اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تاريخ و نحوه ثبت نام در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي
تاريخ و نحوه ثبت نام در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي

جدیدترین تغییرات رشته های امتحانی آزمون دکتری ۹۵

جدیدترین تغییرات رشته های امتحانی آزمون دکتری ۹۵

سازمان سنجش آموزش کشور برخی تغییرات ایجاد شده در جداول رشته های امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال ۹۵ را اعلام کرد.

پس از اعلام رشته های امتحانی آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ در ۱۶ مرداد ۹۴ اصلاحاتی درباره جدول رشته ها و مواد امتحانی این آزمون از سوی شورای برنامه ریزی و نظارت بر آزمون ورودی دکتری اعلام شد.

جدیدترین تغییرات رشته های امتحانی آزمون دکتری ۹۵
جدیدترین تغییرات رشته های امتحانی آزمون دکتری ۹۵

جدیدترین اصلاحات رشته های امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ :

۱- رشته مطالعات زنان از مجموعه رشته های پذیرنده رشته حقوق (کد ۲۱۰۵) حذف و رشته های مرتبط شامل: فقه و حقوق خانواده، جامعه شناسی و روان شناسی نیز از کد ۲۱۰۵ حذف‌ شده است.

۲- عنوان رشته امتحانی ۲۱۰۸ به حسابداری تغییر می یابد و رشته مالی از کد ۲۱۰۸ (حسابداری) حذف و به کد ۲۱۰۷ (مدیریت) منتقل‌ می شود و رشته های مرتبط در رشته امتحانی حسابداری نیز به شرح «حسابداری، تمامی گرایش های مدیریت، تمامی گرایش های اقتصاد، مدیریت مالی و علوم مالی» اصلاح‌شده است.

۳- در رشته مدیریت کد ۲۱۰۷ اصلاحات در رشته های پذیرنده انجام‌شده است: رشته های «مدیریت سازمان های دولتی» و «مالی» به کد ۲۱۰۷ اضافه‌شده است. عنوان رشته مدیریت گردشگری به «گردشگری» اصلاح‌شده است. رشته مدیریت به «مدیریت صنعتی» اصلاح‌شده است.

۴- در رشته زبان و ادبیات فارسی کد ۲۱۱۸ رشته مرتبط زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت به «ادبیات پایداری» اصلاح‌شده است.

۵- در رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی کد ۲۴۰۳ درس امتحانی «شیمی و تجزیه مواد غذایی» به «شیمی مواد غذایی و تجزیه مواد غذایی» اصلاح‌شده است.

۶- در رشته پژوهش هنر کد ۲۵۰۴ درس امتحانی «فلسفه هنر» از مواد آزمون این رشته حذف‌شده است.

۷- رشته «بهداشت آبزیان» به رشته های مرتبط گروه دامپزشکی (کد ۲۷۰۱) اضافه‌شده است

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برخی تغییرات ایجاد شده در جداول رشته های امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال 1395

پیرو اطلاعیه مورخ 94/5/16 این سازمان، درخصوص نحوه، زمان ثبت نام و همچنین جداول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال1395باتوجه به مصوبه شورای برنامه ریزی و نظارت بر آزمون ورودی دکتری، اصلاحات زیر در جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال 1395 صورت پذیرفته است:

1- رشته مطالعات زنان از مجموعه رشته های پذیرنده رشته حقوق (کد 2105) حذف و رشته های مرتبط شامل: فقه و حقوق خانواده، جامعه شناسی و روان شناسی نیز از کد 2105 حذف‌شده است.

2- عنوان رشته امتحانی 2108 به حسابداری تغییر می یابد و رشته مالی از کد 2108 (حسابداری) حذف و به کد 2107 (مدیریت) منتقل‌ می شود و رشته های مرتبط در رشته امتحانی حسابداری نیز به شرح «حسابداری، تمامی گرایش های مدیریت، تمامی گرایش های اقتصاد، مدیریت مالی و علوم مالی» اصلاح‌شده است.

3- در رشته مدیریت کد 2107 اصلاحات زیر در رشته های پذیرنده انجام‌شده است:

– رشته های «مدیریت سازمان های دولتی» و «مالی» به کد 2107 اضافه‌شده است.

– عنوان رشته مدیریت گردشگری به «گردشگری» اصلاح‌شده است.

– رشته مدیریت به «مدیریت صنعتی» اصلاح‌شده است.

4- در رشته زبان و ادبیات فارسی کد 2118 رشته مرتبط زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت به «ادبیات پایداری» اصلاح‌شده است.

5- در رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی کد 2403 درس امتحانی «شیمی و تجزیه مواد غذایی» به «شیمی مواد غذایی و تجزیه مواد غذایی» اصلاح‌شده است.

6- در رشته پژوهش هنر کد 2504 درس امتحانی «فلسفه هنر» از مواد آزمون این رشته حذف‌شده است.

7- رشته «بهداشت آبزیان» به رشته های مرتبط گروه دامپزشکی (کد 2701) اضافه‌شده است

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از سازمان سنجش

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *