط کمیته امداد به دانشگاه، مشکلاتی میان این سازمان و دانشگاه پیام نور ایجاد شده بود و مشخص نبود کدام دانشجو تحت پوشش کمیته امداد است و کدام دانشجو نیست.

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور، تاکید کرد: در این تفاهم نامه، دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد با دانشجوی عادی فرقی ندارد و باید شهریه خود را پرداخت کند.

صدری در این باره به یک فرصت که در اختیار این قبیل دانشجویان قرار داده شده اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند دو ماه مهلت داده تا بدون پرداخت شهریه، انتخاب واحد کنند تا شرایط پرداخت بدهی شان فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول دانشگاه پیام نور، هیچ مشکلی برای انتخاب واحد دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد وجود ندارد، در عین حال دانشگاه پیام نور دیگر مسئولیتی در قبال این دانشجویان ندارد.

وی درباره سایر دانشجویان که برخی دستگاهها شهریه شان را پرداخت می کنند، تاکید کرد: این تصمیم گیری درباره دانشجویان شاهد و ایثارگر و حافظان کل قرآن کریم صدق نمی کند.

همچنین خبری نیز در این رابطه به شرح ذیل بخوانید

جلوگیری تحصیل مددجویان کمیته امداد در دانشگاه پیام نور لرستان

سنگ دانشگاه پیام نور لرستان پیش پای لنگ دانشجویان کمیته امداد – از ثبت نام مددجویان جلوگیری شد
به دنبال بخشنامه جدید ارسالی از سوی دانشگاه پیام نور در زمینه رایگان نبودن تحصیل مددجویان کمیته امداد در این دانشگاه از ثبت نام این دانشجویان به دلیل بدهی قبلی ممانعت به عمل آمد.

در حالی پیش از این با استناد به قانون برنامه پنجم توسعه تحصیل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در دانشگاه پیام نور رایگان بوده که در بخشنامه های جدید ارسالی از سوی این دانشگاه بر لغو تخفیفات تاکید شده تا شهریه این دانشجویان به عنوان بدهی آنها منظور و به همین دلیل از ثبت نام و انتخاب واحد این دانشجویان ممانعت به عمل آمده است.

یکی از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان لرستان با انتقاد از اتخاذ این تصمیم از سوی مسئولان دانشگاه پیام نور می گوید: من در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده ام و تنها چند روز برای ثبت نام فرصت دارم ولی مسئولان دانشگاه پیام نور لرستان به دلیل آنچه بدهی مالی عنوان می کنند از دادن گواهی فارغ التحصیلی به بنده خودداری می کنند.

وی با بیان اینکه بدون ارائه گواهی گذراندن دروس دوره کارشناسی امکان ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد ادامه می دهد: این رویکرد دانشگاه پیام نور موجب شده که هنوز نتوانسته ام نسبت به ثبت نام در مقطع ارشد اقدام کنم و نگران هستم که با استمرار این وضعیت از تحصیل خود بازبمانم.

بهنام فروتن معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه بر اساس تبصره “ک” ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه برای تسهیل در تحصیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران همه خدمات ارائه شده و شهریه این قشر باید به صورت رایگان باشد اظهار داشت: در این راستا دانشگاه پیام نور که وابسته به وزارت علوم است این قانون را باید اعمال کند.

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون شهریه این دانشجویان تحت پوشش طی سالهای ۹۰ و ۹۱ رایگان اعلام شد گفت: این امر موجب رغبت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان برای تحصیل در دانشگاه پیام نور استان شد.

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان با بیان اینکه همچنین این امر موجب افزایش جمعیت دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز شد گفت: جامعه تحت پوشش ما نیز در این دانشگاه سه هزار و ۴۵۰ نفر بودند که از این قانون استفاده می کردند.

فروتن ادامه داد: این در حالیست که دانشگاه پیام نور لرستان در اردیبهشت ماه سال ۹۳ این تخفیفات در نظر گرفته شده برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد لرستان را به صورت بدهی اعمال کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا جلسه ای با رئیس دانشگاه پیام نور استان برای رفع این مشکل دانشجویان داشتیم ادامه داد: از دانشگاه پیام نور طی این جلسه خواستیم که حداقل دانشجو اجازه ثبت نام، انتخاب واحد، گرفتن ترم تابستانه و یا دیدن نمرات خود را داشته باشند که متاسفانه اجازه ندادند.

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان با اشاره درآمد پایین مردم استان لرستان تصریح کرد: وضعیت سطح درآمدی مردم این استان بر کسی پوشیده نیست و از دانشگاه پیام نور حداقل این انتظار می رود که این بدهی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد لرستان را بعد از فارغ التحصیلی دریافت کنند.

فروتن در پایان خواستار همکاری، دلسوزی و همدلی مسئولین دانشگاه پیام نور استان لرستان برای رفع مشکلات دانشجویان تحت پوشش این نهاد شد.

مشکل به وجود آمده برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در حالیست که مسئولان دانشگاه پیام نور برای این تصمیم خود به نامه ارسالی به امضای فرشاد ابراهیم پور معاون اداری، الی و عمرانی این دانشگاه استناد می کنند.

در این نامه خطاب به روسای دانشگاه پیام نور استانها آمده است: پیرو نامه شماره ۶۸۷۶۵/۴/د مورخ۲۳/۱۲/۹۱ درخصوص رایگان بودن تحصیل مشمولان بند(ک) ماده(۲۰) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاهها، مراکز آموزش عالی ومؤسسات پژوهشی، بدینوسیله به اطلاع می رساند مطابق قانون ۹۵ و ۹۶ بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور هزینه های مربوط به دانشجویان دانشگاه پیام نور مشمول از طریق دستگاههای ذیربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه درابتدای هر نیمسال تحصیلی از محل اعتبارات برنامه ۳۰۴۶۷ پیوست شماره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ به صورت ۱۰۰%تخصیص یافته و پرداخت می شود.

لذا به تمام دانشجویان مشمول ابلاغ گردد تا نسبت به دریافت شهریه دوره تابستانی سال تحصیلی ۹۲- ۱۳۹۱ و نیمسال های اول ودوم سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲ از دستگاههای ذیربط اقدام و شهریه دریافتی را به حساب درآمدی این دانشگاه نزد بانک صادرات واریز نمایند.

بدیهی است این دانشگاه برخلاف رویه سال های ابتدایی اجرای قانون پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۹۲ الزاماً اقدام به اخذ شهریه از مشمولان مواد ۹۵ و ۹۶  قانون بودجه سال ۱۳۹۲ خواهد نمود و تخفیف های صددرصدی اعمال گردیده برای این عزیزان با قید تخفیف قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به تفکیک در هر استان احصاء و برای اداره کل امور مالی ارسال تا پیگیری لازم معمول گردد. ضمناً این بخشنامه صرفاً برای سال ۱۳۹۲ بوده و عطف به ما سبق نمی گردد.

به هر روی به نظر می رسد در آستانه سال تحصیلی جدید دانشگاهها باید با تعامل و همکاری بین بخشی در راستای رفع مشکلات دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گام برداشته شود تا مشکلات مربوط به این دانشجویان محروم مضاعف نشود.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *