اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

آغاز ثبت نام | دوره | کارشناسی فراگیر | فردا | تقویم و شرایط | ثبت نام | ارشد فراگیر

آغاز ثبت نام دوره کارشناسی فراگیر از فردا/ تقویم و شرایط ثبت نام ارشد فراگیر

قائم مقام دانشگاه پیام نور با اعلام زمان ثبت نام آزمون های فراگیر این دانشگاه گفت: ثبت نام دوره کارشناسی فراگیر پیام نور از فردا یکشنبه آغاز می شود و تا اول آبان ماه ادامه دارد و همچنین شروع ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد از 4 تا 11 آبان ماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حسامی امروز شنبه در نشست خبری با اعلام زمان شروع ثبت نام آزمون های فراگیر دانشگاه پیام نور جزئیاتی را در خصوص این ثبت نام ها و رشته ها اعلام کرد.

وی در ابتدا با اشاره به زمان ثبت نام مقطع کارشناسی فراگیر گفت: ثبت نام در مقطع کارشناسی فراگیر پیام نور از فردا یکشنبه 24 مهر ماه شروع می شود که تا اول آبان ماه ادامه دارد. دانشگاه پیام نور امسال در 107 رشته و 8 هزار و 805 رشته محل آماده پذیرش دانشجویان فراگیر در این مقطع خواهد بود.

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: داوطلبان هنگام ثبت نام به جای انتخاب 10 رشته محل امکان انتخاب 15 رشته محل خواهند داشت. همچنین رشته های فنی، مهندسی و هنر در دفترچه امسال کارشناسی فراگیر گنجانده شده است.

زمان برگزاری آزمون کارشناسی فراگیر

به گفته وی آزمون کارشناسی فراگیر این دانشگاه در 23 دی ماه سال جاری برگزار و پذیرفته شدگان در نیمسال دوم (بهمن ماه) تحصیلی وارد دانشگاه پیام نور می شوند.

وی ظرفیت پذیرش در کارشناسی را برای سال جاری 241 هزار و 590 نفر اعلام کرد این در حالیست که ظرفیت پذیرش کارشناسی فراگیر پیام نور در سال گذشته حدود 245 هزار نفر بود.

آغاز ثبت نام دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته از 4 آبان

حسامی در ادامه این نشست خبری به آغاز ثبت نام دوره های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: ثبت نام دوره های فراگیر کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از 4 آبان ماه آغاز و تا 11 آبان ماه ادامه دارد و آزمون این دو مقطع 23 دی ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به برخی جزئیات در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: داوطلبان در سال جاری می توانند 10 رشته محل هنگام ثبت نام انتخاب کنند و این مقطع دوره های نیمه حضوری و مجازی را هم در خود گنجانده است.

قائم مقام دانشگاه پیام نور ادامه داد: در سال جاری ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور در 90 رشته و 789 رشته محل صورت می گیرد ضمن اینکه امسال 14 رشته به این مقطع اضافه شده است.

ظرفیت پذیرش در کارشناسی ارشد

حسامی ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را 11 هزار و 240 نفر اعلام کرد. این رقم در سال گذشته 7 هزار و 50 نفر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقطع کارشناسی ناپیوسته فراگیر پیام نور گفت: با توجه به اینکه همیشه در مقطع کارشناسی ناپیوسته پیام نور ظرفیت بیش از تقاضا بوده بنابراین مشکلی از نظر پذیرش وجود ندارد اما حد نصاب ها و رشته محل ها را در این پذیرش حتما لحاظ می کنیم و اگر داوطلبان انتخاب های درستی داشته باشند می توانند پذیرش شوند و ادامه تحصیل دهند.

قائم مقام دانشگاه پیام نور با اشاره به موسساتی که دوره های آمادگی دانشپذیری فراگیر دانشگاه پیام نور را برگزار می کنند اظهار داشت: برخی موسسات برگزار کننده دوره های آمادگی فراگیر پیام نور به صورت خصوصی از مدتها قبل تبلیغات خود را آغاز کرده اند که در مقطع کارشناسی 2 درس را ارائه می دهند.

به گفته حسامی دفترچه ثبت نام دوره های فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور در سامانه مرکز آزمون دانشگاه پیام نور از روز گذشته قرار گرفته و این موسسات تنها بر اساس منابع اعلام شده در این دفترچه می توانند اقدام به برگزاری کلاس ها کنند زیرا برخی از این موسسات منابعی را در دوره های درسی خود آموزش می دهند که مربوط به دوره های گذشته است.

حسامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دانشگاه پیام نور 70 درصد کل پذیرفته شدگان را پذیرش کرده ایم که این پذیرش در بسیاری از رشته ها با ظرفیت کامل انجام شد.

وی اظهار داشت: ثبت نام در دوره های فراگیر از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود و هزینه دفترچه برای هر سه مقطع 65 هزار و 850 تومان است.

لینک دانلود دفترچه کارشناسی فراگیر سال نود نوبت 23

 

منبع : خبرگزاری مهر

تهیه و تنظیم همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

38 دیدگاه

  1. سلام قبولی های فراگیر 90 از کی به طور رسمی درس خوندن رو شروع می کنند ما ثبت نام کردیم ولی گفتند زمان انتخاب واحد ممکنه از مهر 91 روع بشه حقیقت داره ؟

  2. سلام
    شما چطور میگین که کسی که مدرک آموزش محور داره نمیتونه واسه دکترا شرکت کنه؟من خودم دانشجوی دکترام و استادامون میگن هیچ مشکلی نداره؟
    لطفاً جواب بدین

    • ما هم قبلا گفتیم که این موضوع رسما اعلام نشده و ولی اکثر اساتید و کارشناسان این موضوع را در محافل علمی گفته اند شاید درست نباشد ما درست بودن یا نبودن آنرا تایید نمی کنیم

  3. سلام
    متشکرم از سایت بسیار جالب و خوبتان
    من شنیده ام امسال منابع عوض می شود و قرار است که منابع رشته مدیریت فناوری اطلاعات لاتین شود.آیا درست است ؟؟؟؟؟

    • دفترچه بروی سایت قرار گرفته ولی هنوز نتوانستیم رشته های مختلف را بررسی نماییم لطفا خودتان چک نمایید

  4. با سلام
    آیا کسی که دیپلم فنی کامیوتر داره (پیش دانشگاهی نداره) میتونه برای کارشناسی فراگیر ثبت نام کنه؟
    با تشکر

    • بارها اعلام کردیم از پاسخگویی سوالات مربوط به مقطعی غیر از ارشد معذوریم این سایت تخصصا در زمینه ارشد فراگیر می باشد

  5. سلام
    من دانشجوی کارشناسی هستم و تا 31 شهریور 91 فارغ التحصیل می شم. با توجه به دفترچه 90، جدول2 کد8 که گفته:
    دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 90 دانش آموخته می شوند
    من دفترچه امسال رو بگیرم؟ مشکلی وجود داره برای شرکت آزمون 23 دی امسال؟
    ممنون از سایت بینظرتون!

    • آن تاریخی که شما ملاحظه کردید مر بوط به آزمون اول سال 90 که در اریبهشت برگزار شد بوده ولی برای دور دوم ( امسال استثناء دوبار برگزار میگردد) شما باید تا 30 بهمن 90 فارغ التحصیل شوید چون ثبت نام قبول شدگان در بهمن 90 می باشد

  6. سلام
    من بهمن سال 90 فارق التحصیل می شم .می تونم تو کنکور ارشد شرکت کنم؟؟؟؟

  7. سلام میشه منابع ازمون ارشد فراگیر برام بگویید وایا میتوانم رشته فناوری اطلاعات رو به صورت مجازی بخونم من کارشناس مامایی هستم

    • برای اینکه منابع آزمون یک رشته را بیابید به دفترچه که در سایت برای دانلود قرار گرفته مراجعه نمایید

  8. سلام!اگه یه نفرارشدشو تو پیام نور بخونه و تمام کنه.و مقاله و پایان نامه هم داشته باشه براادامه تحصیل در مقطع دکتراتو دانشگاه ازاد یا تو خارج از ایران براش مشکلی که پیش نمی یاد؟این مدرک تو همه جا قابل قبوله؟

    • نه مشکلی بوجو نمی آید و مدرک فراگیر در آن عنوان فراگیر درج نمی شود و با مدرک سراسری پیام نور یکی می باشد

  9. سلام این شیوه نیمه حضوری تو پیام نور که کلاسا اجباری نیست چه معنی می ده؟ ایا مجازی ها اموزش محورند؟؟

    • یعنی کلاس ها تشکیل میشود می تونید شرکت نکنید ولی حضور شما نمره مثبت دارد
      هنوز در مورد شیوه آموزشی دوره های مجازی خبری اعلام نشده است

  10. سلام می خواستم بدونم برای ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات چه منابعی رو باید بخونم ؟؟؟
    مرسی

    • لطفا به دفترچه مراجعه و منابع آن را مشاهد نمایید ( دفترچه در سایت برای دانلود قرار دارد)

  11. سلام
    میخواستم به عرضتون برسونم که سایت modir.irتعدادی کارنامه رو تو سایتش گذاشته

    • با تشکر از شما سعی می کنیم نمرات اون کارنامه ها را برای استفاده بچه ها قرار دهیم

  12. سلام.با تشکر از سایت قوی وخوبتان
    سوالم اینه که: ایا در کارشناسی ارشد هم مثل کارشناسی هر کس معدل لازم را کسب کند میتواند مستقیم وارد دانشگاه شود؟ یا این که محدودیت ظرفیت وجود دارد وافراد برتر قبول میشوند؟اگر اینطوره بفرمایید که تقریباچند درصد از کسانی که حد نصاب معدل را
    کسب کرده اند قبول میشوند؟
    ایا رقابت خیلی زیاده؟ میشه با 2ماه خوندن قبول شد؟

    • محدودیت ظرفیت وجود دارد علاوه بر اینکه باید شما رتبه مناسب برای قرار گرفتن در ظرفیت را کسب کنید لزوما نیز باید معدل مناسب ( 14) و همچنین نمره مناسب دروس (12) را کسب نمایید ولی مهمترین فاکتور همان رتبه شماست
      معمولا اکثر داوطلبانی که قبول می شوند معدل 15 به بالا دارند رقابت خیلی شدید نیست و کسانی که واقعا مطالعه کنند براحتی قبول می شوند

  13. با سلام

    بنده کارشناسی مهندسی کامپیوتر نرم افزار دارم.

    میخواهم برای همین رشته در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنم.

    آیا حتما باید در موسسات آموزشی ثبت نام کنم یا صرفا میتوانم دفترچه آزمون را در آبان خریداری کرده و در دی ماه در سر جلسه حاضر بشوم.

    برخی دوستان میگویند حتما باید در آموزشگاهی ثبت نام کنیم!!!

    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    • شما بدون شرکت در کلاس ها نیز می توانید با ثبت نام از طریق سازمان سنجش ( گرفتن دفترچه ) در کنکور فراگیر شرکت کنید
      ببینید آموزشگاه ها برای منفعت خود این شایعات و دروغ های تبلیغاتی را برای اجبار آنها بر سر زبان های داوطلبان می اندازند لطفا هوشیار باشید

  14. سلام، من ترم 7 کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد رشته ی دبیری زبان انگلیسی هستم و هنوز یک ترم (13 واحد) از درسام مونده. میخوام بدونم میشه با این شرایط ارشد فراگیر امسال شرکت کنم؟ معدلم هم 17 است. ممنون از اطلاعاتتون

  15. با سلام و عرض ادب
    دو تا سوال داشتم
    1.اینکه اگر در آزمون دوره دانشپذیری نمره زیر 12 بگیری،باید دوباره درس را امتحان بدیم،میخواستم بدونم اونوقت تو کارنامه نهایی نمره دوم که دوباره امتحان دادیم لحاظ میشه یا از جفت نمرات(منظور نمره زیر 12 و نمره قبولی ) معدل میگیرن؟؟
    2.میخواستم بپرسم با توجه به اینکه دفترچه کارشناسی اومده،نسبت به پارسال تغییر کرده؟اگه تغییر نکرده باشه شاید برا ارشدم تغییر نکنه

    • در مورد سوال اول بله درست است و فقط نمره دوم در کارنامه تاثیر دارد
      چون زمینه سایت ما در زمینه ارشد است در این زمینه نمی توانیم اظهار نظر کنیم ولی سعی می کنیم این موضوع را بررسی نماییم

  16. سلام اینجانب دارای 2 مدرک تحصیلی می باشم .کاردان اتاق عمل(فوق دیپلم)و کارشناسی دبیری زبان انگلیسی . هم اکنون نیز استخدام بیمارستان علوم پزشکی هستم و در کتابخانه مشغول به کارم .می خواستم بدانم برای کارشناسی ارشد چه رشته ای را برای من پیشنهاد می کنید . و برای کارشناسی ناپیوسته از کاردان اتاق عمل چه رشته ای را پیشنهاد می کنید؟

    • سوال شما بسیار کلی است و قادر به پاسخگویی به آن نیستیم شما باید بر اساس علایق و توانایی های خودتان یک رشته را انتخاب نمایید در غیر اینصورت تمام رشته ها برای شما مناسب است

  17. سلام خسته نباشید ببخشید من رشتم برنامه ریزی اموزشی و درسی جزوه ها و نمونه تستهاشا از کجا میتونم پیدا کنم

  18. سلام میخواستم بدونم مدارک ارشد فراگیر آموزش محور به اندازه پژوهش محور معتبرند یعنی اعتبار بین المللی دارند یا نه!
    با تشکر از سایت خوبتان

    • در مورد اعتبار بین اللملی آن اطلاعی نداریم چون این شیوه جدیدا آمده است هنوز حتی فارغ التحصیلی از آن نداریم

  19. سلام
    با تشکر از اطلاع رسانی شما
    می خواستم بدونم منظور از اینکه 70 درصد پذِِِیرش کردن یعنی در بهمن ماه 30 درصد از کل ظرفیتی که اعلام کردند را پذیرش می کنند ؟

    • خیر منظورشان این است که 70% از قبولشده ها مراجعه کردند و آنها ثبت نامشان کردند و فقط 30% پذیرش نشده اند و جای خالی وجود دارد
      پس از حرف های ایشان این استنباط را میشه کرد که اعلام تکمیل ظرفیت بسیار ضعیف است
      در ضمن ظرفیت پذیرش در بهمن افزایش خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *