اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
شماره تلفن های واحد و مراکز دانشگاه پیام نور

ویژگی‌ ممتاز پیام نور برگزاری آزمون‌های متمرکز و استاندارد

ویژگی‌ ممتاز پیام نور برگزاری آزمون‌های متمرکز و استاندارد

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌های دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: برخلاف برخی تبلیغات، کیفیت آموزش در این دانشگاه پائین نیست.

رضا حاجی‌حسینی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه پیام‌نور استان فارس گفت: آمار قبولی پذیرفته شدگان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی و رتبه های برتر کسب شده توسط آنان دراین آزمون‌ها، نشان دهنده سطح علمی مناسب دانشگاه پیام نور است.

حاجی حسینی افزود: بزرگترین سیستم جامع آموزشی کشور متعلق به دانشگاه پیام نور است که امور آموزشی و تحصیلی بیش از یک میلیون دانشجوی این دانشگاه از داخل کشور و 52 نقطه دنیا را برعهده دارد.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌های دانشگاه پیام نور برگزاری آزمون‌های متمرکز و استاندارد را یکی از ویژگی‌های ممتاز دانشگاه پیام نور عنوان و اضافه کرد: برای هر نیمسال تحصیلی بیش از پنج میلیون پاسخنامه چاپ می‌شود.

ویژگی‌ ممتاز پیام نور برگزاری آزمون‌های متمرکز و استاندارد
ویژگی‌ ممتاز پیام نور برگزاری آزمون‌های متمرکز و استاندارد

وی اضافه کرد: حرکت به سمت آزمون‌های آنلاین رویکرد جدید دانشگاه پیام نور است که در صورت وجود زیرساخت‌های فنی در کشور به این سمت گام برخواهیم داشت.

معاون دانشگاه پیام نور کشور، بر تکریم دانشجویان و جلب رضایتمندی آنان تاکید و اضافه کرد: سیاست دانشگاه در انتصاب مدیران، استفاده از نیروهای توانمند از داخل دانشگاه است. چرا که این افراد با ویژگی‌های دانشگاه پیام‌نور آشنا بوده و با زوایای کار آشنایی کامل دارند.

معاون دانشگاه پیام نور اضافه کرد: درانتصاب مدیران منطبق با سیاست‌های دانشگاه، نسبت به انتخاب تیم مدیریتی دراستان‌ها اقدام می‌کنیم.

حاجی‌حسینی وجود بیش از 3000 عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه پیام‌نور را یکی از پتانسیل‌های مهم این دانشگاه نام برد و تصریح کرد: یک سوم اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور، دارای مرتبه علمی استادیار به بالا است.

معاون دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: از نظر تعداد مراکز و واحدها، استان فارس بعد از استان اصفهان بیشترین حجم مراکز دانشگاهی را دارد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با قدردانی از سعید مظلومیان قدردانی و عبدالرسول قرائتی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام‌نور فارس معرفی شد.

بازنگری و اصلاح کتب تحصیلی دانشگاه های پیام نور – 502 واحد دانشگاهی فعال

ابوالفضل فراهانی گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفی تحصیل در دانشگاه کتب تحصیلی این دانشگاه ۲۰۰ کتاب تا پایان امسال و ۸۰ درصد منابع در برنامه پنج ساله بازنگری و اصلاح می شود.

ابوالفضل فراهانی ، رئیس دانشگاه پیام نور کشور ، با بیان جایگاه دانشگاه در تربیت نیروهای آینده ساز اظهار داشت: در حال حاضر 840 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی پیام نور تحصیل می کنند.

502 واحد دانشگاهی با 840 هزار دانشجو

وی افزود: 502 واحد دانشگاهی در داخل کشور و 14 نمایندگی در خارج از کشور به صورت فعال تربیت علمی و پژوهشی جوانان این کشور را بر عهده دارند و تاکنون 800 هزار دانشجو نیز از این مراکز فارغ التحصیل شده اند.

جشن دانشجویان فارغ التحصیل و جدیدالورود دانشگاه پیام‌نور گناوه

فراهانی بیان کرد: ویژگی این دانشگاه پذیرش دانشجو به صورت بومی است و این رویکرد کمک کرده تا فارغ التحصیلان دانشگاه عموما در محل تحصیل شاغل باشند و پس از تحصیل به همان منطقه خدمت کنند.

وی افزود: بومی گزینی دانشگاه پیام نور به سلامت اخلاقی دانشگاه هم کمک کرده به طوری که در این دانشگاه با کمترین مشکل در مسائل سیاسی و اخلاقی مواجهیم.

یک میلیون و 200 هزار مترمربع فضای آموزشی

رئیس دانشگاه پیام نورکشور تصریح کرد: به منظور تامین امکانات لازم برای تحصیل مطلوبتر دانشجویان خوشبختانه در شرایط کنونی بیش از یک میلیون و 200 هزارمترمربع فضای آموزشی در دانشگاههای پیام نور سراسر کشور ایجاد شده که این کار بستر خوب و آرامی را برای علم آموزی فراهم کرده است.

وی گفت: حدود 600 هزار مترمربع فضای آموزشی و عمرانی نیز در حال ساخت و تکمیل است که امیدواریم 80 درصد این فضاها تا پایان امسال تکمیل شده و آماده بهره برداری شود.

این مسئول بیان کرد: حدود 95 درصد از فضای آموزشی دانشگاه ملکی است و دانشگاه برای اداره خود مشکلی ندارد و بدون وابستگی فعالیت می کند.

تامین فضای مدیریتی رویکرد دانشگاه است

فراهانی در ادامه در خصوص مهمترین رویکردهای این دانشگاه گفت: تامین فضای مدیریتی دانشگاه از دیگر مستئل مهمی است که مورد توجه است و امروز افتخار داریم اعلام کنیم صد در صد نیاز مدیریتی دانشگاه را از درون خود دانشگاه انتخاب و تامین می کنیم می کند و تقریبا به نیروهای خارج از دانشگاه نیازی نداریم و کمک کرده ایم تا نیروی متخصص سایر بخشها نیز تامین شود به طوری که در اعضای ارشد دولت و سطوح میانی تامین کننده نیرو هستیم.

کتب قدیمی بازنگری می شود

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور کتاب محور است ولی خوشبختانه در برنامه توسعه کیفی دانشگاه اهتمام خاصی برای تامین منابع داریم و در این راستا در یک سال گذشته برابر سه سال گذشته منابع تامین شده و همه منابع در حال بازنگری است.

فراهانی یادآورشد: این انتقاد که کتب دانشگاه قدیمی است را می پذیریم و باید تاکید کنیم بسیاری از منابع در واقع منابع سایر دانشگاههای کشور هم هست همانطوری که دانشگاه در بحث فرهنکی محدودیت مالی قائل نشده حمایت خاصی در زمینه تامین منابع نوشتاری و الکترونیک چند رسانه ای را در دستور کار خود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفی تحصیل در دانشگاه کتب تحصیلی این دانشگاه 200 کتاب تا پایان امسال و 80 درصد منابع در برنامه پنج ساله بازنگری و اصلاح می شود.

توسعه رشته های مهارتی

وی توسعه رشته های مهارتی را از دیگر برنامه های این دانشگاه دانست و یادآورشد: در توسعه رشته ها یه رشته های مهارتی که فارغ التحصیلان بتوانند نافع و رافع مشکلات مردم باشند توجه جدی داریم و آن را عملیاتی خواهیم کرد.

این مسئول اظهارداشت: از رشته هایی که صرفا ارائه مدرک هدف بوده دوری می کنیم هرچند از گذشته هم دانشگاه از مدرک گرایی دوری می کرد اما سعی می کنیم در عین اینکه دانشجو در محل سکونت و تحصیل ماندگار شود رشته ها هم به گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی نیازها و حلال مشکلات جامعه و مردم باشد.

فراهانی در خصوص حذف کنکور همگفت: برداشتن کنکور زمان می برد چون در برخی رشته ها که تقاضای اجتماعی داریم باید گزینش کنیم اما ظرفیت پذیرش دانشجو بیشتر از تقاضاست و فشاری برای ورود به دانشگاه روی افراد نیست.

آزمایشگاه دانشگاه پیام نور

وی اضافه کرد: در کارشناسی ارشد و دکتری تقاضا بالاست لذا باید ملاک هایی برای گزینش معیارها داشته باشیم ولی برنامه ما در مقطع دکتری توجه به سابقه و پیشینه افراد اولویت دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور یادآورشد: طرح جدید ارتقاء اساتید دانشگاه و بازنگری کتاب ها در دستور کار قرذار گرفته که در این برنامه در سال جاری 200 کتاب و در برنامه پنج ساله تصمیم داریم 80 درصد منابع دانشگاهی بازنگری و خودکفا شود.

این مسئول حمایت از فعالیت های پژوهشی دانشگاه را یادآورشد و اظهارداشت: بیشترین حمایت را از پژوهش داریم و طرح گرند که به اساتید اختصاص دارد بی سابقه است و در رشته های فنی ومهندسی بهترین نیروهای این بخش  انتخاب می شوند.

تغییر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور و جذب 4 هزار و 100 عضو هیات علمی

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه پیام نور کشور آخرین وضعیت هرم هیات علمی و نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور را تشریح کرد.

کتر حیدر جهانبخش  با اشاره به وضعیت نسبت استاد به دانشجو و هرم هیات علمی این دانشگاه گفت: استنباط عمومی مردم از پیام نور هنوز همان استنباط 25 سال پیش است که فکر می کنند پیام نور فقط دارای رشته های علوم انسانی، علوم پایه و غیر حضوری است.

وی ادامه داد: در صورتی که در حال حاضر دانشگاه پیام نور 9 دانشکده دارد و سه گونه درس به صورت مجازی، نیمه حضوری و حضوری ارایه می شود.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه پیام نور کشور افزود: با توجه به این مسئله که افزایش ظرفیت در دانشگاه ها بسیار سخت بود از همین رو وزارت علوم اجازه داد که این ظرفیت ها در دانشگاه پیام نور ایجاد شود.

وی یادآور شد: بنابراین پیام نور در حال حاضر هم آموزش از راه دور، مجازی، نیمه حضوری و حضوری دارد. آموزش حضوری در پیام نور منبع محور است و هیچ درسی بدون کتاب نیست، این مساله به تغییر هرم اعضای هیات علمی، تعداد نسبت استاد به دانشجو و هم مدرک تحصیلی و رتبه علمی دانشجو منجر شده است.

جهانبخش افزود: تغییر نسبت استاد به دانشجو با کندی روبرو بود که از دو سال گذشته سریع تر شده است و این نسبت از یک به 450 به نسبت یک به 360 تغییر کرده است .

وی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور را 40 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد:امسال با جذب 3 هزار 100 عضو هیات علمی این نسبت از یک به 450 به نسبت یک به 360 تغییر کرده است.

جهانبخش افزود: ما امیدواریم که این نسبت را یک به 250 برسانیم اما خب معتقدیم یک به 250 برای رشته های معماری هنر، جوابگو نیست. در رشته های ما این نسبت باید یک به 40 و یا 50 باشد.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه پیام نور کشور اظهار داشت: در سال جاری در رشته های معماری و هنر توانستیم افرادی با مدرک دکتری جذب کنیم و اکنون 4 عضو استادیار این دانشکده به  12 عضو دانشیار به بالا تغییر کرده است. اکنون 11 استایار و  90 مربی داریم که 20 درصد آنها در مقطع دکتری قبول شده و بورس ما شده اند.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر و ایسنا

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *