اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
لغو کنکور ارشد فراگیر
لغو کنکور ارشد فراگیر

در صورت حذف آزمون کارشناسی ارشد فراگیر چگونه وارد ارشد پیام نور شویم ؟

در صورت حذف آزمون کارشناسی ارشد فراگیر چگونه وارد ارشد پیام نور شویم ؟

طبق اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رابطه با عدم پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر ( حذف آزمون کارشناسی ارشد فراگیر ) در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور از سال ۱۴۰۰ خیلی از شما عزیزان دنبال کننده وب سایت همیشه آنلاین سوالی را پرسیدید که هم اکنون چگونه باید در ارشد دانشگاه پیام نور پذیرش شده و ادامه تحصیل دهیم؟

متن اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو

بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان کارشناسی ارشد و موسساتی که در زمینه دوره های فراگیر فعالیت دارند می‌رساند، براساس مصوبه جلسه ۱۶ مورخ ۱۰/۸/۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی،در سال ۱۳۹۹ برای آخرین بار پذیرش به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور انجام می گیرد و از سال ۱۴۰۰ این نوع پذیرش با توجه به مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» لغو می گردد و هیچ موسسه ایی مجاز نیست برای داوطلبان دوره های فراگیر برگزار کند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

حذف آزمون کارشناسی ارشد فراگیر
حذف آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

با توجه به حذف آزمون کارشناسی ارشد فراگیر ، علاقمندان به تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور می توانند در پذیرش های بدون آزمونی که سازمان سنجش برای برخی از رشته ها برگزار می کند و یا در آزمون ارشد سراسری هر ساله ثبت نام نمایند و شانس خود را جهت ورود به کارشناسی ارشد پیام نور امتحان نمایند

بزودی کارشناسان وب سایت همیشه آنلاین توضیحات تکمیلی جهت جایگزینی روشهای دیگر ورود به مقطع ارشد در دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه پیام نور برای شما عزیزان ارائه خواهند نمود

توضیحات تکمیلی در مورد روش بدون آزمون بر اساس معدل در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، می‌توانند در پذیرش دوره مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند.

شرایط ثبت‌نام‌ بدون آزمون بر اساس معدل در مقطع کارشناسی ارشد

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 از روز سه‌شنبه مورخ 99/09/25 آغاز و تا روز یکشنبه مورخ 99/09/30 ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (براساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند در یک رشته امتحانی متقاضی ثبت‌نام شوند و حداکثر تا 40 (چهل) کد رشته محل (طبق ضوابط از رشته‌‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته) را به ترتیب علاقه مندی در فرم انتخاب رشته درج نمایند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ، همزمان با شروع ثبت‌نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

 مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:

1- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.

2- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.

3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و پرداخت مبلغ 610/000 (ششصد و ده هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام در این مرحله نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام بخصوص معدل (مقطع کارشناسی و یا کاردانی و کارشناسی برای دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته) دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌شدن در این مرحله، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

یادآوری مهم: متقاضیانی که در این مرحله پذیرفته شوند، در صورتی که پذیرفته شده نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 99 باشند، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد. لازم به توضیح است که این دسته از متقاضیان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

توصیه‌های‌ مهم‌:

1- رشته‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی نیز به همراه رشته‌های سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته درج شده است. لذا متقاضیان رشته‌های این دانشگاه می‌بایست کدرشته محلهای مربوط به این دانشگاه را به همراه سایر کدرشته محلها در فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته خود درج نمایند و لازم نیست اقدام جداگانه‌ای در این خصوص انجام دهند.

2- متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته ‌مراجعه نمایند.

3- متقاضیان لازم است در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین کدرشته محل های انتخابی خود، دقت نمایند؛ لذا پس از دریافت کد پی گیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

4- توصیه‌ می‌شود که حتماَ متقاضیان، پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پی‌گیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه خود را تهیه، و مندرجات آن را کنترل و نزد خود نگهداری نمایند.

5- با توجه به اینکه داشتن مغایرت معدل برای پذیرفته شدگان موجب لغو قبولی خواهد شد، لذا به متقاضیان توصیه می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و قبل از پایان مهلت ثبت نام که امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.

6- اگر فردی در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 ثبت نام نموده و در این مرحله نیز متقاضی ثبت‌نام برای رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی شود و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرد در صورتی که تمایل به انصراف از شرکت در آزمون سال 1400 داشته باشد به شرط ارائه درخواست حداکثر تا تاریخ 99/10/30 هزینه ثبت‌نام به وی عودت داده می‌شود. بدیهی است این افراد از فرآیند آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 حذف خواهند شد.

7- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ درگاه اطلاع رسانی این سازمان ‌اعلام ‌خواهد شد.

منبع : سازمان سنجش

جهت ثبت نام در دوره های مشاوره گروه همیشه آنلاین به شماره تلفن 09129739525 در واتس اپ یا تلگرام پیام دهید

آیا آزمون کارشناسی ارشد فراگیر برای سال ۱۴۰۰ حذف شد ؟

متاسفانه با توجه به اطلاعیه شورای سنجش و پذیرش آزمون کارشناسی ارشد فراگیر برای سال ۱۴۰۰ حذف شده است ولی احتمال لغو این اطلاعیه در سال آینده هست

آیا می توانیم بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور تحصیل نماییم ؟

با توجه به محدودیت های جدید کرونا و تصمیم شورای سنجش و پذیرش وزارت علوم در شروع هر ترم تحصیلی می توانید براساس معدل در این مقطع ثبت نام و شروع به تحصیل نمایید

آیا پذیرش براساس معدل در مقطع کارشناسی ارشد برای تمام دانشگاه ها مانند آزاد پیام نور سراسری و غیرانتفاعی امکان پذیر است ؟

بله با توجه به طرح جدید پذیرش براساس معدل در این مقطع برای برخی از رشته ها امکان پذیر شده است

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

2 دیدگاه

  1. با سلام
    برای ثبت نام در ازمون‌کارشناسی ارشد پیام نور سال اینده چه کاری باید انجام داد این متن در مورد سال ۹۹ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *