اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی

طرح دانشگاه پیام نور برای ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی

طرح دانشگاه پیام نور برای ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی

ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی : رئیس دانشگاه پیام نور از برنامه های راهبردی این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از این برنامه ها برگزاری دوره های دو و چهارساله ویژه سربازان به صورت الکترونیکی است.

علی اصغر رستمی در گفتگو با مهر اعلام کرد: این برنامه در دست بررسی بوده و نیاز به تایید و مصوبه هیات امنا دارد.

وی افزود: پیش از این صحبتهایی مطرح شده بود مبنی بر اینکه سربازان روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل باشند در این راستا طرحی برای ادامه تحصیل آنها در دانشگاه مورد بررسی قرار دادیم تا بر اساس این طرح حین خدمت بتوانند تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در صورتی که این طرح به نتیجه برسد، آموزش ها مبتنی بر آی تی خواهد بود و سربازان می توانند حتی با استفاده از اینترنت تلفن همراه در این دوره ها شرکت کنند که البته این موضوع هنوز در دست بررسی است.

ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی

وی همچنین از طرح دیگری خبر داد و گفت: با دستور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و هیات امنای دانشگاه پیام نور برای اولین بار مصوب شد که برای تمام رشته های حضوری و نیمه حضوری دانشگاه رشته های مبتنی بر IT، ایجاد شود.

وی ادامه داد: قرار است تمام این رشته ها به صورت مجازی برای علاقمندان در داخل و خارج کشور ارایه شود.

می توان گفت این طرح از بهترین طرح های دانشگاه پیام نور برای ادامه تحصیل آقایان در دوره ضرورت خدمت سربازی خواهد بود.

پیشتر طبق قانون جدید نظام وظیفه هرگونه تحصیل همزمان با خدمت سربازی ممنوع بود ولی طبق این طرح مجوز های لازم جهت ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی اخذ خواهد شد.

یکی از مشکلات سربازان در دوره خدمت سربازی امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و ارشد بود که انشالله با این طرح توسط دانشگاه پیام نور برطرف خواهد گردید

واکنش سردار کمالی به تحصیل همزمان با خدمت سربازی

جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به سخنان رئیس دانشگاه پیام نور مبنی بر طرح این دانشگاه برای ادامه تحصیل سربازان همزمان با دوره خدمت گفت: مسائل مربوط به سربازان در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح است.

سردار سرتیپ کمالی ، جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: تصمیم گیری درباره سربازی صرفا در ستاد کل نیروهای مسلح صورت می گیرد و سازمان های دیگر در این رابطه نمی توانند ورود کنند.

وی ادامه داد: البته ما از طرح هایی که باعث بهبود سربازی و حرفه آموزی و ترویج آن در دوره خدمت می شود استقبال می کنیم اما این طرح قبل از اینکه رسانه ای شود باید در ستاد کل نیروهای مسلح بررسی و مراحل قانونی آن طی و اعلام شود.

سردار کمالی گفت: متاسفانه برخی مسئولان نظرات و پیشنهاداتی مطرح می کنند در حالی که باید قبل از رسانه ای کردن مسیر قانونی آن موضوع طی شود در غیر این صورت مشکلاتی را برای جوانان ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: اینکه می گویند همزمان با سربازی تحصیل نیز ادامه پیدا کند تاکنون چنین طرحی واصل نشده است و جزییات آن نیز مشخص نیست و هیچ هماهنگی نیز با ستاد کل برای این موضوع صورت نگرفته است.

سردار کمالی گفت:‌ به نظر می رسد چنین طرحی امکان پذیر نباشد چرا که در آن صورت سرباز نه می تواند به تحصیل و نه می تواند به خدمت خود بپردازد.
جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: اگر سربازی واجد شرایط باشد می تواند مرخصی بگیرد و بعد از ترخیص ادامه تحصیل کند و سپس به دوره خدمت برگردد اما اینکه همزمان با سربازی ادامه تحصیل دهد ممکن نیست.

تهیه و تنظیم : همیشه انلاین به نقل از مهر

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *