اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تندخوانی

آیا با فواید تندخوانی آشنا هستید ؟

آیا با فواید تندخوانی آشنا هستید ؟

در این مقاله سعی داریم به فواید تندخوانی بپردازیم که به 8 فایده بسیار مهم آن به شرح ذیل اشاره نمودیم.

  1. صرفه جویی در وقت، بزرگترین کمک تندخوانی
  2. تمرکز حواس و درک مطلب
  3. زودتر شناختن مطالب بی‌اهمیت
  4. وقت کمتر بر روی مسائل یکنواخت و فرصت بیشتر برای مسائل مهم
  5. ارتقاء سطح معلومات
  6. افزایش حضور ذهن
  7. گذراندن امتحانات
  8. تاثیر بر سخنرانی
آیا با فواید تندخوانی آشنا هستید ؟
آیا با فواید تندخوانی آشنا هستید ؟
  • صرفه جویی در وقت، بزرگترین کمک تندخوانی

همه کسانیکه احتیاج به مطاله فراوان دارند یا حجم مطالب خواندنی آنها بسیار است و از کمبود وقت گله دارند باید بکوشند بازده و سرعت خود را به طریقه تندخوانی افزایش دهند. تندخوانی به شما کمک می‌کند تا کتابهای مورد علاقه‌تان را به موقع بخوانید و یا سریعتر در جریان اخبار مهم و اطلاعات روزنامه‌ها و مطبوعات قرار گیرید و از این طریق در فرصتهای باقیمانده به کارهای روزمره خود بپردازید. بیشتر ما از نداشتن وقت کافی برای خواندن مطالب مورد علاقه‌مان، در ضمن کارهای روزمره شکایت داریم. تجربه‌های تندخوانی نشان داده است که پس از سه هفته تمرین، یک فرد متوسط می‌تواند حدود 20 تا 30 درصد و پس از 5 هفته تمرین حدود 50 تا 70 درصد به سرعت خود بیفزاید و نه تنها از میزان فهم مطالب او کاسته نشود بلکه بر آن اضافه گردد. این ارقام بسیار محتاطانه است. افراد بسیاری هستند که با روش تندخوانی چند برابر بر سرعت خود اضافه نماییم و از این طریق کمی در وقت صرفه جویی شود و این رقم را در تعداد دقایقی که در طول عمر خود بخواندن اشتغال داریم ضرب کنیم، چه تحول عظیمی در زندگیمان رخ می‌دهد!! تندخوانی در وقت صرفه جویی می‌کند و این آشکارترین اثر آن است.

  • تمرکز حواس و درک مطلب

یکی از مشکلاتی که کندخوان‌ها از آن رنج می‌برند ناتوانی آنها در تمرکز حواس در حین خواندن است. ساده‌اندیشی است اگر فکر کنید برای تمرکز بهتر باید آرام خواند. چون سرعت خواننده کندخوان کم است او نمی‌تواند تمام نیروهای فعال ذهن را به خواندن مشغول کند. در این حالت ذهن فرصت می‌کند تا علاوه بر خواندن در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت کند و این همان عاملی است که به آن حواس‌پرتی می‌گویند. حواس‌پرتی به نوبه خود باعث می‌شود تا شخص در فهم مطلب دچار اختلال شود و برای درک مطلب به عقب برگردد و نوشته را از نو بخواند. پس هر چه آهسته‌تر بخوانید، احتمال حواس‌پرتی بیشتر است. بنابراین تندخوان‌ها هم بهتر می‌خوانند و هم سریعتر مقصود نویسنده را درک می‌کنند.

  • زودتر شناختن مطالب بی‌اهمیت

بسیاری اینطور می‌پندارند که هر چه بدستشان می‌رسد باید آن را دقیقا از الف تا ی بخوانند. چه بسا اتفاق می‌افتد یک کتاب تازه و خوش عنوان بدست کسی می‌رسد و با شوق فراوانی شروع به مطالعه آن می‌کند، اما پس از صرف چند ساعت وقت و رسیدن به نیمی از کتاب تازه متوجه می‌شود این مطالب آن چیزی نیست که مورد نظر وی بوده است و نهایتا کتاب را با دل‌زدگی کنار می‌گذارد. در صورتیکه تندخوانی باعث می‌شود تا مطالب بی‌اهمیت زودتر شناخته شود و بر موضوعات مهم بیشتر تاکید گردد.

  • وقت کمتر بر روی مسائل یکنواخت و فرصت بیشتر برای مسائل مهم

بطور کلی همه کسانیکه حجم مطالعات آنها بسیار است باید بکوشند بازده خود را در زمینه تندخوانی بالا ببرند. ولی برخی از افراد احتیاج مبرمی به تندخوانی دارند و تندخوانی برایشان کاملاضروری است. دارندگان مشاغل اجرایی، مدیران، مسئولان کارکنان دفاتر، دانشجویان، معلمان، طلاب، دانش‌آموزان، ناشران، اساتید، پژوهشگران، محققان، ویراستاران و نویسندگان همگی در طول روز کارهای مطالعاتی فراوانی دارند که باید آنها را به پایان برسانند.

روش تندخوانی مانع از صرف وقت فراوان برای مسائل یکنواخت و فرصت بیشتر برای برنامه‌ریزی و کارهای مهم می‌شود.

  • ارتقاء سطح معلومات

لغات بسیاری وجود دارد که عموم مردم معنی آنها نمی‌دانند و این نداستن در موقعیت اجتماعی آنها تاثیر می‌گذارد. شما هنگام خواندن یک متن در برخورد با لغتی که معنایش را نمی‌دانید مجبور می‌شوید مکث کرده و درباره آن فکر کنید. همین مکث‌ها باعث کند کردن سرعت شما می‌گردد. به کمک تندخوانی می‌توانید در زمانی محدود، مطالب بیشتر و متنوع‌تری بخوانید. در نتیجه افق دید شما توسعه بیشتری می‌یابد و سطح اطلاعات و معلومات شما بالا می‌رود.

  • افزایش حضور ذهن

تندخوانی قوای فکری شما متمرکز می‌کند. به شیوه تندخوانی با مطالعه فراوان، مطالب بسیاری را ذهن خون گرد می‌آورید و می‌توانید از آنها در زمان‌های مناسب استفاده کنید و با حضور ذهنی که یافته‌اید به عمق مطالب راه یابید.

  • گذراندن امتحانات

تندخوانی برای امتحانات از دو جهت مفید است:

الف- اگر برای امتحانات خود را آماده می‌کنید تندخوانی به شما کمک می‌کند تا مطالب مهم را براحتی و فرصت بیشتری مطالعه کنید و مباحث دروس را بهتر بفهمید.

ب- فرد کندخوان از آنجا که کلمه به کلمه می‌خواند، نتیجتا کلمه به کلمه نیز یاد گرفته و به خاطر می‌سپارد چنین شخصی در جلسه امتحان مجبور است کلمه به کلمه عینا همان مطالب را روی کاغذ بیاورد. این امر در خیلی از موارد غیرممکن است و جا افتادن حتی یک کلمه از مطالب باعث کاهش قابل توجهی از نمره می‌شود اما فردی که تند و موثر می‌خواند احتیاج به حفظ کردن کلمه به کلمه مطلب ندارد بلکه به راحتی مفهوم آن را درک کرده به خاطر می‌سپارد. در نتیجه در جلسه امتحان برای او تنها انتقال مفاهیم بر روی کاغذ مهم است نه انتقال کلمات.

  • تاثیر بر سخنرانی

الف- از آنجائیکه تندخوانان مطالب بیشتری را نسبت به مابقی افراد می‌خوانند، در نتیجه هنگام صحبت با دیگران از لغات فراوانتری بهره می‌برند و با معلومات بیشتری سخن می‌گویند. شما نیز با خواندن مطالب زیادتر در وقت کمتر، می‌توانید در مجامع و جلساتی که احتیاج به سخنرانی دارید پر بارتر صحبت کنید و خواهید دید که کلام شما نسبت به سابق جذاب‌تر شده است.

ب- کسی که خود را برای سخنرانی آماده می‌کند و قصد دارد مطلبی را یاد بگیرد تا در سخنرانی از آن استفاده کند هیچ گاه کلمه به کلمه مطلب خود را از بر نمی‌کند، بلکه به شیوه تندخوانی مفهوم مطلب را دقیقا یاد می‌گیرد و همین مفاهیم را البته با الفاظ و جملات ساخت خودش در سخنرانی عرضه می‌نماید.

برای توضیحات بیشتر در مورد این محصول ویژه کلیک نمایید

1356508339 204x300 نرم افزار تندخوانی و تقویت حافظه تاتات

قیمت نسخه پیشرفته مخصوص دانشجویان و کنکوریها : 106000 تومان

با کلیک بروی دکمه زیر به فرم ثبت سفارش هدایت خواهید شد

kharid interneti نرم افزار تندخوانی و تقویت حافظه تاتات

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خودآموز کامل تندخوانی، علیرضا حسین‎پور،انتشارات نخل

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

خواب در زمان مطالعه

عادت درون خوانی به هنگام مطالعه را اکیدا ترک کنید

عادت درون خوانی به هنگام مطالعه را ترک کنید یکی از نادرست ترین شیوه های …

یک دیدگاه

  1. فواید تندخوانی

    ممنون. خیلی عالی بود این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *