نماد سایت همیشه آنلاین

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی فراگیر پیام نور در دوره جدید (دی ماه)

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی فراگیر پیام نور در دوره جدید (دی ماه)

معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام نور، میانگین آمار پذیرش دانشجوی کارشناسی در دوره های فراگیر سال های اخیر را بین 70 تا 80 هزارنفر ذکر کرد و گفت که امکان افزایش این ظرفیت پذیرش برای دوره جدید فراگیر پیام نور وجود دارد.

عبدالله معتمدی افزود: امسال برای اولین بار ثبت نام متقاضیان دوره های فراگیر در نیمه دوم سال انجام می گیرد و آغاز این ثبت نام های جدید فراگیر در نیمه اول مهرماه ۹۰ آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمون دوره های فراگیر پیام نور در مقاطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در  دی ماه برگزار می شود گفت که پذیرفته شدگان این دوره ها می توانند از ترم بهمن، تحصیل خود را در دانشگاه آغاز کنند.

به گفته معتمدی، برگزاری آزمون مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته فراگیر در تمام رشته هایی که آزمون سراسری در آنها برگزار شده است صورت می گیرد و رشته دیگری به آنها اضافه نخواهد شد اما تعدادی کدرشته محل جدید  به کارشناسی ارشد افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در سال های گذشته، حدود هفت تا هشت هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد، ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر دانشجوی کارشناسی و نزدیک به ۱۰ هزار دانشجوی کاردانی به کارشناسی از طریق دوره های فراگیر پیام نور در هر سال پذیرفته شده اند.

معتمدی با یادآوری اینکه پذیرش دانشجوی فراگیر با توجه به ظرفیت های تعیین شده و نمره آزمونی داوطلبان صورت می گیرد اظهار داشت: چنانچه وضعیت علمی و تحصیلی داوطلبان این دوره فراگیر بهتر از دوره های قبل باشد دانشگاه پیام نور این آمادگی را دارد که تعداد بیشتری دانشجو از طریق فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی جذب کند.

منبع : خبرگزاری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا)

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

خروج از نسخه موبایل