اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

توزیع کارت آزمون دکتری از امروز | تاریخ انتشار سوالات آزمون دکتری

توزیع کارت آزمون دکتری از امروز 12 اسفند 93

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: توزیع کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز 94 از ساعت 9 امروز سه شنبه 12 اسفند آغاز شده و تا روز پنج‌شنبه 14 اسفند 93 بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان نسبت به پرینت آن اقدام کنند.
وی افزود: هر داوطلب برای شرکت در آزمون باید پرینت کارت شرکت در آزمون با اصل کارت ملی یا شناسنامه را همراه داشته باشد همچنین باید با توجه به شماره داوطلبی مندرج در کارت ورودی و براساس حوزه امتحانی که بر روی پرینت کارت درج شده، حوزه امتحانی خود را انتخاب کند.

توزیع کارت آزمون دکتری از امروز
توزیع کارت آزمون دکتری از امروز

ساعت برگزاری آزمون دکتری

دکتر توکلی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز 94 ساعت 8 صبح روز جمعه 15 اسفند 93 برای پذیرش دانشجو در 250 کد رشته امتحانی و در 7 گروه آموزشی در 53 شهرستان و 102 حوزه امتحانی برگزار می‌شود همچنین کلید سوالات این آزمون 25 اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

تعداد سئوالات و زمان پاسخگویی کنکور دکتری

جزئیات تعداد سئوالات، زمان پاسخگویی در آزمون دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۹۴ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه آزمون دو بسته نایلونی به کلیه داوطلبان داده می شود که بسته اول حاوی سئوالات تخصصی همراه با پاسخنامه آزمون و بسته دوم حاوی سئوالات آزمون استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی است.

جدول مربوط به تعداد سئوالات تخصصی، گروه های آزمایشی مختلف و زمان پاسخگویی به آنها

گروه آزمایشی نام رشته امتحانی (کدرشته ها) تعداد سئوالات تخصصی زمان پاسخگویی
علوم انسانی کلیه رشته های امتحانی ۹۰ ۱۲۰
علوم پایه آمار، بیوانفورماتیک، محض ریاضی، ریاضی کاربردی، ژئوفیزیک (کلیه گرایشها)، شیمی، شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی کاربردی، شیمی معدنی، علوم کامپیوتر، فوتونیک، فیزیک، فیزیک دریا، علوم و فناوری نانو – نانوشیمی، علوم و فناوری نانو – نانوفیزیک، هواشناسی ۴۵ ۱۵۰
شیمی – فیتوشیمی ۶۰
بیوشیمی، بیوفیزیک، فناوری ریززیست، زمین شناسی (کلیه گرایشها)، زیست شناسی (کلیه گرایشها)، زیست شناسی دریا، زیست فناوری میکروبی، علوم جانوری (کلیه گرایشها)، علوم شناختی ۱۰۰
فنی و مهندسی کلیه رشته های امتحانی ۴۵ ۱۵۰
کشاورزی و منابع طبیعی کلیه رشته های امتحانی ۸۰ ۱۲۰
هنر کلیه رشته های امتحانی ۹۰ ۱۲۰
دامپزشکی کلیه رشته های امتحانی ۹۰ ۱۲۰
زبان کلیه رشته های امتحانی ۱۰۰ ۱۲۰

دفترچه شماره ۲ نیز شامل ۳۰ سئوال آزمون استعداد تحصیلی و ۳۰ سئوال زبان انگلیسی عمومی است که داوطلبان باید در مدت ۹۰ دقیقه به آن پاسخ دهند. هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و هر پاسخ غلط نیز یک نمره منفی دارد.

تمامی دفترچه های آزمون دکتری شخصی سازی شده است و اسامی و شماره داوطلبی فرد بر روی آن درج شده و دارای تنوع بوده و به تناسبت در انواع A، B، C، D، E ، F  تقسیم بندی شده است.

انتشار سوالات آزمون دکتری ۱۸ اسفند

سوالات آزمون دکتری ۱۸ اسفند منتشر می‌شود و کلید سوالات نیز ۲۵ اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

با توجه به برگزاری آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال 94 در روز جمعه، سوالات آزمون دوشنبه هجدهم اسفند‌ماه و کلید سوالات 25 اسفند‌ماه منتشر می‌شود.

بنابراین گزارش دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری نیز نیمه اول اردیبهشت ماه 94 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند کد‌رشته مورد‌علاقه خود را انتخاب کنند تا پس از گزینش نهایی و گزینش علمی پذیرفته‌شدگان نهایی مشخص شوند.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری ها

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *