اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از فراهم بودن ظرفیت در این دانشگاه برای تحصیل در دو رشته به صورت همزمان خبر داد و گفت: رشته دوم به صورت تمام الکترونیکی ارائه می شود.

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟
چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

علیرضا دل افکار با اشاره به شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند علاوه بر رشته تحصیلی خود همزمان در یک رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور نیز تحصیل کنند.

وی ادامه داد: این تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور باید بر اساس شرایط و ضوابط دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد و در صورتی که دانشجو بتواند خود را با این شرایط تطبیق دهد می‌تواند به تحصیل در رشته دوم بپردازد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: منتهی نکته‌ای که وجود دارد این است که دانشجویان در رشته دوم در همه مقاطع به صورت الکترونیکی مشغول به تحصیل خواهند بود.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور یاد آور شد: ظرفیت در دانشگاه پیام نور برای تحصیل در دو رشته همزمان وجود دارد دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس شرایط و ضوابط دانشگاه می‌توانند در دو رشته به صورت همزمان تحصیل کنند.

وی افزود: دانشجویان دکتری نمی‌تواند در دو رشته تحصیل کنند و این مختص دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

جزییات بیشتر در مورد تحصیل همزمان در دو رشته

به طور کلی، تحصیل همزمان در دو رشته در تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر نیست. با این حال، دانشجویان مستعد دو مقطع تحصیلی کارشناسی و ارشد می توانند از ویژگی تحصیل در دو رشته به صورت همزمان بهره مند شوند که برای استفاده از آن، این دانشجویان باید دارای شرایط مربوطه باشند تا درخواست آنها توسط دانشگاه مورد قبول واقع شود.

امکان تحصیل همزمان در دو رشته از سال های گذشته برای دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس وجود داشته است. امسال نیز با توجه به مصوبه جدید دانشگاه پیام نور، امکان تحصیل در رشته دوم دانشگاه پیام نور برای دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه و همچنین سایر دانشگاه ها فراهم شده است.

اما دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می نمایند، با توجه به مقطع تحصیلی خود، امکان تحصیل در دو رشته همزمان را در دانشگاه های پیام نور نخواهند داشت. سایر دانشجویان لیسانس و ارشد که شرایط تحصیل در دو رشته را کسب نموده اند، محدودیتی برای انتخاب رشته دوم ندارند و می توانند با پرداخت شهریه مربوط به رشته انتخابی، ثبت نام دانشگاه پیام نور خود را تکمیل نمایند.

تحصیل همزمان در رشته دوم دانشگاه پیام نور به چه صورت است ؟

نکته‌ای که وجود دارد این است که دانشجویان در رشته دوم در همه مقاطع به صورت الکترونیکی مشغول به تحصیل خواهند بود.

آیا دانشجویان دکتری در سایر مقاطع می توانند به تحصیل همزمان بپردازند ؟

خیر - دانشجویان دکتری نمی‌تواند در دو رشته تحصیل کنند و این مختص دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

برای ارسال درخواست تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور باید چه شرایطی را داشته باشیم؟

تمامی دانشجویان متقاضی برای ارسال درخواست تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور باید دارای شرایطی باشند که این شرایط، در مقاله فوق توضیح داده شده اند.

منبع : خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

زمان ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور 99 نوبت بیست و یکم

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر ۱۴۰۰ پیام نور | آخرین وضعیت

آخرین وضعیت برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر ۱۴۰۰ پیام نور آخرین وضعیت برگزاری آزمون کارشناسی …

یک دیدگاه

  1. درسته که میشه در مقطع ارشد اصلا سر کلاس نرفت و حتی امتحاناتش رو هم توی دانشگاه پیام نور شهر خودمون میتونیم امتحان بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *