اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

الزامی نبودن حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری پیام نور + ارائه دروس به صورت مجازی

ارائه محتوای آموزشی دروس دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به افرادی که تا 31 شهریورماه سال جاری از دبیرستان فارغ التحصیل نشده‌اند و مدرک پیش دانشگاهی ندارند، افزود: فعلا این افراد نمی‌توانند در دانشگاه‌های پیام نور ثبت‌نام کنند؛ البته امیدواریم امسال مجوز ثبت نام این افراد را از وزارت علوم اخذ کنیم.

عبدالله معتمدی در مراسم استقبال از دانشجویان دختر جدید الورود دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه خروجی واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور از سطح علمی بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی برخوردارند، گفت: علت این امر مطالعه کردن دروس توسط خود دانشجویان و تنها حضور آنان جهت رفع اشکال در کلاسهای درسی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در پذیرش دانشجویان دکتری پس از دانشگاه‌های دولتی رتبه دوم را دارد، ادامه داد: بر این اساس واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور تقریبا دو برابر مراکز آموزش عالی دیگر مانند موسسات و دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد پذیرش دانشجوی دکتری دارند.

معتمدی با بیان اینکه در آزمونهای استخدامی نیز دانشجویان پیام نور بیشتر پذیرش می‌شوند، اظهار کرد: در تلاشیم محتوای آموزشی دروس خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

وی با اشاره به پذیرش ۱۰ درصد از دانشجویان استعداد درخشان در مقطع بالاتر بدون آزمون ورودی، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری حدود دو هزار و۸۰۰ دانشجوی کارشناسی بدون آزمون درمقطع کارشناسی ارشد پذیرش شدند که هر ساله این تعداد به نسبت افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد، افزایش می‌یابد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به بومی بودن ۹۵ درصد از دانشجویان دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: به همین دلیل این دانشگاه به دنبال تاسیس خوابگاه و سلف سرویس نبوده است.

وی با اشاره به مشکل برخی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که بین محل سکونت و محل پذیرفته شدن آنان فاصله است، افزود: این دانشجویان از این ترم تحصیلی می‌توانند دروس خود را به صورت الکترونیکی انتخاب و به صورت مجازی تحصیل کنند.

معتمدی ادامه داد: در حال حاضر برای بیش از۴۰ رشته کارشناسی ارشد محتوای الکترونیکی تهیه شده است.

وی در خاتمه با اشاره به اخذ مجوز پذیرش دانشجوی آموزش محور از سال گذشته در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: به لحاظ مقررات وزارت علوم، هیچ تفاوتی بین مدارک دانشجویان آموزش محور و پژوهش محور وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنیم دانشجویان پژوهش محور برای اینکه در مصاحبه دکتری دچار مشکل نشوند، حداقل یک مقاله علمی پژوهشی در طول تحصیل دو ساله ارشد خود چاپ کنند.

الزامی نبودن حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری پیام نور

عبدالله معتمدی گفت: حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری دانشگاه پیام نور الزامی نمی باشد.

عبدالله معتمدی معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه استان یزد از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های رشته‌های جدید دانشگاه پیام‌نور خبر داد و تأکیدکرد که امسال این دانشگاه ۴۰۰ عضو هیئت علمی جذب می‌کند.

به گفته وی دانشگاه پیام‌نور در ۶۰ کشور دنیا دانشجو و در ۲۴ کشور نمایندگی دارد.

معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور با تأکید بر اینکه برای حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری این دانشگاه الزامی وجود ندارد، گفت: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور فقط ملزم به حضور در کلاس‌های آزمایشگاهی و عملی هستند.

وی با اشاره به اختصاص ۶ نمره از سوی استاد به دانشجویان حاضر در کلاس‌ گفت: استاد می‌تواند این نمرات را به امتحان میان ترم یا پژوهش موکول کند در غیر این صورت نمره دانشجو از ۲۰ لحاظ می‌شود.

معتمدی از ارائه الکترونیکی محتواهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور خبر داد و گفت: آزمون پایانی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از منابع اعلام شده و به صورت سراسری و یا کشوری است.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان پیام نور ( پیام نورنا)

تهیه و تنظیم همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

26 دیدگاه

  1. یادش بخیر یه دوره ای چقد زود جواب سوالامونو میدادین

  2. سلام جناب مدیر.خسته نباشید.فراگیر امسال ظرفیت پذیرش واسه مهر نزدن.چطور واسه مهر پذیرش میکنن؟

  3. سلام
    میبخشید من کلاسای ارشدم رو مجازی انتخاب کردم چطور میتونم کلاسا شرکت کنم ؟
    لازمه نرم افزاری رو لپ تابم نسب کنم
    چکار باید انجام بدم
    ممنون میشم جواب بدید

  4. با سلام و خسته نباشید.
    1.آیا کلاسهای ارشدmba دانشگاه پیام نور دماوند به صورت مجازی برگزار میشوند؟
    2.آیا اساتید این مرکز با دانشگاه پیام نور مرکز تهران مشترک اند؟

    • این اطلاعاتی هست که باید از خود دانشگاه کسب کنید اگر واحدهای مجازی( در زمان انتخاب واحد) را انتخاب نمایید باید به صورت مجازی شرکت کنید

  5. با سلام
    من اکنون دانشچوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور هستم می خواستم بدانم این امکان وجود دارد که برای برخی درسها از کلاسهای دانشگاهای دیگر استفاده کنم ؟

  6. با سلام وعرض ادب
    من نمونه کارنامه رشته مدیریت بازرگانی(بازاریابی )رو میخواستم.به یکی از دوستان کفته بودین که ایمیل بزنید تا برای شما بفرستیم.
    میخواستم آدرس ایمیل شما رو داشته باشم واینکه آیا نمونه کارنامه مدیریت بازرگانی رو دارید؟؟؟
    با تشککککککککککر

    • قرار بود یکی از دوستان نمونه کارنامه هایی از تمام رشته ها برایمان ارسال نمایند که هنوز اقدام نکرده اند به محض دریافت در این مطلب قرار خواهیم داد

  7. سلام
    نمونه سوال ارشد نرم افزار رو می خواستم اگه امکانش هست برا دانلود بگذارید
    منابع درسی قطعیه یا دوباره اصلاحیه می خواره؟

  8. باسلام
    در رابطه با برگزاری ازمون در 23 اذر ماه طی 24 ساعت گذشته تو چند تا سایت رسمی دولتی اعلام شد به نظر من 23 دیماه هم اگه منطقی فکر کنیم عجیبه درست تو تاریخ برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاهها یا به یک استدلال دیگه یک هفته قبل از بهمن ماه ازمون برگزار بشه در هرصورت امیدوارم زود تر تکلیف ماها مشخص بشه توضیح خبر در لینک زیر :

    با تشکر از سایتتون اگه امکانش هست بررسی کنید

    • هنوز این خبر از مجاری معتبر خبری تایید نشده است به محض تایید خبرش در سایت درج خواهد شد

  9. با سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزادم ، همچنین در حال حاضر در مقطع کاردانی علوم قضایی دانشگاه آزاد مشغول تحصیلم . سئوالم اینکه که :
    1. اگه بخوم کارشناسی حقوق فراگیر شرکت کنم آیا در دانشگاه پیام نور تطبیق دروس از دانشگاه آزاد به پیام نور امکان داره ؟ با توجه به اینکه الان ترم 2 کاردانی علوم قضایی هستم میشه تطبیق داد .
    2. اگه بخوم کارشناسی ارشد شرکت کنم چطور ؟

  10. با سلام.من دانشجوی ارشد روزانه دانشگاه فردوسی برق هستم.اما علاقه بسیار بسیار زیادی به اختر فیزیک دارم.2تا سوال داشتم:
    1.آیا میتونم ارشد فراگیر فیزیک اختر شرکت کنم؟محرومیتی از تحصیل نداره؟کدوم شهرها این گرایش رو دارد؟اگه بگین من از کجا میتونم لیست شهرهایی که این گرایش خاص در اونا ارائه میشه رو از کجا پیدا کنم ممنون میشم.
    2.اگه من ارشدمو از پیامنور بگیرم آیا مدرکش معتبر هست که دکترامو از دانشگاه تهران یا فردوسی یا خارج از کشور بگیرم؟
    ممنونم از لطفتون.ARTS

    • بارها این سوالات پاسخ داده شده است و با جستجو در سایت می توانستید پاسخ ان را بگیرید
      برای راهنمایی لینک های زیر را بررسی نمایید
      1- برای پاسخ سوال اولتان لطفا دفترچه کنکور فرا گیر را از این لینک دانلود مطالعه کنید
      2- در مورد اعتبار خبرهایی ذکر شده که از این لینک بخوانید
      3- همچنین به این مطلب رفته و سوال جواب ها را بخوانید

  11. سلام این چند تا از نمونه کارنامه های رشته mba که پیدا کردم
    مدیری استراتژیک( 3واحد) 16.67 16
    تئوری ھایمدیریت(3واحد) 12 7.33
    زبان تخصصی(3واحد) 14 17.33
    معدل 13.70 15.05
    تراز 15.38 15.06
    محل قبولی دماوند دماوند
    رتبه 80 97
    اخرین فرد قبول سهمیه 80 103

  12. سهراب علیزاده

    سلام و خسته نباشید در خصوص رشته ارشد معماری فراگیر آیا بنده که کاردانی معماری هستم و کارشناسی مرمت بنا تاریخی که هر دو رشته ام زیر مجموعه هنر هستش میتونم در این رشته آزمون فراگیر بدم با تمام اینکه در پا ورقی دفترچه سال 90 گفته شده بود فقط فارغ التحصیلان کارشناسی معماری باید در این رشته آزمون بدن

    • عموما هیچ محدودیتی برای انتخاب رشته های مختلف نیست و شما پس از قبولی باید بر اساس واحد های تطبیق داده ده یکسری واحد های جبرانی را پاس نمایید
      در این مورد که درج شده فقط کارشناسی معماری باید داشته باشید اطلاعی نداریم لطف صفحه مورد نظر را اعلام تا مطالعه نماییم و بتوانیم راهنماییتان نمایید امکان دارد شما دچار سوء تعبیر شده باشید

  13. سلام
    اگه براتون مقدوره کارنامه قبول شده های ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی رو برا دانلود قرار بدید
    ممنون

  14. با سلام
    من رشتهکارشناسی مدیریت صنعتی بوده و میخواهم رشتهکارشناسی ارشدMBA فراگیر شرکت کنم آیا بایستی دورس جبرانی که علاوه بر 32 واحداست بگذرانم یا خیر ؟

    • با توجه به نظر گروه آموزشی شما باید یکسری واحد های جبرانی بگذرانید که بهترست به سایت دانشگاه مراجعه نمایید pnu.ac.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *