اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر
سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر : دانشگاه پیام نور در هر سال علاوه بر پذیرش داوطلبان مقطع ارشد از طریق آزمون ارشد سراسری از طریق آزمون کارشناسی ارشد فراگیر نیز اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

با توجه به تفاوت های بنیادی بین آزمون ارشد سراسری و آزمون کارشناسی ارشد فراگیر یکسری سوالاتی در ذهن داوطلبان شکل میگیرد که ما در این مقاله سعی کردیم به آنها پاسخ دهیم.

سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور که همیشه تکرار میگردد به شرح ذیل با پاسخ های کارشناسی و تخصصی مشاوران گروه همیشه آنلاین می باشد.

سوالات پر تکرار آزمون کارشناسی ارشد فراگیر سال ۱۴۰۰

دانشگاه پیام نور هر ساله علاوه بر پذیرش از طریق آزمون سراسری، از طریق دوره های فراگیر نیز برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش صورت گرفته و علاقه مندان برای شرکت در آزمون می بایست پس از مطالعه دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 برای ثبت نام اقدام نمایند.

نکته مهم : متاسفانه برخی از سایت های بدون مجوز و غیر قانونی که به صورت کلاهبرداری از داوطلبان هزینه های میلیونی اخذ کرده و اقدام به ثبت نام داوطلبان برای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر می کنند که داوطلب باید بداند که نیاز به این هزینه ها نیست و مرجع اصلی ثبت نام سایت سازمان سنجش هست.

با توجه به این که متقاضیان شرکت در آزمون فراگیر پیام نور دانشپذیر تلقی شده و نحوه برگزاری آزمون در این دوره با سایر دوره ها متفاوت می باشد، سوالات بسیاری را در ذهن داوطلبان به وجود می آورد.

در این مقاله سعی کرده ایم با توجه به اطلاعات در دسترس و دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به این سوالات پاسخ دهیم.

سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر
سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

سوالات پرتکرار کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 – 1401

چه کسانی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 شرکت کنند؟

کلیه داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر غیر معادل مورد تایید وزارتین بوده و یا دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی می باشند به شرطی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شوند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

آیا داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور فقط می توانند همان رشته کارشناسی خود را انتخاب نمایند ؟

خیر، داوطلبان بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خود می توانند یک رشته و یک گرایش از رشته های امتحانی مندرج در دفترچه ( به جز رشته های مهندسی معماری و طراحی شهری ) را انتخاب نمایند.

آزمون دوره فراگیر پیام نور چه تفاوتی با آزمون های سراسری دیگر دارد ؟

برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، داوطلب پس از انتخاب رشته امتحانی خود باید چند منبع محدود تخصصی مرتبط با آن رشته در مقطع ارشد را که در دفترچه درج شده مطالعه کند. این منابع شامل دروسی است که دانشجو می بایست در ترم 1 کارشناسی ارشد پاس کند.

نمره قبولی یا نحوه قبولی در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بر چه اساسی تعیین می شود ؟

نمره نهایی لازم برای قبولی بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد میانگین معدل کارشناسی شما می باشد. ولی پذیرش و قبولی بر اساس ظرفیت و به صورت رقابتی از بیشترین نمرات کسب شده می باشد پس حد نصاب نمره ملاک نیست.

آیا امکان دارد که داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر حد نصاب نمره را کسب کند ولی قبول نشود ؟

بله ؛ با توجه به اینکه پذیرش براساس ظرفیت و رقابتی هست ممکن هست که داوطلب نمرات قبولی دروس در مقطع ارشد را کسب کند ولی به دلیل رقابت در آن رشته به عنوان فرد قبول در آزمون پذیرش نشود.

آیا داوطلبانی که رشته ای غیرمرتبط با رشته کارشناسی خود را انتخاب نمایند، ملزم به گذراندن دروس پیش نیاز آن رشته می باشند ؟

بله، داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی هم نام و یا مشابه نباشد، می بایست در دوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را پاس کنند.

منظور از شیوه پذیرش الکترونیکی در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور چیست ؟

در روش الکترونیکی ، دروس و برنامه های آموزشی از طریق اینترنت ( الکترونیکی از طریق سامانه آموزش از راه دور ) به دانشجو ارائه شده و دانشجو نیازی به حضور در کلاس های درس ندارد. به عبارت دیگر نوعی آموزش از راه دور است ولی باید دقت داشته باشین که دروس عملی رشته به صورت حضوری برگزار میگردند

آیا مدرک تحصیلی دوره های فراگیر پیام نور معتبر است ؟

بله چون هیچگونه کلمه فراگیر در مدرک صادره درج نمی شود و از سال ۸۶ به بعد در دانشگاه پیام نور تمام مدارک یکسان سازی گردیده و همه دانشجویان مقطع ارشد مدرک سراسری واحد از دانشگاه پیام نور دریافت می کنند.

آیا حضور در کلاس های درس دانشگاه پیام نور الزامی است ؟

حضور در کلاس های درس به جز دروس عملی و آزمایشگاهی اجباری نیست ولی اگر دانشجو در کلاس غیر عملی شرکت نماید از ۲۰ نمره توسط استاد ۶ نمره میان ترم خواهد داشت ولی در صورت عدم شرکت نمره ای از اون کسر نمی شود بلکه آزمون پایان ترم او از ۲۰ نمره لحاظ میگردد که برخی از سایت ها این مطلب را به اشتباه عنوان نموده اند.

شیوه آموزشی دوره های الکترونیکی فراگیر پیام نور چگونه است ؟

شیوه آموزشی در کلیه رشته های تحصیلی این دوره به صورت آموزش محور بوده، ولی تحصیل دانشجویان به شیوه آموزشی - پژوهشی امکان پذیر می باشد البته این امر منوط بر درخواست دانشجو و موافقت دانشگاه با تغییر شیوه آموزشی می باشد لازم به توضیح هست که شیوه های الکترونیکی چون آموزش محور هستند بدون پایان نامه می باشند.

در آزمون ارشد فراگیر امکان انتخاب چند رشته محل وجود دارد ؟

داوطلب فقط مجاز به انتخاب یک رشته و یک گرایش از آن رشته می باشد و مجاز است در یک کد رشته امتحانی حداکثر 20 کد رشته محل را در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور انتخاب نماید.

آیا دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 شرکت کنند ؟

بله ، مطابق متن مقاله دانشجویان سال آخر کارشناسی به شرط فارغ التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن همان سال مجاز به شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور می باشند.

پذیرفته شدگان نهایی کنکور کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور می باشند ؟

این داوطلبان در صورت پذیرفته شدن در آزمون ارشد فراگیر پیام نور باید از رشته محل قبلی انصراف دهند که برای یافتن پاسخ سوالات خود در خصوص این آزمون می توانند متن مقاله را مطالعه کنند .

در صورت داشتن سوالات دیگر در این زمینه و آشنایی بیش تر با منابع کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می توانید با مرکز مشاوره گروه همیشه آنلاین تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را یاری نمایند. ( شماره تماسهای همیشه آنلاین – ۰۹۱۲۹۷۳۹۵۲۵ – ۰۹۳۵۸۰۲۷۴۹۰ )

داوطلبان همچنین جهت آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می توانند از بسته های آمادگی آزمون ارشد فراگیر گروه همیشه آنلاین نیز بهره ببرند جهت اطلاعات بیشتر بروی لینک زیر کلیک نمایید.

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

4 دیدگاه

  1. سلام. من دانشجوی ترم 3 دکتری در دوره روزانه هستم. میتونم در یکی از رشته های آزمون ارشد فراگیر پیام نور امسال شرکت کنم؟ آیا منعی برای تحصیل همزمان وجود نداره؟

  2. سلام آیا نمونه سوالات امتحانی برای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته روانشناسی اجتماعی نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *