نماد سایت همیشه آنلاین

الزامی نبودن حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری پیام نور + ارائه دروس به صورت مجازی

ارائه محتوای آموزشی دروس دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به افرادی که تا 31 شهریورماه سال جاری از دبیرستان فارغ التحصیل نشده‌اند و مدرک پیش دانشگاهی ندارند، افزود: فعلا این افراد نمی‌توانند در دانشگاه‌های پیام نور ثبت‌نام کنند؛ البته امیدواریم امسال مجوز ثبت نام این افراد را از وزارت علوم اخذ کنیم.

عبدالله معتمدی در مراسم استقبال از دانشجویان دختر جدید الورود دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه خروجی واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور از سطح علمی بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی برخوردارند، گفت: علت این امر مطالعه کردن دروس توسط خود دانشجویان و تنها حضور آنان جهت رفع اشکال در کلاسهای درسی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در پذیرش دانشجویان دکتری پس از دانشگاه‌های دولتی رتبه دوم را دارد، ادامه داد: بر این اساس واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور تقریبا دو برابر مراکز آموزش عالی دیگر مانند موسسات و دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد پذیرش دانشجوی دکتری دارند.

معتمدی با بیان اینکه در آزمونهای استخدامی نیز دانشجویان پیام نور بیشتر پذیرش می‌شوند، اظهار کرد: در تلاشیم محتوای آموزشی دروس خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

وی با اشاره به پذیرش ۱۰ درصد از دانشجویان استعداد درخشان در مقطع بالاتر بدون آزمون ورودی، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری حدود دو هزار و۸۰۰ دانشجوی کارشناسی بدون آزمون درمقطع کارشناسی ارشد پذیرش شدند که هر ساله این تعداد به نسبت افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد، افزایش می‌یابد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به بومی بودن ۹۵ درصد از دانشجویان دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: به همین دلیل این دانشگاه به دنبال تاسیس خوابگاه و سلف سرویس نبوده است.

وی با اشاره به مشکل برخی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که بین محل سکونت و محل پذیرفته شدن آنان فاصله است، افزود: این دانشجویان از این ترم تحصیلی می‌توانند دروس خود را به صورت الکترونیکی انتخاب و به صورت مجازی تحصیل کنند.

معتمدی ادامه داد: در حال حاضر برای بیش از۴۰ رشته کارشناسی ارشد محتوای الکترونیکی تهیه شده است.

وی در خاتمه با اشاره به اخذ مجوز پذیرش دانشجوی آموزش محور از سال گذشته در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: به لحاظ مقررات وزارت علوم، هیچ تفاوتی بین مدارک دانشجویان آموزش محور و پژوهش محور وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنیم دانشجویان پژوهش محور برای اینکه در مصاحبه دکتری دچار مشکل نشوند، حداقل یک مقاله علمی پژوهشی در طول تحصیل دو ساله ارشد خود چاپ کنند.

الزامی نبودن حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری پیام نور

عبدالله معتمدی گفت: حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری دانشگاه پیام نور الزامی نمی باشد.

عبدالله معتمدی معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه استان یزد از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های رشته‌های جدید دانشگاه پیام‌نور خبر داد و تأکیدکرد که امسال این دانشگاه ۴۰۰ عضو هیئت علمی جذب می‌کند.

به گفته وی دانشگاه پیام‌نور در ۶۰ کشور دنیا دانشجو و در ۲۴ کشور نمایندگی دارد.

معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور با تأکید بر اینکه برای حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری این دانشگاه الزامی وجود ندارد، گفت: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور فقط ملزم به حضور در کلاس‌های آزمایشگاهی و عملی هستند.

وی با اشاره به اختصاص ۶ نمره از سوی استاد به دانشجویان حاضر در کلاس‌ گفت: استاد می‌تواند این نمرات را به امتحان میان ترم یا پژوهش موکول کند در غیر این صورت نمره دانشجو از ۲۰ لحاظ می‌شود.

معتمدی از ارائه الکترونیکی محتواهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور خبر داد و گفت: آزمون پایانی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از منابع اعلام شده و به صورت سراسری و یا کشوری است.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان پیام نور ( پیام نورنا)

تهیه و تنظیم همیشه آنلاین

خروج از نسخه موبایل